מה זה שיווק באינסטגרם?

אינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת שיתוף תמונות, סרטונים ותוכן ויזואלי, המאפשרת למשתמשים לבטא את עצמם בצורה יצירתית וכך לקיים אינטראקציה עם הקהל הרחב. אינסטגרם שמה דגש בעיקר על חוויה ויזואלית – מתמונות סטטיות, סטוריז, רילס ועוד. כל זאת בעיצוב פשוט ונגיש.

אינסטגרם הוקמה בשנת 2010 ונרכשה על ידי פייסבוק כבר בשנת 2012, בעסקה שהוכיחה את עצמה כצעד אסטרטגי חכם. מאחר ואינסטגרם לא נבנתה במקור עם מודל עסקי ברור, פייסבוק שילבה אותה עם מערכת המודעות הממומנות שלה – מה שיצר חיבור ישיר בין שתי הפלטפורמות. כיום, פרסום באינסטגרם נעשה דרך אותה מערכת ניהול מודעות של פייסבוק, ומאפשר ניהול קמפיינים רחב ומשולב לפייסבוק ואינטסגרם  במקביל.

שיווק באינסטגרם ובפייסבוק נועד לחשוף את העסק או המוצר שלך לקהלים חדשים ומדויקים, לעיתים קרובות גם בלי צורך באתר אינטרנט. יתרון גדול של הפרסום הממומן הוא העלות הנמוכה יחסית והתוצאה המיידית – אפשר להפעיל קמפיין תוך דקות ולראות תנועה ותגובות כמעט בזמן אמת. הקידום בפלטפורמות אלו מסייע בחיזוק המותג, הגברת המודעות, זרימת תנועה לעסק (פיזי או דיגיטלי), הגדלת מכירות וחיזוק הקשר עם קהל היעד.

חבילות פרסום בפייסבוק ואינסטגרם

חבילות פרסום בפייסבוק ואינסטגרם לרוב יהיו מורכבות מניהול עמוד עסקי, הקמת מודעות בפייסבוק הנקרא גם קידום ממומן וכן אופטימיזציה שהיא בעצם ניתוח נתונים של התהליך ושל הקמפיינים.

כמו כן ניהול רשתות חברתיות יכלול תכנון אסטרטגי על בסיס חודשי ותפעול של הדפים העסקיים. הדף העסקי בפייסבוק ובאינסטגרם הוא כרטיס הביקור של העסק שלך, אנשים בדרך כלל מגיעים דרך תגובות, קמפיין ממומן, שיתופים ולעיתים גם דרך חיפוש מילות מפתח.
תחזוקת הדף העסקי והעלאה שוטפת של פוסטים וסרטונים רלוונטים תעזור לדף לקבל דירוג גבוה יותר וכך החשיפה של העמוד העסקי תעלה משמעותית באופן אורגני.

למי מתאים לפרסם בפייסבוק ואינסטגרם?

ראשית חשוב לזכור שפייסבוק ואינסטגרם, אף על פי שיש להם אותם בעלים, הן לא מתנהגות אותו דבר.
אינסטגרם היא פלטפורמה שנשענת על נראות ותמונות וקהל היעד שלה ברובו הגדול נע בגילאי 14-45 ועיקרו הגדול הוא נשים. כמובן שישנם גם גברים אבל אחוז האינטרקציה שלהם נמוך בהרבה מזה של נשים, זאת על פי סטטיסטיקות. 

פייסבוק לעומת זאת היא פלטפורמה שנשענת על תוכן ואינפורמציה, אבל גם על נראות. קהל היעד שלה ברובו בוגר יותר ונע בין גילאי 25 ל65 גם גברים וגם נשים באופן זהה. כיום, בשנת 2025, רוב הצעירים עד גיל 18 מתקינים טיקטוק ואינסטגרם בלבד, ואפילו לא טורחים לפתוח חשבון בפייסבוק העתיקה.

פרסום ממומן באינסטגרם

פרסום ממומן באינסטגרם, הידוע גם כקמפיין פרסום בפייסבוק ואינסטגרם – הוא דרך מצוינת להגיע אל לקוחות פוטנציאליים ולהניע אותם לפעולה.  שיווק נכון באינסטגרם מתבצע על ידי פרסום ממוקד בפייסבוק אשר מאפשר לעסק שלך להגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון. וכך גם לעלות עוקבים באינטסגרם.

קמפיין בפייסבוק ואינסטגרם משתמש בכלים מתקדמים לטירגוט ושיטות שונות להנעה לפעולה כמו הרשמה בטופס לידים, מעבר ישיר לוואטסאפ, מעבר לרכישה באתר ועוד. את הקמפיינים מנהלים דרך מערכת צד שלישי שנקראת מנהל המודעות או Business manager ולא דרך הדף העסקי בפייסבוק. המודעות רצות גם בפייסבוק וגם באינסטגרם במקביל – בהנחה שחיברת כמו שצריך את שני הדפים העסקיים.

כמה עולה פרסום ממומן באינסטגרם?

לפרסום ממומן באינסטגרם מחיר משתנה בהתאם לתקציבי המימון ולמחיר של המשווק. לעיתים בעלי עסקים משתמשים בשירותים נוספים כמו יצירת תוכן או צילום סרטונים ולכן ישלמו יותר עבור חבילת קידום באינסטגרם. כמו כן, תוספת ניהול של סטורי משמעותו – לייצר יותר תכנים, לכן העלות עשויה להיות גבוה יותר מחבילת פרסום בפייסבוק בלבד.

לפרסום מודעה בפייסבוק מחיר משתנה גם כן. המחיר עשוי להשתנות בהתאם לגודל קהל היעד הפוטנציאלי של העסק, סוג המודעה שמפרסמים והדירוג הכללי של העסק.

עסקים שהקהל אוהב, משלמים פחות. גם עסקים שהקהל שלהם נמצא במיקום גאוגרפי מצומצם כמו עיר אחת או קידום לפי רדיוס, גם ישלמו פחות. כמו כן סוגי המודעות בפייסבוק מתחלקות לפי מודעה יקרה למודעה זולה : מודעות שמטרתן להשיג רק חשיפה, יהיו מודעות זולות משמעותית ממודעות שמטרתן להשיג לידים או רכישות באתר.
העלות של חבילת פרסום באינסטגרם ופייסבוק מתחלקת לשתיים:

  • הסכום של מחיר המשווק – הנקרא גם ריטיינר, והוא הולך לטובת עבודת המשווק הכוללת תכנון, הקמה, ניהול ומעקב אחר הקמפיינים, כמו כן הכנה וכתיבה של התכנים, יצירת גרפיקה או עריכת סרטון למודעה ועוד.
  • הסכום שהולך ישירות לפייסבוק –  התקציב שהולך ישירות לפייסבוק הנקרא גם תקציבי מימון או תקציבי שיווק. בדרך כלל המחיר יהיה בנפרד מהריטיינר של המשווק. התקציב המינימלי המומלץ לקמפיין אחד נע בסכום שבין 1000 ל-2000 ש"ח בחודש. ממוצע של 1500 ש"ח בחודש. וזה עבור ניהול של קמפיין אחד.

רוצה לשמוע עוד על חבילת קידום באינסטגרם?

אפשר להשאיר פרטים ונשמח לענות על כל שאלה





    מה קורה ברבעון הראשון של התהליך?

    1

    חודש ראשון

    - שיחת אסטרטגיה המפרטת לעומק את הייחוד בשירותים/מוצרים ואת המטרות העסקיות
    - העברת כל קבצי התוכן הנדרשים (תמונות/סרטונים/המלצות/לוגו)
    - ייצור תכנים וגרפיקות ראשוני לחודש עבודה קדימה
    - סידור הנראות של הדפים העסקיים
    2

    חודש שני

    - העלאת התכנים החדשים
    - הקמת קמפיין
    - מדידת תוצאות בזמן אמת
    - הכנת תכנים לחודש שלישי - במידה ומחליטים להמשיך
    3

    חודש השלישי והלאה

    ללא התחייבות - המשך תלוי בך
    - חקירת התוצאות ומיקוד הקמפיינים (אופטימיזציה)
    - הכנת תכנים לחודש רביעי

    ניסיתי לקדם בעבר והחשבון שלי חסום

    במקרה של חשבון מודעות חסום – הפתרון יהיה פתיחת החסימה או הקמה של חשבון חדש. תלוי במצב החשבון ובעומק הבעיה.
    לפרטים נוספים על חשבון מודעות מושבת בפייסבוק לחצו כאן

    איפה כדאי לי לקדם? פייסבוק או אינסטגרם

    ראשית חשוב להבין שלמרות הבעלות משותפת, פרסום בפייסבוק וקידום באינסטגרם מציעים חוויות משתמש שונות. כל פלטפורמה מתאפיינת בחווית משתמשת ייחודי שדורש אסטרטגיה מותאמת לקהלי היעד השונים.

    אינסטגרם היא פלטפורמה המבוססת על אלמנטים ויזואליים מרהיבים ותוכן תמציתי. הרשת מושכת בעיקר קהל צעיר ודינמי בגילאי 14-45, עם רוב משמעותי של נשים. קידום עסק באינסטגרם יעיל במיוחד למותגים המציעים מוצרים או שירותים שניתן להציגם באופן ויזואלי כגון אופנה, אוכל, עיצוב, אמנות, קוסמטיקה, נסיעות ואירועים.

    לעומתה, פייסבוק מהווה פלטפורמה רב-ממדית המשלבת תוכן אינפורמטיבי עם אלמנטים ויזואליים. הרשת מושכת קהל בוגר יותר, בגילאי 25 עד 65, עם חלוקה שווה יחסית בין גברים לנשים. קידום אורגני בפייסבוק מאפשר יצירת תוכן מעמיק יותר, כולל מאמרים, סרטונים ארוכים, סקרים מפורטים וקבוצות דיון המטפחות קהילה סביב המותג. הפלטפורמה מתאימה במיוחד לעסקים המציעים שירותים מקצועיים, פתרונות B2B, מוצרים טכנולוגיים, שירותים פיננסיים, נדל"ן וחינוך.

    יש לי עמוד עסקי בפייסבוק ובאינסטגרם, זה מספיק כדי להתחיל?

    כדי להתחיל תהליך של ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות נדרשים עמודים עסקיים מחוברים, עם נראות טובה ותוכן שמציג את השירותים או העסק.
    הסיבה לכך היא שלקוחות פוטנציאליים ללא היכרות מוקדמת עם העסק, עלולים לחשוש מיצירת קשר ראשוני ולכן קודם הם יכנסו לקיר לבחון מי העסק, מה הוא עושה?, כמה זמן קיים?, לפעמים גם ילכו לחפש בגוגל.

    חשוב שהעמוד העסקי יראה טוב וישדר אמינות כך שבמבט מהיר של כמה שניות, הלקוח שהגיע מהקמפיין יוכל להבין ולהתרשם. במקרה שלא קיימת תשתית מתאימה, יש צורך בהקמה חד פעמית.
    אם העסק שלך תלוי באתר, למשל אתרי סחר ועסקים שמוכרים אונליין, יש צורך באתר נגיש בעל נראות טובה לחווית המשתמש ולעיצוב באתר יש משמעות גדולה להצלחת הקמפיין.

    כמה זמן עד שרואים תוצאות?

    תוצאות בתהליך נראות לעין בטווח של חודשיים עד שלושה

    מה כוללת חבילת פרסום בפייסבוק?

    השירות כולל:
    • פתיחת חשבון פרסום באינסטגרם ופייסבוק
    • תחזוקה ונראות של העמודים העסקיים
    • 4-6 פוסטים או רילסים בחודש כולל עריכת סרטונים
    • כתיבת תוכן לסושיאל
    • מענה הולם לתגובות וביקורות
    • פרסום ממומן באינסטגרם ופייסבוק במקביל

    האם חייב אתר או דף נחיתה כדי להתחיל קידום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם?

    לא, לא חייב אתר או דף נחיתה כדי לקדם בפייסבוק מכיוון שלרשתות החברתיות יש מערכת שלמה של קליטת לידים, הפנייה להודעה ישירה או לחיוג מהיר, כמו כן הדף העסקי משמש כפלטפורמה להציג את העבודות או השירותים שלך ולכן רצוי שיראה מזמין ומקצועי. 

    אולי יעניין אותך לקרוא גם…

    Filter

    בניית אתרים

    המדריך המלא לבניית אתר

    מה זה אתר? ולמה צריך אחד אתר אינטרנט מורכב מ-3 מרכיבים בסיסים – 1. גוף האתר – גוף או מערכת המכילים תוכן. בגוף האתר מבצעים את תהליך הפיתוח בתהליך בניית…

    חשבון מודעות מושבת? זה מה שצריך לעשות

    השבתת חשבון מודעות בפייסבוק: הסיבות והפתרונות   מהי השבתת חשבון מודעות? חשבון מודעות מושבת בפייסבוק או חשבון אינסטגרם מושבת מתייחסים למצב שבו חשבון המודעות שלך, שמנוהל דרך Facebook Ads Manager,…
    אסטרטגיות בשיווק

    מה זה אופטימיזציה?

    מה זה אופטימיזציה? אופטימיזציה באופן כללי מתייחסת לתהליך של שיפור או ייעול של משהו כך שהוא יגיע לתוצאה הטובה ביותר האפשרית. המטרה היא להשיג את התוצאה המיטבית עם המשאבים הקיימים,…
    אסטרטגיות בשיווק

    קידום אורגני מול פרסום ממומן

    קידום אורגני מול פרסום ממומן כל עסק המעוניין להצליח ולהגדיל את החשיפה שלו חייב להשקיע בשיווק איכותי, שנכון ל-2025 - רובו מבוסס על האינטרנט. שתי הדרכים המרכזיות לעשות שיווק באינטרנט…
    אסטרטגיות בשיווק

    איך לבנות אסטרטגיה שיווקית

    מה זה אסטרטגיה שיווקית? אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית פעולה מקיפה המגדירה כיצד עסק או ארגון ישיג את יעדי השיווק שלו. היא משלבת מחקר שוק, הבנת קהל היעד, וניתוח המתחרים כדי…
    מזון למוח

    מושגים בשיווק שחייב להכיר

    עולם השיווק הדיגיטלי מלא במושגים וראשי תיבות כמו אופטימיזציה, CPA ו-ATL שעלולים להרתיע בעלי עסקים רבים ואפילו אנשי מקצוע מתחילים. לעתים קרובות, מאחורי קיצורים מסובכים אלה מסתתרים רעיונות פשוטים למדי,…
    בינה מלאכותית

    איך הבינה המלאכותית תשפיע עלינו

    מה זה בינה מלאכותית? בינה מלאכותית באנגלית מכונה גם AI ואלו ראשי תיבות של Artificial Intelligence. AI הוא תחום במדעי המחשב שמתמקד בהפיכת מכונות או תוכנות ל"מודעות" או חכמות במובן…

    קידום ושיווק באינסטגרם

    אינסטגרם פותחה בשנת 2010 בסן פרנסיסקו, קליפורניה על ידי קווין סיסטרום ומייק קריגר, אינסטגרם משמשמת בעיקר לשיתוף תמונות ווידאו קצר של עד דקה והיום מונה למעל כ-200 מיליון משתמשים רשומים.…
    אסטרטגיות בשיווק

    איך להיות מותג?

    מה זה מותג? מותג הוא יותר מסתם לוגו או שם. מותג מייצג את כל החוויות והאסוציאציות שיש לצרכן עם מוצר או חברה מסוימת. מותג חזק יכול להוות נכס משמעותי לחברה,…
    אסטרטגיות בשיווק

    איך להקים מועדון לקוחות לעסקים

    מה זה מועדון לקוחות?  מועדון לקוחות הוא כלי מתחום השיווק שפועל לטובת שני הצדדים – צד בעל העסק וצד הלקוח. הלקוח מוסר פרטים אישיים שונים כגון: שם ושם משפחה, נייד,…
    בניית אתרים

    כמה עולה לבנות אתר?

    האם גם אתם נפלתם בפח הקסם של "אתר במחיר מציאה"? בעולם שבו הבטחות על אתרים ב-2,500 שקלים צצות מכל עבר, רבים מגלים את האמת המרה רק לאחר שהכסף כבר הוצא.…
    אסטרטגיות בשיווק

    איך בוחרים חברה ליעוץ אסטרטגי?

    מה זה יעוץ אסטרטגי לעסק? יעוץ אסטרטגי הוא תהליך בניהול עסקי אשר מביא ערך ומיומנויות של חשיבה אנליטית ויכולת יצירתית לפתור בעיות מורכבות ולייעל תהליכים מסובכים, תקשורת אפקטיבית ויכולת לראות…

    פתיחת חשבון פייסבוק עסקי ואינסטגרם

    תכירו את מערכת הקידום של פייסבוק: פייסבוק היא רשת חברתית שהתפתחה לתאגיד הענק "מטא". במרוצת השנים רכשה פייסבוק את אינסטגרם ואת וואטסאפ, והכניסה אותם תחת חברת META. עוד מראשיתה, פייסבוק…

    הכל על פרסום בפייסבוק

    מי היא פייסבוק?  פייסבוק היא רשת חברתית שנוסדה בשנת 2004 במטרה להוות פלטפורמה חברתית ומקשרת בין הסטודנטים הלומדים באוניברסיטת הרווארד. את פייסבוק הקימו 5 מתכנתים אשר למדו באוניברסיטה בניהם מארק…

    פתיחת חשבון במנהל המודעות של פייסבוק

    מה זה ביזנס מנג'ר? (Ad Manager) Business Manager נקרא גם מנהל המודעות של פייסבוק והוא הכלי המקצועי המרכזי לניהול קמפיינים ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם.מנהל המודעות (Ad Manager) הוא הכלי הספציפי…