לכן שיווק נכון ויעיל מתחיל בבניית אמון בין המותג לצרכן.
חשוב להבין שחוויה חיובית מתפרשת באופן שונה על ידי כל קהל יעד – בהתאם להעדפותיו, לצרכיו ולמאפיינים הייחודיים של תחומי העניין שלו. החוכמה הטמונה בשיווק מוצלח – היא היכולת לזהות ולחבר את המסר הנכון לקהל היעד הספציפי, וכך נוצר הקסם.
מוציאים את התכנון לפועל
פועלים בהתאם למטרות התוכנית השיווקית, בשילוב בינה מלאכותית, עריכת סרטונים וכלים מתקדמים לעסקים אשר מאפשרים לנו לעשות עבורכם שיווק טוב יותר.
בוחנים את המטרות ואת המצב הנוכחי
מבינים מה התקציב שלך מאפשר ובאיזה שלב העסק נמצא לעומת הנקודה שהיית רוצה להגיע אליה.
מאפיינים את הצרכים של העסק שלך, ושלך!
כי הרצונות שלך לא פחות חשובים מהעסק עצמו. עסק מצליח הוא עסק שבעליו מתעסק במה שבאמת מלהיב אותו. מעבר לכך יש לזהות את הפוטנציאל הכלכלי על ידי ניתוח שוק וזיהוי הזדמנויות.

מה זה יעוץ אסטרטגי לעסק?
י
למה צריך יועץ אסטרטגי?
ך


איך לבחור חברה ליעוץ אסטרטגי?
בתהליך של יעוץ אסטרטגי נכנסים הרבה אספקטים של קואוצ'ינג והחדרת מוטיבציה. לכן, קודם כל מקשיבים למישהו שקל לך לסמוך עליו, שמבין את המחשבות ואת הרצונות שלך ושידע או תדע איך להתוות את הדרך.
יש הרבה יועצים עסקיים מעולים שם בחוץ, אבל לא כולם מצליחים עם כל סוגי העסקים, הרוב, בגלל חוסר הבנה או חוסר חיבור. אז קודם כל, כאשר בוחרים חברה ליעוץ עסקי חשוב לבחון את החיבור והכימיה בינך לבין היועץ ולוודא שבאמת מבינים מה עובר לך במחשבות.
לא להתבייש לשאול שאלות כמו איך ולמה. יועץ אסטרטגי שבטוח בעצמו ידע להתוות את הדרך ולהסביר לך בדיוק מה צריך לעשות כדי להצליח. ההצלחה או הכישלון מכאן, הם כבר בידיים של בעל העסק. יועץ עסקי טוב יבין מה טוב לך קודם, ויפעל לפי זה. לא לפי מה שטוב לו או מה שטוב לאחרים. יועץ עסקי טוב יודע, שלכל אחד מצליח משהו אחר.

פרויקט לדוגמא
טופ קלין טכנולוגיות
יבואן בלעדי לציוד ומיכון
בתחום הניקיון התעשייתי

2020 - הערכת מצב והגדרת תקציב
ביולי 2020, ביציאה מהסגר הראשון של הקורונה, הכרתי את טופ קלין טכנולוגיות כאשר הם עסק ותיק בתחום הניקיון התעשייתי עם רזומה דיי עשיר, ומינימום של נוכחות בדיגיטל. הדבר היחיד שהיה להם הוא אתר שנבנה ב-HTML חמש עשרה שנה לפני, שכבר מאוד קשה לעדכן, בלי יותר מידי תמונות, או תוכן, ולא מדגיש כמה מגוון המוצרים שלהם עצום.
טופ קלין טכנולוגיות בע"מ הוא יבואן למיכון וציוד בתחום הניקיון לתעשייה כבר 25 שנה בעיקר עם חברות ניקיון גדולות, ופחות עם השוק הפרטי. העסק מייבא ומשווק מספר מותגים כאשר ה"בייבי" הוא המותגים שהם מייבאים באופן בלעדי: "קולומבוס" שהוא מותג למכונות שטיפה כמו מכונות לניקוי רצפות, ספות, מכונות פוליש וכו'. ו-"קרנזל" שהוא מותג גרניקים איכותיים תוצרת גרמניה, וגם הכי יקרים בשוק.
מטרה - לפנות לעוד קהלים ולהגדיל מחזורים

2020 - איסוף תכנים ובניית תוכנית פעולה
כחלק מהתכנון האסטרטגי, הגענו למסקנה שטופ קלין צריכים שכל מגוון המוצרים שלהם יופיע באינטרנט וכך הקהל הפוטנציאלי יוכל להיחשף למכונות וליתרונות שלהן, מבלי ליצור קשר פיזית עם העסק ומבלי לבזבז זמן יקר לבעל העסק. לבסוף הוחלט להחליף את אתר הHTML הישן באתר קטלוגי, עם דף מוצר מפורט, וללא סליקה.
מטרת האתר הייתה לקצר את שיחות המכירה ולתת מידע מקדים ושיווקי ללקוח על כל מוצר, כמו כן הוא נועד כדי לשמש פלטפורמה לקידום המוצרים לפי קטגוריות ולחשוף את העסק ליותר לקוחות פוטנציאליים דרך האינטרנט.
בשלב זה אנו גם מקבלים את כל התכנים הטקסטואליים והוויזואליים שיש ברשות טופ קלין, שבמקרה הזה, לא היו כלל. היה צורך חד משמעי להוציא את כל המידע שנמצא בראש של בעל העסק, שהוא גם איש המכירות, ולהעביר אותו לטקסט אינפורמטיבי שמפרט את תכונות המוצר, היתרונות שלו על פני המתחרים ועוד מידע שרלוונטי לצרכן.

2020 - בניית תוכנית אסטרטגית שיווקית
מכיוון שלעסק יש מגוון קטגוריות של מוצרים וכל אחד מהם פונה לקהל יעד שונה – היה צורך להכין אסטרטגיית מוצר לכל תחום בנפרד.
אסטרטגיית המוצר תבוא לידי ביטוי בדרך הצגת המוצרים באתר וברשתות כך שיתאימו באופן אופטימלי לשיטות השיווק המודרניות בתחום. כאשר בונים אסטרטגיית מוצר יש להתחשב בקהל היעד, בתכנים שהוא רגיל לצרוך ובפלטפורמות בהן הוא רגיל לחפש את השירות או המוצר. לכן לעיתים יידרש להקדיש תקציב לכל מוצר בנפרד.
אם התקציב מוגבל, יש להבין איזה מוצר יניב לנו יותר רווח בטווח הקצר – זאת כדי שנוכל לקבל החזר השקעה חיובי ויהיה לנו אוויר ומוטיבציה להשקיע כספים נוספים בהמשך הדרך. תהליך זה נקרא גם "שיטת המיקוד".

2020 - הכנת תכנים לרשתות חברתיות
זה הוא השלב בוא התוכנית האסטרטגית מתחילה לצאת לפועל. סידרנו את העמודים העסקיים של חווה והתחלנו להכין את התכנים לרשתות החברתיות – המכונה גם גאנט תוכן חודשי.
לאחר איסוף המידע והתכנים, מתחילים בייצור הגרפיקות הנדרשות לאתר ולרשתות החברתיות. כל פוסט שעלה לקיר בפייסבוק הציג מכונה או מוצר אחר בהתאם לאסטרטגיה השיווקית שנקבעה מראש. כמו כן נלקחו בחשבון פוסטים עבור חגים ואירועים מיוחדים.


2020 - בונים אתר קטלוג חדש
בשלב הראשוני של בניית האתר הכנו תכנים לכל קו המוצרים של טופ קלין טכנולוגיות, שכלל בין 50 ל-60 מכונות ואביזרים, בנוסף אספנו תמונות מוצר, תמונות תדמית, סרטוני תדמית וכל מה שיכלנו לקבל מהיצרן מבלי שנצטרך לייצר בעצמנו ולהוציא תקציבים נוספים.
כאשר אספנו את כל החומרים, אפיינו אתר שתואם במדויק את הצרכים של העסק ובנינו אותו על בסיס וורדפרס. לאחר מכן כתבנו תכנים שיווקים לכל המוצרים, והכנו תשתית SEO שתכווין את האתר לקהל הלקוחות הרלוונטי כבר מהימים הראשונים שלו באוויר כדי לקבל דירוג גבוה בגוגל.


2021 - מתחילים תהליך קידום
התחלנו בפרסום דרך קמפיינים ממומנים בפייסבוק וקמפיין בגוגל. שם הסתובב קהל היעד העיקרי שטופ קלין מחפש. התמקדנו על פניות לעסק דרך לידים באתר ולידים דרך פייסבוק.
כמו כן במהלך השנה הקמנו מספר קמפיינים ועשינו מספר אופטימזציות שעזרו לנו לקבל לאורך השנה לידים בעלות של בין 15 ל-30 ש"ח לליד.
מטרת הקידום - חיזוק המותג Kranzle
קרנזל – מותג הגרניקים של טופ קלין, בשלב הזה הוא מותג יחסית חדש שמוכר מעט מאוד מוצרים בחודש, פחות מ-10 מכשירים. המותג לא זכה לחשיפה רבה ברשתות וקהל היעד שלו רחב יותר משל הקטגוריות האחרות בקו המוצרים, לכן החלטנו לשים 80% מהתקציבים לקידום המותג בלבד.


2021 - מקום ראשון בגוגל בתוך חצי שנה
את כל האתר בנינו מראש עם תשתית SEO מדויקת למילות החיפוש הרלוונטיות בתחום, ולכל מוצר בנפרד.
במקביל דאגנו לקידום SEO על בסיס חודשי. מוסיפים תכנים לאתר, ומנתחים מילות מפתח ודירוגי עמודים על בסיס קבוע
התוצאה: לאחר חצי שנה, הגענו לעמוד ראשון בגוגל בכמה ממילות המפתח הכי חזקות ורלוונטיות של העסק כמו "גרניק מקצועי", "מכונה לניקיון ספות", "עגלות ניקיון" ועוד.


2022 - מודדים תוצאות - גידול במאות אחוזים
כעבור שנה של חשיפה אינטנסיבית כאשר תקציב המימון מושקע 80% במותג אחד בלבד ו-20% לטובת חיזוק וקידום מותגים ומוצרים נוספים.
קרנזל מצליחה להרים משמעותית את מחזור המכירות שלה ונכון לשנת 2022 המותג מכר בממוצע 20 מכונות בשבוע – כלומר – בין 80-100 מכונות בחודש בממוצע. בלי לחשוף יותר מידי מספרים, המחזור השנתי אחרי הכניסה לזירת האינטרנט, הצליח לשלש את עצמו ביחס לממוצע השנתי בכל 20 השנה שעברו.


2022 - הגדלת תקציבים והמשך תהליך קידום
אחרי תהליך של שנתיים, הצלחנו לייצר ביקוש בקרב קהל המטרה, והביקוש למותג מתחיל להיווצר גם בקרב הסוחרים שמבקשים לשים אותו על המדפים. טופ קלין מבין שהכסף הגדול והקל יותר, נמצא במכירה לסוחרים ומחליט להוריד הילוך מהלקוחות הפרטיים שלרוב מבזבזים יותר מהזמן של אנשי המכירות,מכיוון ש"קרנזל" וקולומבוס" שניהם מותגים ביבוא בלעדי, קיים אינטרס מובהק לדאוג לביסוס של המותגים בשוק הישראלי. ביסוס המותג כולל חשיפה רחבה למותג בכל אמצעי התקשורת האפשריים ביחס לתקציב המימון וגודל הקהל. העצמת המותג, וחיבור המותג לקהל היעד שלו.
לשם כך היה צורך לעדכן את האתר ביותר מידע ובנוסף בנינו שני עמודי נחיתה נוספים לכל מותג בהתאמה, המפרטים את היתרונות והחוזקות של כל מותג.
מטרה חדשה - ביסוס כל המותגים הבלעדיים (קולומבוס וקרנזל)

2023 - שיפוץ ועדכון של תכנים באתר
עד היום האתר של טופ קלין הציג רק את המוצרים לפי הקטגוריות שלהם כדי לייצר מכר בקרב לקוחות פוטנציאליים, אבל לא שם דגש על שמות המותגים. ממש כמו שבפרסומת של כלמוביל אנחנו רואים את הסמל של מרצדס, כדי להביא לתוצאה הרצויה – החזות הדיגיטלית של טופ קלין הייתה צריכה להשתנות מעט ולהתחיל לשים דגש על המותגים "קרנזל" ו"קולמבוס".
לשם כך החלטנו לעדכן את האתר ביותר מידע ובנוסף בנינו שני עמודי נחיתה נוספים לכל מותג בהתאמה, המפרטים את היתרונות והחוזקות של כל מותג. באותה הזדמנות הוספנו מוצרים חדשים שנכנסו למגוון של טופ קלין באותו החודש והיה צורך להציג אותם כמו חומרי ניקיון חדשים ומכונות נוספות.


2023 - משבר ה-7 לאוקטובר והיציאה ממנו
בתקופת המלחמה העסק עבד, אבל עבד במתכונת מצומצמת יותר מאשר בעבר, כמו רובנו. הדבר הראשון שעשינו היה לכבות את כל הקמפיינים. המצב היה רגיש, ועסקים שפרסמו תוכן מכירתי נתפסו כ"לא רגישים" ולא זכו להרבה אמפטיה מהציבור.
לכן האסטרטגיה הייתה להפסיק כל פרסום, למעט הקמפיין של גוגל שעובד על חיפושים, אם מישהו רוצה לחפש מי אנחנו שנגיד לו לא?, בכל אופן מיד העלנו פוסטים מחזקים, ותמיד דאגנו להתייחס למצב הנוכחי במדינה.
תחילת 2024 - חזרנו לשגרת הפרסום יחד עם המשק

לפעמים המזל הוא הזדמנות
שפוגשת מוכנות
סנקה
רוצה לשמוע עוד על יעוץ אסטרטגי?
אפשר להשאיר פרטים ונשמח לענות על כל שאלה
במה נוכל לסייע לך?
No' 1
בדיקת היתכנות כלכלית
איסוף נתונים על ידי ביצוע מחקרי שוק ומחקר מתחרים מעמיק כדי להבין מה היקף ההיצע והביקוש וזיהוי פוטנציאל הרווח בתחום אליו אנו שואפים להיכנס.
No' 2
תכנון מסע לקוח
בשלב זה מתכננים אילו תשתיות יהיו בעסק, מהן הפלטפורמות הדיגיטליות והפיזיות?, האם הלקוח עובר דרך נציג? עובר תהליך שכולו באונליין? כולל בניית מודל מכירות, תסריטי שיחה ועוד.
No' 3
תכנון פנים ארגוני
בניית תוכנית עבודה לתכנון לוגיסטי מקיף של כל המחלקות הנדרשות לתפעול שוטף של העסק כמו מחלקת מכירות, שינוע ומשלוחים, שירות לקוחות וכו'.
No' 4
תכנון אסטרטגיית מוצר
מעבר על קו המוצרים הקיים ותכנון מודל עסקי חכם ומדויק. בנייה מחדש במידת הצורך של קו המוצרים, כולל תכנון של שיטת תמחור חכמה המותאמת לאופי של קהל היעד, בניית חבילות ועוד.
No' 5
יצירת מיתוג ובידול
מציאת היתרון המרכזי של העסק לעומת המתחרים ותכנון של המסר השיווקי כולל בחירת הצבעים והשפה שנשתמש בה בכל החזיתות הפרסומיות.
No' 6
בניית אסטרטגיה שיווקית
בניית תשתיות בדיגיטל ותכנון היקף הפעילות: באילו פלטפורמות נקדם ובאילו תקציבים?, אילו תכנים יעלו לאינטרנט ועוד. כולל הוצאה מלאה לפועל של התוכנית השיווקית.