Skip to main content

מה זה יעוץ אסטרטגי לעסק?

יעוץ אסטרטגי הוא תהליך בניהול עסקי אשר מביא ערך ומיומנויות של חשיבה אנליטית ויכולת יצירתית לפתור בעיות מורכבות ולייעל תהליכים מסובכים, תקשורת אפקטיבית ויכולת לראות את התמונה הגדולה תוך שימת לב לפרטים הקטנים.

מעבר לכך, אסטרטגיה עסקית טומנת בחובה לא מעט אלמנטים של החדרת מוטיבציה, שינוי הרגלים וכן שינוי דפוסי חשיבה אצל בעל העסק. כל בעל עסק, לפני שהוא צריך לדעת לנהל את העסק שלו, הוא צריך לדעת לנהל את עצמו. תכונות כמו אגו, פרפקציוניזם וחבריהם, עלולים להקשות על בעל העסק לקבל החלטות רציונאליות ונכונות עבור העסק שלו. מהלכים פזיזים ולא מבוססים שכאלו עלולים להוביל לכישלונות ונפילות.

האגו לפעמים מקשה על בעל העסק להודות שהוא צריך עזרה או שהוא צריך לשנות כיוון. לפעמים התהליך הזה שנקרא ייעוץ עסקי דורש גם קצת פסיכולוגיה עסקית, שדורשת ממך לוותר על הרגלים שיצרת לעצמך, כדי להצליח להתפתח בעתיד ולהפוך להיות מותג גדול.

יועצים אסטרטגיים יכולים לעבוד באופן עצמאי, בחברות ייעוץ גדולות, או כחלק מצוות פנימי בארגונים גדולים. מי שצריך יועץ אסטרטגי הם בדרך כלל חברות וארגונים, אישים בתחום הפוליטי וכן חברות הפונות לשוק הבינלאומי.
תחומי האחריות העיקריים של יועץ אסטרטגי כוללים בין היתר:

  • ניתוח שוק וזיהוי הזדמנויות – חקירה מעמיקה של מגמות בתעשייה, התנהגות מתחרים ודפוסי צרכנים על מנת לאתר אפשרויות חדשות לצמיחה, התרחבות או שיפור.
  • תכנון פנים ארגוני – בדיקה ושינוי במידת הצורך של המערך הלוגיסטי והתפעולי בעסק לטובת שיפור וייעול הארגון.
  • פיתוח תוכנית אסטרטגיה – יצירת תוכניות פעולה מפורטות להשגת יעדי הארגון, מתן המלצות מבוססות נתונים ובניית תוכנית אסטרטגית מפורטת שכוללת את דרכי הפעולה בזירות הדיגיטליות
  • ניהול משברים ומזעור סיכונים – מזעור סיכונים בעסק או בארגון מתייחס לתהליך זיהוי, הערכה וניהול של גורמי סיכון פוטנציאליים שעלולים להשפיע על הצלחת האסטרטגיה של הארגון כמו ביקורת רעה או שינויים שאינם תלויים בעסק כמו מלחמה. היועץ האסטרטגי אחראי להפחתת ההשפעה של סיכונים אלה או להימנע מהם באופן מוחלט. גורמי סיכון יכולים להשפיע על ההכנסה של העסק, על המוניטין שלו ועל היכולת שלו לבצע את הפעולות השוטפות בעסק או בארגון באופן אופטימלי וכן להבטיח יציבות לטווח ארוך.

איך לבחור חברה ליעוץ אסטרטגי?

בתהליך של יעוץ אסטרטגי נכנסים הרבה אספקטים של קואוצ'ינג והחדרת מוטיבציה. לכן, קודם כל מקשיבים למישהו שקל לך לסמוך עליו, שמבין את המחשבות ואת הרצונות שלך ושידע או תדע איך להתוות את הדרך.

יש הרבה יועצים עסקיים מעולים שם בחוץ, אבל לא כולם מצליחים עם כל סוגי העסקים, הרוב, בגלל חוסר הבנה או חוסר חיבור. אז קודם כל, כאשר בוחרים חברה ליעוץ עסקי חשוב לבחון את החיבור והכימיה בינך לבין היועץ ולוודא שבאמת מבינים מה עובר לך במחשבות.

לא להתבייש לשאול שאלות כמו איך ולמה. יועץ אסטרטגי שבטוח בעצמו ידע להתוות את הדרך ולהסביר לך בדיוק מה צריך לעשות כדי להצליח. ההצלחה או הכישלון מכאן, הם כבר בידיים של בעל העסק. יועץ עסקי טוב יבין מה טוב לך קודם, ויפעל לפי זה. לא לפי מה שטוב לו או מה שטוב לאחרים. יועץ עסקי טוב יודע, שלכל אחד מצליח משהו אחר.

כמו כן, יועץ אסטרטגי או מאמן עסקי טוב ידע להתמודד עם משברים שהעסק או הארגון עלול לחוות כתוצאה מפעילות משפטית, פרסום לא אוהד ברשת כמו שיימינג, ביקורות רעות ועוד. כבר בתכנון המקורי של התוכנית האסטרטגית והשיווקית, על היועץ לקחת בחשבון את הסיכונים וההשלכות שעלולים להתרחש וכן לזהות מבעוד מועד נקודות חולשה בעסק או בחברה (SWOTׂ).

למה חשוב לעשות מזעור וניהול סיכונים בעסק?

מזעור סיכונים בעסק או בארגון מתייחס לתהליך זיהוי, הערכה וניהול של גורמי סיכון פוטנציאליים שעלולים להשפיע על הצלחת האסטרטגיה של הארגון. היועץ האסטרטגי עובד עם הארגון כדי לפתח תוכניות להפחתת ההשפעה של סיכונים אלה או להימנע מהם באופן מוחלט. גורמי סיכון יכולים להשפיע על ההכנסה של העסק, על המוניטין שלו ועל היכולת שלו לבצע את הפעולות השוטפות בעסק או בארגון באופן אופטימלי.

פיתוח תרחישים שונים ותכנון תגובות אפשריות הכרחיות למזעור סיכונים והימנעות מהתמודדות עם משברים ואי נעימויות בעתיד. מזעור סיכונים כבר בשלב הראשוני של התוכנית המקורית עשוי להגדיל את הסיכויים להצלחת האסטרטגיה ולהבטיח יציבות לטווח ארוך.

אולי יעניין אותך לקרוא גם…

Filter

אסטרטגיות בשיווק

קידום אורגני מול פרסום ממומן

קידום אורגני מול פרסום ממומן כל עסק המעוניין להצליח ולהגדיל את החשיפה שלו חייב להשקיע בשיווק איכותי, שנכון ל-2025 - רובו מבוסס על האינטרנט. שתי הדרכים המרכזיות לעשות שיווק באינטרנט…
בינה מלאכותית

איך הבינה המלאכותית תשפיע עלינו

מה זה בינה מלאכותית? בינה מלאכותית באנגלית מכונה גם AI ואלו ראשי תיבות של Artificial Intelligence. AI הוא תחום במדעי המחשב שמתמקד בהפיכת מכונות או תוכנות ל"מודעות" או חכמות במובן…
בניית אתרים

כמה עולה לבנות אתר?

האם גם אתם נפלתם בפח הקסם של "אתר במחיר מציאה"? בעולם שבו הבטחות על אתרים ב-2,500 שקלים צצות מכל עבר, רבים מגלים את האמת המרה רק לאחר שהכסף כבר הוצא.…

הכל על פרסום בפייסבוק

מי היא פייסבוק?  פייסבוק היא רשת חברתית שנוסדה בשנת 2004 במטרה להוות פלטפורמה חברתית ומקשרת בין הסטודנטים הלומדים באוניברסיטת הרווארד. את פייסבוק הקימו 5 מתכנתים אשר למדו באוניברסיטה בניהם מארק…
אסטרטגיות בשיווק

איך להיות מותג?

מה זה מותג? מותג הוא יותר מסתם לוגו או שם. מותג מייצג את כל החוויות והאסוציאציות שיש לצרכן עם מוצר או חברה מסוימת. מותג חזק יכול להוות נכס משמעותי לחברה,…
אסטרטגיות בשיווק

מה זה אופטימיזציה?

מה זה אופטימיזציה? אופטימיזציה באופן כללי מתייחסת לתהליך של שיפור או ייעול של משהו כך שהוא יגיע לתוצאה הטובה ביותר האפשרית. המטרה היא להשיג את התוצאה המיטבית עם המשאבים הקיימים,…

קידום ושיווק באינסטגרם

אינסטגרם פותחה בשנת 2010 בסן פרנסיסקו, קליפורניה על ידי קווין סיסטרום ומייק קריגר, אינסטגרם משמשמת בעיקר לשיתוף תמונות ווידאו קצר של עד דקה והיום מונה למעל כ-200 מיליון משתמשים רשומים.…

חשבון מודעות מושבת? זה מה שצריך לעשות

השבתת חשבון מודעות בפייסבוק: הסיבות והפתרונות   מהי השבתת חשבון מודעות? חשבון מודעות מושבת בפייסבוק או חשבון אינסטגרם מושבת מתייחסים למצב שבו חשבון המודעות שלך, שמנוהל דרך Facebook Ads Manager,…

פתיחת חשבון במנהל המודעות של פייסבוק

מה זה ביזנס מנג'ר? (Ad Manager) Business Manager נקרא גם מנהל המודעות של פייסבוק והוא הכלי המקצועי המרכזי לניהול קמפיינים ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם.מנהל המודעות (Ad Manager) הוא הכלי הספציפי…
אסטרטגיות בשיווק

איך להקים מועדון לקוחות לעסקים

מה זה מועדון לקוחות?  מועדון לקוחות הוא כלי מתחום השיווק שפועל לטובת שני הצדדים – צד בעל העסק וצד הלקוח. הלקוח מוסר פרטים אישיים שונים כגון: שם ושם משפחה, נייד,…
מזון למוח

מושגים בשיווק שחייב להכיר

עולם השיווק הדיגיטלי מלא במושגים וראשי תיבות כמו אופטימיזציה, CPA ו-ATL שעלולים להרתיע בעלי עסקים רבים ואפילו אנשי מקצוע מתחילים. לעתים קרובות, מאחורי קיצורים מסובכים אלה מסתתרים רעיונות פשוטים למדי,…
בניית אתרים

המדריך המלא לבניית אתר

מה זה אתר? ולמה צריך אחד אתר אינטרנט מורכב מ-3 מרכיבים בסיסים – 1. גוף האתר – גוף או מערכת המכילים תוכן. בגוף האתר מבצעים את תהליך הפיתוח בתהליך בניית…

פתיחת חשבון פייסבוק עסקי ואינסטגרם

תכירו את מערכת הקידום של פייסבוק: פייסבוק היא רשת חברתית שהתפתחה לתאגיד הענק "מטא". במרוצת השנים רכשה פייסבוק את אינסטגרם ואת וואטסאפ, והכניסה אותם תחת חברת META. עוד מראשיתה, פייסבוק…

שחזור סיסמא ואיתור חשבונות אבודים בפייסבוק ואינסטגרם

איתור חשבונות אבודים בפייסבוק ואינסטגרם יכול להיות אתגר, במיוחד אם פתחתם אותם לפני למעלה מעשור. עם זאת, בזכות שיפורים במערכות השחזור ושיתוף הפעולה המוגבר בין הפלטפורמות השונות, יש דרכים רבות…
אסטרטגיות בשיווק

איך לבנות אסטרטגיה שיווקית

מה זה אסטרטגיה שיווקית? אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית פעולה מקיפה המגדירה כיצד עסק או ארגון ישיג את יעדי השיווק שלו. היא משלבת מחקר שוק, הבנת קהל היעד, וניתוח המתחרים כדי…

Leave a Reply

תפריט נגישות