מה זה קידום בטיקטוק?

קידום בטיקטוק מטרתו לחשוף את העסק שלך למספר גדול של עיניים בעלויות אפסיות.
טיקטוק, שבעבר נקראה "מיוזיקלי", פרצה שוב בשנת 2020 וכיום נכון לשנת 2023 היא אחת מהפלטפורמות הצומחות ביותר בשנים האחרונות.  התכנים בטיקטוק בדרך כלל נשענים על וידאו קצר של כמה דקות בלבד. התכנים יכולים להיות יצירתיים ומבדרים או מעוררי השראה.

טיקטוק הכניסה לתרבות המיינסטרים מספר תופעות חשובות שמשפיעות על מהלך השיווק של 2024 – אתגרים ומשפיענים או גם מיקרו משפיענים . Challenge או אתגר זו תופעה שבה אנשים לוקחים על עצמם אתגר שרץ ברשת ומצלמים את עצמם עושים את האתגר בעצמם, מי שעושה את האתגר או את הטרנד הכי טובה זוכה לשלל לייקים, תגובות ואהדה מהקהל.

טיקטוק עובד הכי טוב על תוכן אורגני ועל המלצות כמו בפרסום סמוי, שכבר לא כל כך סמוי היום כי זה לא חוקי והיום חייב לרשום "בשיתוף עם" כאשר אתם מבקשים ממשפיען לסקור מוצר או לתת המלצה בטיקטוק.

כדי להצליח בקידום בטיקטוק חשוב לתכנן נכון את המסר שהעסק שלך מנסה להעביר ולאחר מכן לצלם ולערוך את התוכן באופן האיכותי והמיטיב ביותר כדי לבלוט מעל כולם.
דוגמאות לסרטוני טיקטוק יכולות להיות: "מאחורי הקלעים" של העסק, הדגמות מוצרים, מדריכים קצרים, תסריטים מבוימים ומצחיקים ועוד. המטרה היא למשוך את תשומת הלב של המשתמשים ולהגיע לחשיפה גבוה.

איזה עסקים מתאימים לקידום בטיקטוק?

עד שנת 2021 קהל היעד בטיקטוק היה בעיקר ילדים ונערים עד גילאי 21-22. משנת 2022 והלאה התחילו להתחבר לפלטפורמה גם קהלי יעד בוגרים יותר בשנות ה-30 וה-40 לחייהם כמו כמו אימהות, חובבות אופנה, טיפוח ועוד.

טיקטוק ידועה בעיקר ביכולת שלה להגיע עם סרטון טוב לחשיפה מטורפת של מאות ומיליוני צפיות, וכל זה בחינם.
אז למה לעשות בכל זאת קמפיין ממומן בטיקטוק? ומי מתאים?
העסקים שמתאים לקידום ממומן בטיקטוק יהיו עסקים שקהל היעד שלהם נפוץ בטיקטוק כמו טיפוח, קומסטיקה, מוצרים לאמהות ומוצרים לבעלי חיים. ילדים אי אפשר לטרגט מתחת לגיל 18 ככה שזו לא אופציה. 

תקציב לטיקטוק נע באזור 1000 ש"ח לחודש שלם עבור קמפיין אחד, אך יכולת הטירגוט של טיקטוק לא ברמה גבוה כמו זו של פייסבוק ואינסטגרם לכן הפלטפורמה טובה בעיקר לחשיפה לקהל חדש – ומהר.

תוכן לטיקטוק דורש לייצר סרטונים! אם אין ברשותך את היכולת לצלם או להצטלם באופן שוטף, או לחילופין סוג העסק לא מתאים לצילום סרטונים, יהיה לעסק שלך קשה להשתלב בפלטפורמה.

קמפיין ממומן בטיקטוק - ומה אנחנו חושבים על זה

אנחנו פחות נמליץ על קידום ממומן בטיקטוק, אלא אם כן כבר השקעת כסף בשאר הפלטפורמות האחרות והיית רוצה להגדיל את נפח החשיפה אפילו יותר.
אם תקציב הפרסום שלך מוגבל מאוד, עדיף לא להשקיע אותו בקידום בטיקטוק אלא לשקול להעביר את התקציבים לקידום בפייסבוק ובאינסטגרם, וזה מכמה סיבות :

  • הקהל בפייסבוק ואינסטגרם יותר ממיר ומונע לקנייה מאשר בטיקטוק, המטרה העיקרית של טיקטוק היא חשיפה
  • יכולות הפילוח של טיקטוק לא טובות כמו אלו של פייסבוק ואינסטגרם וקשה להגיע לדיוק בקרב קהלי היעד
  • סיבה שלחלקכם אולי תשמע מעט טיפשית – טיקטוק היא פלטפורמה סינית לעומת פייסבוק ששייכת למטא האמריקאית ואנחנו לא מתלהבים לממן סינים ולחזק את הכלכלה שלהם.

  מה כולל השירות?  

No' 1
תכנון הקריאייטיב וניהול עמוד

תכנון המסרים וכתיבת התסריטים, כולל תפעול של העסק או השחקנים המשתתפים בפרויקט, העלאת הסרטונים לעמוד וניהול מענה לתגובות

No' 2
ימי צילום מתוכננים

הגעה מתוכננת אחת לחודש או אחת לרבעון בהתאם לצרכים ולתקציב העסק.

No' 3
עריכת וידאו מקצועית

עריכת הסרטונים כולל הוספת טקסטים ואפקטים מיוחדים. כולל תחזוקת הנראות של עמוד הטיקטוק ועריכת הקאברים

צרו קשרצרו קשר

איך עובד תהליך קידום בטיקטוק?

1

חודש ראשון

- בניית תוכנית עבודה לפי תקציב, צורך ומשאבים
- תיאום ומשא ומתן מול צלמים ושחקנים
- כתיבת תסריטים
- ייצור תכנים וגרפיקות ראשוני
2

חודש שני

- הוצאה לפועל של יום הצילום
- עריכה של התכנים
- שליחה לאישור סופי
3

חודש השלישי והלאה

- עלייה לאוויר
- אופטימיזציה וניתוח נתונים
- קביעת תוכנית להמשך הדרך

בדרך כלל שואלים אותנו..

האם אני חייב לדבר מול מצלמה?

לא בהכרח, בגדול מה שהצרכן רוצה לראות זה את המוצר שלך. אם המוצר שלך זה את.ה, אולי יהיה הכרחי שיראו אותך, גם לשמוע רק את הקול שלך זה בסדר. כשאנחנו המוצר, אנחנו צריכים להביא את עצמנו למסך, בכל דרך. כשאנחנו לא המוצר, לא חייב לדבר מול מצלמה. אבל חשוב שיראו את המוצר. בתחומים מסוימים הנראות של בעל העסק חשובה כדי לייצר אותנטיות. אך לא בכל תחום זה נדרש.

מה השירות כולל?

  • תכנון תוכן וכתיבת תסריטים
  • ימי צילום מתוכננים
  • צילום עם אייפון או צלם מקצועי – תלוי צורך ותקציב
  • עריכת וידאו מקצועית כולל כתוביות ואפקטים
  • תיאום עם משפיענים ושחקנים
  • תכנון לו"ז הפקה
  • מציאת לוקיישן

איך אני אדע אם אני מתאים לטיקטוק או לא?

בהחלט חשוב קודם לאפיין את סוג העסק וסוג קהל היעד שלו, ולהבין אם יש טעם להשקיע בפלטפורמה הזו מלכתחילה. במידה ויש קהל יעד פוטנציאלי ששווה להשקיע בו, קידום בטיקטוק דורש הכנת תכנים מידי חודש באופן קבוע, כולל תסריטים ספציפיים שתואמים את קהל היעד של המוצר.

איך אפשר לחסוך בעלויות?

קידום בטיקטוק אמנם לא דורש הרבה תקציבי מימון, אבל כן דורש הרבה השקעה מבעלי עסקים. לרבים סרטוני טיקטוק הם תחום לא מוכר בו צריך לעמוד ולצלם כמעט תמיד וכמעט כל דבר. צריך לביים, צריך לדאוג לאנשים כריזמטיים שמצטלמים טוב, גם אם זה אתם. וכמובן עריכה נכונה.
יש לעשות לא מעט מסביב כדי להצליח לייצר חשיפה גבוהה והצלחה בטווח הרחב.

אני לא יודע לצלם בעצמי, מה עושים?

כאשר מדובר בבעל עסק שאין לו יכולת לצלם על בסיס קבוע והעסק שלו צריך את זה, יש אפשרות לקבל שירות שכולל ימי צילום אחד לרבעון או אחד לחודש לעסקים גדולים יותר, איסוף חומרי גלם והכנה של כל התכנים קדימה.
את הסרטונים בעל העסק יכול לצלם ולשלוח את חומר הגלם לעריכה, כך לחסוך בעלויות. או לחילופין לשכור בעל מקצוע שיעשה את כל העבודה במקומו. הבימוי והתסריט נקבעים בתחילת תהליך הקידום והכל מתבצע על פי התכנון.