Skip to main content

מה זה ביזנס מנג'ר? (Ad Manager)

Business Manager נקרא גם מנהל המודעות של פייסבוק והוא הכלי המקצועי המרכזי לניהול קמפיינים ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם.מנהל המודעות (Ad Manager) הוא הכלי הספציפי בתוך מנהל העסקים המאפשר לכם ליצור, לנהל ולעקוב אחר קמפיינים ממומנים בפייסבוק ובאינסטגרם.

זהו הכלי המקצועי שדרכו יוצאים הקמפיינים והוא מאפשר טירגוט מדויק, ניהול תקציב וניתוח נתונים מעמיק. הקמפיין מורכב משלושה לשוניות עיקריות:

  • רמת קמפיין – בשלב זה מגדירים את המטרה העיקרית של הקמפיין, כגון חשיפה (Awareness), מכירות (Conversion) לידים ( Leads ) ועוד.
  • רמת סדרת המודעות (Ad Set) – בשלב זה מגדירים תקציב ולוח זמנים, קהל יעד ומיקומים כמו פיד פייסבוק, סטורי אינסטגרם, מסנג'ר וכו'.
  • רמת המודעה (Ad) – זה השלב בן מגדירים את הקריאטיב של המודעה הממומנת, או במילים אחרות את התוכן של המודעה שכולל תמונה או סרטון, טקסט, כותרות וקישורים רלוונטיים להנעה לפעולה.

איך לפתוח חשבון במנהל העסקים של פייסבוק (Facebook Business Manager)

חשוב מאוד לדעת שפתיחת חשבון או כל התנהלות אחרת במנהל המודעות חייבת להתבצע דרך המחשב בלבד. מובייל לא תומך, גם לא טאבלט. צריך תצוגת דסקטופ בלבד. חשוב במקביל להיות מחוברים -מאותו המחשב- לפרופיל האישי בפייסבוק שמיועד להיות הבעלים של כל הנכסים.

אם אתם לא זוכרים את הסיסמאות לחשבון הפייסבוק זה בסדר הנה מספר דרכים לאתר חשבון ולשחזר סיסמא בפייסבוק ואינסטגרם >>>

כדי לפתוח חשבון עסקי בפייסבוק, צריך להגיע אל מנהל המודעות, לחצו על הכתובת: https://business.facebook.com/overview ואז לחצו על "מעבר אל מנהל המודעות".
לכל אדם עשוי להפתח חלון אחר :

  • פרופיל ברמת אדם פרטי לא יחשף לשום נתונים וישלח להקים חשבון חדש
  • פרופיל ברמת בעל עסק יועבר ישירות למערכת הביזנס סויט – במקרה כזה יש לנסות ללחוץ בתפריט על "כל הכלים" או "All tools" >> ולאחר מכן ללחוץ על "מנהל המודעות". כנראה שתראו חשבון מודעות עם התמונה והשם שלך, זה חשבון המודעות האישי שלך, הוא נפתח אוטומטית ולא מומלץ להשתמש בו לצרכים עסקיים.  במידה ולא קיים תיק עסקי רלוונטי, יש לפתוח חשבון חדש.
  • פרופיל ברמת מפרסם מועבר למנהל המודעות ישירות ורואה את כל העסקים שלו בצורה מסודרת.

ההגדרה הזו לא רשומה בשום מקום והיא באה לידי ביטוי במערכות הפנימיות של מטא בלבד. המשתמשים עצמם יכולים לעיתים להבחין בשינויים מינוריים בתצוגת המערכת, בשינוי מיקומים של כפתורים או בקושי להגיע  אל מערכת ניהול הקמפיינים.

פתיחת חשבון מנהל מודעות חדש

כדי לפתוח חשבון חדש במנהל העסקים של פייסבוק, צריך להגיע למסך של הביזנס מנג'ר וללחוץ על "צור חשבון". > לאחר לחיצה על צור חשבון, יש להכניס את שם העסק ולהזין כתובת מייל שמזוהה עם העסק, כאשר נרשמים לפייסבוק עסקי ופותחים חשבון חדש, הכי טוב להשתמש בכתובת אימייל ייעודית לעסק שנפתחה דרך Gmail בלבד.

דומיינים פרטיים ואתרים כמו וואלה או Yahoo לעיתים אינם מקבלים מיילים לאימות חשבון כי הם מזהים אותם כספאם. לא ניתן לפתוח חשבון מקצועי לפרסום ללא אימות של מייל ולכן רצוי לפתוח דרך מייל של ג'ימייל. המייל אינו חשוף לקהל הרחב.

לבסוף, יש לאמת את החשבון באמצעות בדיקת תיבת האימייל שהזנתם ואישור החשבון באמצעות הקישור שנשלח לאימייל. ההודעה על אימות החשבון מגיעה ללשונית "רשתות חברתיות" בג'ימייל.

לאחר יצירת חשבון במנהל העסקים, תוכלו לחבר אליו את כל הנכסים והכלים המקצועיים של פייסבוק כמו דף עסקי, עמוד אינסטגרם, חשבון מודעות, פיקסל לאתר, קטלוג מוצרים, מנהלים ועוד. זה נועד על מנת שפייסבוק תוכל לסנכרן בין כל הנכסים שלכם בקמפיין באופן אוטומטי ותוכלו להנות ממגוון אפשרויות הקידום שיש למערכת להציע.

הוספת דף עסקי למנהל מודעות

בתוך מנהל המודעות, תפריט בצד ימין בעברית או שמאל באנגלית, היכנסו ל"הגדרות העסק", או לחצו על האייקון של גלגל השיניים בתחתית התפריט.

בהגדרות עסק > תפריט צד > דפים >

לחצו על "הוסף" (Add) ובחרו באחת מהאפשרויות:​

  • הוסף דף (Add a Page): הקלידו את שם הדף, אמור להופיע מהר, בחרו את הדף, אם אתם הבעלים, הדף יתווסף בלי בעיה. במידה והבעלות אצל אדם אחר, הוא יצטרך לאשר את הוספת הדף דרך המייל.
  • בקשת גישה לדף (Request Access to a Page): אם הבעלות של הדף אצל מישהו אחר.
  • צור דף חדש (Create a New Page): הקמת דף חדש דרך מנהל המוצעות – הקימו דף עסקי חדש לפי ההוראות לפתיחת עמוד עסקי בפייסבוק (במאמר זה למעלה)

לאחר בחירת הדף העסקי הרצוי, בחרו במשתמשים שיקבלו הרשאות לדף, סמנו אותם וסמנו את רמת ההרשאה מבין האופציות המוצגות, לאחר מכן לחצו על הבא ולבסוף סיום.

פתיחת חשבון מודעות במנהל המודעות

תחת לשונית חשבונות לחצו על לשונית " חשבונות מודעות " או Add Account

לחצו על "הוסף" (Add) ובחרו באחת מהאפשרויות:​

  • הוסף חשבון מודעות קיים (Add Ad Account): אם יש לכם חשבון מודעות קיים.
  • בקשת גישה לחשבון מודעות (Request Access to an Ad Account): אם אתם מנהלים חשבון עבור משהו אחר.
  • צור חשבון מודעות חדש (Create a New Ad Account): האופציה הכי מומלצת. תמיד עדיף להתחיל לקדם מחשבון " נקי " ללא חשש מחסימות או מ"כתמים" שנוצרו מקמפיינים קודמים

ביצירת חשבון חדש תתבקשו לתת לו שם, לבחור אזור זמן ( ישראל נמצאת באזור זמן Asia /  Jerusalem +2:O0 GMT ) ולבחור מטבע ( בישראל – שקל ישראלי ILs ). לאחר מכן אולי תבקשו להוסיף מנהלים שיקבלו הרשאות ( גם את עצמכם, זה לא מתווסף אוטומטית ) ולבסוף תתבקשו להוסיף אמצעי תשלום.

הוספת אנשים ומנהלי פרסום:

תמיד תמיד עדיף שאתם תהיו הבעלים של הנכסים שלכם, ואת המקדם הדיגיטלי תוסיפו כמנהל. הרשאת בעלים היא הרשאה יותר חזקה מהרשאת מנהל, ככה תבטיחו שליטה מוחלטת ובטוחה בחשבונות שלכם.

בתפריט הימני, בחרו ב"אנשים" (People) תחת לשונית חשבונות > לחצו על "הוסף" (Add) והזינו את כתובות הדוא"ל של האנשים שתרצו להזמין. > הגדירו את תפקידם (כגון מנהל, עובד, או צופה) והקצו להם גישה לנכסים המתאימים.​

הגדרת אמצעי תשלום:

כדי להגדיר או לשנות אמצעי תשלום > תפריט בצד > הגדרות עסק > בחרו ב"חשבונות מודעות" (Ad Accounts) > בחרו את חשבון המודעות הרצוי > " הגדרת חשבון מודעות " אפשר להגיע לשם גם דרך התפריט

לחצו על "הגדרות תשלום" (Payment Settings) > הוסיפו או שנו את אמצעי התשלום

מה זה Facebook Business Suit 

ה-Business Suite היא פלטפורמה חדשה יחסית של מטא. הפיתוח שלה ארך כשנה וחצי והסתיים סוף סוף לקראת סוף שנת 2023. בזכות הקמתה של הביזנס סויט, נפתרו שלל הבאגים שלוו את כל מערכת הפרסום של פייסבוק, בייחוד בסנכרון הבעייתי מול אינסטגרם.

ביזנס סויטס פותחה במיוחד עבור בעלי עסקים המנהלים פעילות עסקית בפייסבוק. זהו כלי ידידותי למשתמש, המרכז את כל הפעילות העסקית במקום אחד, כולל ניהול דפים עסקיים בפייסבוק ובאינסטגרם, יצירה, תזמון ופרסום של תוכן, ניהול מענה להודעות ותגובות מכל הנכסים העסקיים, מעקב אחר נתונים, ביצועים, קמפיינים ועוד . לכל פרופיל בעל דף עסקי, נפתחת באופן אוטומטי גישה למערכת Business Suite.

היתרון הבולט של Business Suite כולל תיבת דואר משולבת שמרכזת את כל ההודעות ממסנג'ר ( של פייסבוק ), מהדיירקט ( של אינסטגרם ) כולל תגובות מפוסטים או קמפיינים ובעתיד גם יכלול הודעות של וואטסאפ ביזנס.

בנוסף הביזנס סויט מציגה נתונים וביצועים מכל הפלטפורמות של מטא ומאפשרת לנהל תוכן ולתזמן פוסטים וסטורי עד 29 יום קדימה. כמו כן, סויטס מאפשרת לנהל את כל הלידים שנאספו דרך הקמפיינים במערכת crm ייחודית ועוד.

יתרון נוסף הוא פיתוח אפליקציה בשם Facebook Business Suits הניתנת להורדה דרך חנות האפליקציות ובה אפשר לצפות ולנהל הכל דרך הסמארטפון, בנוחות ובקלות.

אולי יעניין אותך לקרוא גם…

Filter

אסטרטגיות בשיווק

איך להקים מועדון לקוחות לעסקים

מה זה מועדון לקוחות?  מועדון לקוחות הוא כלי מתחום השיווק שפועל לטובת שני הצדדים – צד בעל העסק וצד הלקוח. הלקוח מוסר פרטים אישיים שונים כגון: שם ושם משפחה, נייד,…

הכל על פרסום בפייסבוק

מי היא פייסבוק?  פייסבוק היא רשת חברתית שנוסדה בשנת 2004 במטרה להוות פלטפורמה חברתית ומקשרת בין הסטודנטים הלומדים באוניברסיטת הרווארד. את פייסבוק הקימו 5 מתכנתים אשר למדו באוניברסיטה בניהם מארק…
מזון למוח

מושגים בשיווק שחייב להכיר

עולם השיווק הדיגיטלי מלא במושגים וראשי תיבות כמו אופטימיזציה, CPA ו-ATL שעלולים להרתיע בעלי עסקים רבים ואפילו אנשי מקצוע מתחילים. לעתים קרובות, מאחורי קיצורים מסובכים אלה מסתתרים רעיונות פשוטים למדי,…

חשבון מודעות מושבת? זה מה שצריך לעשות

השבתת חשבון מודעות בפייסבוק: הסיבות והפתרונות   מהי השבתת חשבון מודעות? חשבון מודעות מושבת בפייסבוק או חשבון אינסטגרם מושבת מתייחסים למצב שבו חשבון המודעות שלך, שמנוהל דרך Facebook Ads Manager,…
בניית אתרים

המדריך המלא לבניית אתר

מה זה אתר? ולמה צריך אחד אתר אינטרנט מורכב מ-3 מרכיבים בסיסים – 1. גוף האתר – גוף או מערכת המכילים תוכן. בגוף האתר מבצעים את תהליך הפיתוח בתהליך בניית…
אסטרטגיות בשיווק

איך להיות מותג?

מה זה מותג? מותג הוא יותר מסתם לוגו או שם. מותג מייצג את כל החוויות והאסוציאציות שיש לצרכן עם מוצר או חברה מסוימת. מותג חזק יכול להוות נכס משמעותי לחברה,…
אסטרטגיות בשיווק

איך לבנות אסטרטגיה שיווקית

מה זה אסטרטגיה שיווקית? אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית פעולה מקיפה המגדירה כיצד עסק או ארגון ישיג את יעדי השיווק שלו. היא משלבת מחקר שוק, הבנת קהל היעד, וניתוח המתחרים כדי…
בינה מלאכותית

איך הבינה המלאכותית תשפיע עלינו

מה זה בינה מלאכותית? בינה מלאכותית באנגלית מכונה גם AI ואלו ראשי תיבות של Artificial Intelligence. AI הוא תחום במדעי המחשב שמתמקד בהפיכת מכונות או תוכנות ל"מודעות" או חכמות במובן…
אסטרטגיות בשיווק

איך בוחרים חברה ליעוץ אסטרטגי?

מה זה יעוץ אסטרטגי לעסק? יעוץ אסטרטגי הוא תהליך בניהול עסקי אשר מביא ערך ומיומנויות של חשיבה אנליטית ויכולת יצירתית לפתור בעיות מורכבות ולייעל תהליכים מסובכים, תקשורת אפקטיבית ויכולת לראות…

שחזור סיסמא ואיתור חשבונות אבודים בפייסבוק ואינסטגרם

איתור חשבונות אבודים בפייסבוק ואינסטגרם יכול להיות אתגר, במיוחד אם פתחתם אותם לפני למעלה מעשור. עם זאת, בזכות שיפורים במערכות השחזור ושיתוף הפעולה המוגבר בין הפלטפורמות השונות, יש דרכים רבות…

פתיחת חשבון במנהל המודעות של פייסבוק

מה זה ביזנס מנג'ר? (Ad Manager) Business Manager נקרא גם מנהל המודעות של פייסבוק והוא הכלי המקצועי המרכזי לניהול קמפיינים ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם.מנהל המודעות (Ad Manager) הוא הכלי הספציפי…
אסטרטגיות בשיווק

מה זה אופטימיזציה?

מה זה אופטימיזציה? אופטימיזציה באופן כללי מתייחסת לתהליך של שיפור או ייעול של משהו כך שהוא יגיע לתוצאה הטובה ביותר האפשרית. המטרה היא להשיג את התוצאה המיטבית עם המשאבים הקיימים,…

קידום ושיווק באינסטגרם

אינסטגרם פותחה בשנת 2010 בסן פרנסיסקו, קליפורניה על ידי קווין סיסטרום ומייק קריגר, אינסטגרם משמשמת בעיקר לשיתוף תמונות ווידאו קצר של עד דקה והיום מונה למעל כ-200 מיליון משתמשים רשומים.…
אסטרטגיות בשיווק

קידום אורגני מול פרסום ממומן

קידום אורגני מול פרסום ממומן כל עסק המעוניין להצליח ולהגדיל את החשיפה שלו חייב להשקיע בשיווק איכותי, שנכון ל-2025 - רובו מבוסס על האינטרנט. שתי הדרכים המרכזיות לעשות שיווק באינטרנט…

פתיחת חשבון פייסבוק עסקי ואינסטגרם

תכירו את מערכת הקידום של פייסבוק: פייסבוק היא רשת חברתית שהתפתחה לתאגיד הענק "מטא". במרוצת השנים רכשה פייסבוק את אינסטגרם ואת וואטסאפ, והכניסה אותם תחת חברת META. עוד מראשיתה, פייסבוק…

Leave a Reply

תפריט נגישות