מה זה קמפיין משפיענים?

קמפיין משפיענים נקרא גם יצירת תוכן UGC או שיווק באמצעות משפיענים
והוא נעשה באמצעות על ידי משפיען או משפיענית רשת, כאשר מספר העוקבים הוא לא הדבר היחיד שמכריע.

עד היום הכרנו משפיענים באינסטגרם , שהתנהגו בעיקר כ-פרזנטורים או שגרירי המותג. טיקטוק הכניסה לתרבות המיינסטרים מספר תופעות חשובות שמשפיעות על מהלך השיווק של 2024 – אתגרים ומיקרו משפיענים.

סרטוני UGC, מה זה?

UGC הם ראשי תיבות של User Generated Content או בתרגום לעברית – תוכן שנוצר בידי המשתמש. מדובר בסרטונים אותנטיים המצולמים על ידי לקוחות, יוצרי תוכן, או מפורסמים, אושיות רשת ולרוב יכללו המלצות או סקירות על מוצרים ושירותים שקיבלו. UGC מגיע במגוון צורות ביניהם סרטונים, תמונות, פוסטים ברשתות חברתיות, פודקאסטים, ולמעשה כל סוג של תוכן שמשתמשים מעלים לרשת.

בעבר תוכן UGC היה נקרא "פרסום סמוי" ומטרתו הייתה להציג המלצה אותנטית לכאורה, שמטרתה להניע לקוחות נוספים לרכוש את המוצר. פרסום סמוי בעבר (וגם היום) היה נעשה דרך כתבות, מאמרים, המלצות בקבוצות ועוד. סרטוני UGC היא דרך נוספת שהתווספה בשנת 2023 ותפסה תאוצה מטורפת, בטווח זמן של שנה בלבד.

מחקרים מראים שתוכן אותנטי משפיע יותר מהפרסומת המסורתית. הסיבה לכך היא היכולת של העין לראות דברים באופן סלקטיבי ולסנן מתשומת הלב שלנו דברים שלא מעניינים או נוגעים אלינו באופן אישי.

כמו כן, אנשים נוטים להאמין יותר לחוויות של אנשים רגילים, כמוהם, מאשר לפרסומות, שלציבור כבר ידוע שהן עוברות מניפולציות שיווקיות ומראש הם מעדיפים להימנע ולסנן אותם, גם אם באופן לא מודע בכלל.

מי הם יוצרי תוכן UGC?

יוצר תוכן UGC מקצועי הוא לרוב משפיען או משפיענית רשת, שחקנים כריזמטיים, אושיות רשת ועוד. אך זה גם יכול להיות לקוח שמשתף את חוויותיו מרצונו החופשי. תוכן UGC הוא המהפכה השיווקית החדשה שמשנה את כללי המשחק בשנת 2024. התוכן לרוב נוצר על ידי משפיענים או מיקרו משפיענים. מיקרו משפיענים הם גם יוצרי תוכן ברשתות, פשוט עם פחות עוקבים.

מיקרו משפיענים, זו תופעה בה אנשים ממליצים כביכול באופן אותנטי על מוצר או מקום, וסוחפים אנשים אחרים ללכת לבדוק או לנסות גם והיא עוד סוג של תוכן שיותר ויותר עסקים משקיעים בו את כספם כי אין מה לעשות – האותנטיות מנצחת. כמובן שניתן להשתמש במשפיענים לאינסטגרם, לפייסבוק או לטיקטוק וכולם יעבדו באותה השיטה.

הסרטונים לרוב מבוססים על תוכן אורגני ועל המלצות כמו בפרסום סמוי, שכבר לא כל כך סמוי היום כי זה לא חוקי והיום חייב לרשום "בשיתוף עם" כאשר אתם מבקשים ממשפיען לסקור מוצר או לתת המלצה.

סרטון משפיענים או סרטון UGC יכול לכלול שיטות שיווק שונות החל מסרטון פתיחת מוצר ועד המלצה על שירות, או המלצה על מסעדה, כאשר המיקוד העיקרי הוא האותנטיות – אנשים אמיתיים שמשתפים חוויות אמיתיות.

מה משפיע על מחיר המשפיען?

ישנם מספר גורמים המשפיעים על מחיר משפיענים. שיתוף פעולה עם משפיען יכול להיות תמורת ברטר – שזה החלפה של שירותים ומוצרים בין בעלי עסק – כלומר, עבור מוצר או שירות המשפיען יסכים להכין את הסרטון ולפרסם אותו בחינם. כמובן שזה תלוי בסוג וערך השירות או המוצר שמציעים בשיתוף הפעולה.

ככל שיש למשפיען יותר עוקבים, כך מחיר הפרסום יעלה. עם זאת, איכות הקהל (כגון רמת המעורבות) יכולה גם להשפיע. משפיענים עם אחוז גבוה של מעורבות (לייקים, תגובות, שיתופים) יכולים לדרוש מחירים גבוהים יותר. בשנה האחרונה ועם התפתחות תחום השיווק באמצעות משפיענים, יותר ויותר משפיענים מקבלים מודעות ומתחילים לגבות מחיר עבור הסרטונים שלהם.

ננו משפיענים ויוצרי תוכן

שחקנים ויוצרי תוכן עם מספר עוקבים קטן ולא מוגדר (ללא תחום התמחות).
בדרך כלל מספר העוקבים שלהם נע בין 1000 ל-10,000 עוקבים.
משפיעני רשת מהסוג הזה עשויים לגבות מחירים נמוכים יחסית שנעים בין 300-4000 ש"ח עבור יום צילום או סרטון שלם, תלוי במורכבות ההפקה הנדרשת.

2,000
תקציבי מימון
10,000
עוקבים ברשתות

מיקרו משפיענים

יוצרי תוכן בעלי השפעה עם קהל עוקבים שנע בדרך כלל בין 10,000-100,000 עוקבים.
הייחוד של מיקרו משפיענים הוא רמת ההשפעה והמעורבות שהם מייצרים בקרב קהל העוקבים שלהם.

לרוב הדמות שלהם תהיה מבוססת על נישה, התמחות או כשרון ייחודי, למשל מדענית שמפרסמת מידע על מוצרי טיפוח לעור, שחקנית שמחקה אנשים או מתכונים שערוכים באופן מצחיק או ייחודי. המחיר של מיקרו משפיענים משתנה מאוד ונע בין 2500-10,000 ש"ח.

5,000
תקציבי מימון
10,000
עוקבים ברשתות

משפיענים ואושיות רשת

אלו יהיו משפיענים מהסוג שדורשים לא מעט כסף ובקרוב המקרים נחשיב אותם גם כ-"שגריר המותג". בדרך כלל הם התחילו את דרכם כמיקרו משפיענים או פליטי ריאליטי, חצו את ה100,000 עוקבים וכבר קיבלו קמפיינים לחברות גדולות.

בהתאם לפופולריות שלהם ולמעורבות הקהל שלהם הם עשויים לגבות סכומים של עשרות אלפי שקלים עבור יום צילום או סרטון אחד, והפקה שלמה יכולה להגיע לסכומים של 100K-200K ומעלה.

50,000
תקציבי מימון
100,000
עוקבים ברשתות

איך להגיע למשפיענים ויוצרי תוכן?

בעבר וגם היום, כדי להגיע למשפיענים או אושיות רשת עם הרבה עוקבים, יש צורך לפנות תחילה לסוכנים שלהם ולנהל מולם משא ומתן. מיקרו משפיענים תפסו תאוצה החל משנת 2022 ושיווק משפיענים בכלל צפוי להגיע לשיאו בשנים 2024-2025.

מכיוון שלמיקרו משפיענים אין הרבה עוקבים או חשיפה, סוכנויות לא ממהרות להחתים אותם אלא אם כן קיים פוטנציאל להשיג קמפיינים גדולים. רוב האינטראקציה בין בעל העסק למשפיען נעשית על ידי פניה ישירה והצעה לשיתוף פעולה.

שיתוף פעולה לרוב יכלול קבלת מוצרים או שירותים מתנה ולעיתים גם סכום סמלי של כמה מאות או אלפים בודדים. תלוי בגודל ההשפעה, החשיפה והכריזמה של המשפיען או המשפיענית.