מה זה שיווק באינסטגרם?

אינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת שיתוף תמונות, סרטונים ותוכן ויזואלי, המאפשרת למשתמשים לבטא את עצמם בצורה יצירתית וכך לקיים אינטראקציה עם הקהל הרחב. אינסטגרם שמה דגש בעיקר על חוויה ויזואלית – מתמונות סטטיות, סטוריז, רילס ועוד. כל זאת בעיצוב פשוט ונגיש.

אינסטגרם הוקמה בשנת 2010 ונרכשה על ידי פייסבוק כבר בשנת 2012, בעסקה שהוכיחה את עצמה כצעד אסטרטגי חכם. מאחר ואינסטגרם לא נבנתה במקור עם מודל עסקי ברור, פייסבוק שילבה אותה עם מערכת המודעות הממומנות שלה – מה שיצר חיבור ישיר בין שתי הפלטפורמות. כיום, פרסום באינסטגרם נעשה דרך אותה מערכת ניהול מודעות של פייסבוק, ומאפשר ניהול קמפיינים רחב ומשולב לפייסבוק ואינטסגרם  במקביל.

שיווק באינסטגרם ובפייסבוק נועד לחשוף את העסק או המוצר שלך לקהלים חדשים ומדויקים, לעיתים קרובות גם בלי צורך באתר אינטרנט. יתרון גדול של הפרסום הממומן הוא העלות הנמוכה יחסית והתוצאה המיידית – אפשר להפעיל קמפיין תוך דקות ולראות תנועה ותגובות כמעט בזמן אמת. הקידום בפלטפורמות אלו מסייע בחיזוק המותג, הגברת המודעות, זרימת תנועה לעסק (פיזי או דיגיטלי), הגדלת מכירות וחיזוק הקשר עם קהל היעד.

חבילות פרסום בפייסבוק ואינסטגרם

חבילות פרסום בפייסבוק ואינסטגרם לרוב יהיו מורכבות מניהול עמוד עסקי, הקמת מודעות בפייסבוק הנקרא גם קידום ממומן וכן אופטימיזציה שהיא בעצם ניתוח נתונים של התהליך ושל הקמפיינים.

כמו כן ניהול רשתות חברתיות יכלול תכנון אסטרטגי על בסיס חודשי ותפעול של הדפים העסקיים. הדף העסקי בפייסבוק ובאינסטגרם הוא כרטיס הביקור של העסק שלך, אנשים בדרך כלל מגיעים דרך תגובות, קמפיין ממומן, שיתופים ולעיתים גם דרך חיפוש מילות מפתח.
תחזוקת הדף העסקי והעלאה שוטפת של פוסטים וסרטונים רלוונטים תעזור לדף לקבל דירוג גבוה יותר וכך החשיפה של העמוד העסקי תעלה משמעותית באופן אורגני.

למי מתאים לפרסם בפייסבוק ואינסטגרם?

ראשית חשוב לזכור שפייסבוק ואינסטגרם, אף על פי שיש להם אותם בעלים, הן לא מתנהגות אותו דבר.
אינסטגרם היא פלטפורמה שנשענת על נראות ותמונות וקהל היעד שלה ברובו הגדול נע בגילאי 14-45 ועיקרו הגדול הוא נשים. כמובן שישנם גם גברים אבל אחוז האינטרקציה שלהם נמוך בהרבה מזה של נשים, זאת על פי סטטיסטיקות. 

פייסבוק לעומת זאת היא פלטפורמה שנשענת על תוכן ואינפורמציה, אבל גם על נראות. קהל היעד שלה ברובו בוגר יותר ונע בין גילאי 25 ל65 גם גברים וגם נשים באופן זהה. כיום, בשנת 2025, רוב הצעירים עד גיל 18 מתקינים טיקטוק ואינסטגרם בלבד, ואפילו לא טורחים לפתוח חשבון בפייסבוק העתיקה.

פרסום ממומן באינסטגרם

פרסום ממומן באינסטגרם, הידוע גם כקמפיין פרסום בפייסבוק ואינסטגרם – הוא דרך מצוינת להגיע אל לקוחות פוטנציאליים ולהניע אותם לפעולה.  שיווק נכון באינסטגרם מתבצע על ידי פרסום ממוקד בפייסבוק אשר מאפשר לעסק שלך להגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון. וכך גם לעלות עוקבים באינטסגרם.

קמפיין בפייסבוק ואינסטגרם משתמש בכלים מתקדמים לטירגוט ושיטות שונות להנעה לפעולה כמו הרשמה בטופס לידים, מעבר ישיר לוואטסאפ, מעבר לרכישה באתר ועוד. את הקמפיינים מנהלים דרך מערכת צד שלישי שנקראת מנהל המודעות או Business manager ולא דרך הדף העסקי בפייסבוק. המודעות רצות גם בפייסבוק וגם באינסטגרם במקביל – בהנחה שחיברת כמו שצריך את שני הדפים העסקיים.

כמה עולה פרסום ממומן באינסטגרם?

לפרסום ממומן באינסטגרם מחיר משתנה בהתאם לתקציבי המימון ולמחיר של המשווק. לעיתים בעלי עסקים משתמשים בשירותים נוספים כמו יצירת תוכן או צילום סרטונים ולכן ישלמו יותר עבור חבילת קידום באינסטגרם. כמו כן, תוספת ניהול של סטורי משמעותו – לייצר יותר תכנים, לכן העלות עשויה להיות גבוה יותר מחבילת פרסום בפייסבוק בלבד.

לפרסום מודעה בפייסבוק מחיר משתנה גם כן. המחיר עשוי להשתנות בהתאם לגודל קהל היעד הפוטנציאלי של העסק, סוג המודעה שמפרסמים והדירוג הכללי של העסק.

עסקים שהקהל אוהב, משלמים פחות. גם עסקים שהקהל שלהם נמצא במיקום גאוגרפי מצומצם כמו עיר אחת או קידום לפי רדיוס, גם ישלמו פחות. כמו כן סוגי המודעות בפייסבוק מתחלקות לפי מודעה יקרה למודעה זולה : מודעות שמטרתן להשיג רק חשיפה, יהיו מודעות זולות משמעותית ממודעות שמטרתן להשיג לידים או רכישות באתר.
העלות של חבילת פרסום באינסטגרם ופייסבוק מתחלקת לשתיים:

  • הסכום של מחיר המשווק – הנקרא גם ריטיינר, והוא הולך לטובת עבודת המשווק הכוללת תכנון, הקמה, ניהול ומעקב אחר הקמפיינים, כמו כן הכנה וכתיבה של התכנים, יצירת גרפיקה או עריכת סרטון למודעה ועוד.
  • הסכום שהולך ישירות לפייסבוק –  התקציב שהולך ישירות לפייסבוק הנקרא גם תקציבי מימון או תקציבי שיווק. בדרך כלל המחיר יהיה בנפרד מהריטיינר של המשווק. התקציב המינימלי המומלץ לקמפיין אחד נע בסכום שבין 1000 ל-2000 ש"ח בחודש. ממוצע של 1500 ש"ח בחודש. וזה עבור ניהול של קמפיין אחד.

  מה כוללת חבילת פרסום באינסטגרם?  

No' 1
הקמת תשתיות

פתיחת חשבון פרסום בפייסבוק ועיצוב ראשוני לעמודים עסקיים בפייסבוק ואינסטגרם. כולל אימות נגד חסימות בפייסבוק!

No' 2
תחזוקה שוטפת

תחזוקה ונראות של העמודים העסקיים ומענה הולם לתגובות וביקורות

No' 3
תכנון אסטרטגי

בניית תוכנית מטרות ואסטרטגיה לרשתות החברתיות, גאנט תוכן חודשי ואופטימיזציה שוטפת בהתאם למטרות של בעל העסק.

No' 4
עיצוב גרפי ועריכת וידאו

עריכה גרפית לפוסטים ועריכת סרטונים לרילס או טיקטוק על בסיס חודשי, עריכת סרטונים לקמפיינים ועוד.

No' 5
Storytelling וכתיבת תוכן

הופכים החזון שלך לסיפור יצירתי – כתיבת תכנים לקמפיינים ופוסטים ברשתות החברתיות. על ידי בן אדם אמיתי ולא צאט GPT.

No' 6
ניהול קמפיינים ואופטימזציה

הקמה ומעקב של קמפיינים בפייסבוק ואינסטגרם, בהתאם למטרות של בעל העסק ובהתאם לתקציבי המימון.

צרו קשרצרו קשר

רוצה לשמוע עוד על חבילת קידום באינסטגרם?

אפשר להשאיר פרטים ונשמח לענות על כל שאלה





    מה קורה ברבעון הראשון של התהליך?

    1

    חודש ראשון

    - שיחת אסטרטגיה המפרטת לעומק את הייחוד בשירותים/מוצרים ואת המטרות העסקיות
    - העברת כל קבצי התוכן הנדרשים (תמונות/סרטונים/המלצות/לוגו)
    - ייצור תכנים וגרפיקות ראשוני לחודש עבודה קדימה
    - סידור הנראות של הדפים העסקיים
    2

    חודש שני

    - העלאת התכנים החדשים
    - הקמת קמפיין
    - מדידת תוצאות בזמן אמת
    - הכנת תכנים לחודש שלישי - במידה ומחליטים להמשיך
    3

    חודש השלישי והלאה

    ללא התחייבות - המשך תלוי בך
    - חקירת התוצאות ומיקוד הקמפיינים (אופטימיזציה)
    - הכנת תכנים לחודש רביעי

    שאלות שמעניינות את כולם

    ניסיתי לקדם בעבר והחשבון שלי חסום

    במקרה של חשבון מודעות חסום – הפתרון יהיה פתיחת החסימה או הקמה של חשבון חדש. תלוי במצב החשבון ובעומק הבעיה.
    לפרטים נוספים על חשבון מודעות מושבת בפייסבוק לחצו כאן

    איפה כדאי לי לקדם? פייסבוק או אינסטגרם

    ראשית חשוב להבין שלמרות הבעלות משותפת, פרסום בפייסבוק וקידום באינסטגרם מציעים חוויות משתמש שונות. כל פלטפורמה מתאפיינת בחווית משתמשת ייחודי שדורש אסטרטגיה מותאמת לקהלי היעד השונים.

    אינסטגרם היא פלטפורמה המבוססת על אלמנטים ויזואליים מרהיבים ותוכן תמציתי. הרשת מושכת בעיקר קהל צעיר ודינמי בגילאי 14-45, עם רוב משמעותי של נשים. קידום עסק באינסטגרם יעיל במיוחד למותגים המציעים מוצרים או שירותים שניתן להציגם באופן ויזואלי כגון אופנה, אוכל, עיצוב, אמנות, קוסמטיקה, נסיעות ואירועים.

    לעומתה, פייסבוק מהווה פלטפורמה רב-ממדית המשלבת תוכן אינפורמטיבי עם אלמנטים ויזואליים. הרשת מושכת קהל בוגר יותר, בגילאי 25 עד 65, עם חלוקה שווה יחסית בין גברים לנשים. קידום אורגני בפייסבוק מאפשר יצירת תוכן מעמיק יותר, כולל מאמרים, סרטונים ארוכים, סקרים מפורטים וקבוצות דיון המטפחות קהילה סביב המותג. הפלטפורמה מתאימה במיוחד לעסקים המציעים שירותים מקצועיים, פתרונות B2B, מוצרים טכנולוגיים, שירותים פיננסיים, נדל"ן וחינוך.

    יש לי עמוד עסקי בפייסבוק ובאינסטגרם, זה מספיק כדי להתחיל?

    כדי להתחיל תהליך של ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות נדרשים עמודים עסקיים מחוברים, עם נראות טובה ותוכן שמציג את השירותים או העסק.
    הסיבה לכך היא שלקוחות פוטנציאליים ללא היכרות מוקדמת עם העסק, עלולים לחשוש מיצירת קשר ראשוני ולכן קודם הם יכנסו לקיר לבחון מי העסק, מה הוא עושה?, כמה זמן קיים?, לפעמים גם ילכו לחפש בגוגל.

    חשוב שהעמוד העסקי יראה טוב וישדר אמינות כך שבמבט מהיר של כמה שניות, הלקוח שהגיע מהקמפיין יוכל להבין ולהתרשם. במקרה שלא קיימת תשתית מתאימה, יש צורך בהקמה חד פעמית.
    אם העסק שלך תלוי באתר, למשל אתרי סחר ועסקים שמוכרים אונליין, יש צורך באתר נגיש בעל נראות טובה לחווית המשתמש ולעיצוב באתר יש משמעות גדולה להצלחת הקמפיין.

    כמה זמן עד שרואים תוצאות?

    תוצאות בתהליך נראות לעין בטווח של חודשיים עד שלושה

    מה כוללת חבילת פרסום בפייסבוק?

    השירות כולל:
    • פתיחת חשבון פרסום באינסטגרם ופייסבוק
    • תחזוקה ונראות של העמודים העסקיים
    • 4-6 פוסטים או רילסים בחודש כולל עריכת סרטונים
    • כתיבת תוכן לסושיאל
    • מענה הולם לתגובות וביקורות
    • פרסום ממומן באינסטגרם ופייסבוק במקביל

    האם חייב אתר או דף נחיתה כדי להתחיל קידום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם?

    לא, לא חייב אתר או דף נחיתה כדי לקדם בפייסבוק מכיוון שלרשתות החברתיות יש מערכת שלמה של קליטת לידים, הפנייה להודעה ישירה או לחיוג מהיר, כמו כן הדף העסקי משמש כפלטפורמה להציג את העבודות או השירותים שלך ולכן רצוי שיראה מזמין ומקצועי.