מה כולל בניית אתר?

בניית אתר לעסק היא תהליך חשוב המתחיל בהגדרת מטרות האתר והתאמתו לצרכי העסק. ישנם מספר סוגי אתרים נפוצים: אתר תדמית, המשמש ככרטיס ביקור דיגיטלי ומציג את השירותים והמידע על העסק, אתר קטלוג, המציג מוצרים ללא אפשרות רכישה מקוונת; אתר מסחר אלקטרוני (eCommerce), המאפשר מכירה ורכישה של מוצרים אונליין, אתר תוכן הנקרא גם פורטל ועוד.

בניית אתר אינטרנט כוללת תכנון, עיצוב ופיתוח. זה כולל תכנון ממשק משתמש מובן ונוח, כתיבת תוכן איכותי, עיצוב רספונסיבי אשר מותאם לגודל המסך המשתנה ממכשיר למכשיר ושלב הבניה אשר נקרא גם שלב הפיתוח.

אתר חנות איקומרס

אתר חנות נקרא גם אתר איקומרס, חנות דיגיטלית או חנות מסחר אלקטרוני. מטרת חנויות דיגיטליות להציג את המוצרים בדף מוצר נפרד לכל מוצר או בתוך קטגוריה, ואף לבצע סליקה ולמכור אונליין מוצרים או שירותים דרך האתר.

הפלטפורמה הפופולרית בישראל לאתרי סחר היא מערכת וורדפס ווקומרס (woocommerce). מערכת זו כוללת קטלוג מוצרים מפורט עם תמונות, תיאורים, מחירים וכן מערכת סל קניות ותהליך תשלום מאובטח. כמו כן את ווקומרס של וורדפרס ניתן לחבר לניהול מלאי בזמן אמת, אפשרויות משלוח, מעקב אחר הזמנות וכן מערכת חשבונות משתמשים.

בנוסף, אתרי חנות מכילים לרוב סקירות ודירוגי מוצרים, אפשרויות סינון וחיפוש מתקדמות, אינטגרציה עם מערכות ניהול ועוד.

אתרים לדוגמא:

ניו טבע

חנות לתוספי תזונה ומוצרים טבעיים אשר עשויים מצמחי מרפא ומשלבים מינרלים וויטמנים באיכות גבוהה.
לחנות הוספנו סנן מיוחד שמאפשר להגיע במהירות למוצרים הרלוונטים, על סמך מספר פרמטרים שהוגדרו מראש.

פולימדיה מזרנים

חנות אייקומרס למפעל בוטיק המתמחה בייצור מזרנים אורטופדיים בהתאמה אישית 100% כחול לבן. האתר נבנה עם תהליך התאמה ייחודי בתוך תהליך הרכישה!  

שיפוץ אתרים קיימים

יכול להיות שיש לך אתר והשקעת רבות בשביל להעלות אותו לאוויר, אבל הוא עדיין לא מספק את התוצאה הרצויה. יש באתר שלך הכל, תמונות, טקסטים, אבל האם יש לך את התוכן המדויק?, זה שהלקוח שלך היה רוצה לראות?

כחלק מתהליך שיפוץ אתרים אנו עוברים על האתר הקיים ובונים אסטרטגיה שיווקית שתשרת את המטרות העסקיות שלך דרך האתר. אנו יודעים לבנות תוכנית לאתר הנוכחי, בהתאם למטרות העסקיות ובהתאם לתקציבי המימון, שתעזור לך להשיג אתר חדש ומוכר, מבלי לזרוק את כל מה שעבדת עליו לפח!

אתרים לדוגמא:

ננו טבע

ננו טבע עברו מאתר תדמית ללא סליקה – לחנות אינטרנטית מסודרת ומונגשת. ננו טבע היא יצרנית ישראלית המתמחה בפיתוח וייצור תוספי תזונה נוזליים המבוססים על צמחי מרפא, ויטמינים ומינרלים. באתר ניתן למצוא גם מאמרים ומחקרים בתחום הבריאות, עמוד נקודות מכירה ועוד.

גולד בשמים

שיפוץ אתר חנות ל- Gold One&Only – חברה המתמחה בשיווק בשמים תואמי מקור באיכות גבוהה. הוספנו לאתר שאלון ייחודי המסייע ללקוחות לבחור את הניחוח המתאים ביותר וכל דף מוצר באתר קיבל התייחסות מקסימלית לפרטים. 

אתר תדמית לעסק

אתר תדמית הוא אתר המכיל מספר עמודים ובכל אחד מהם תוכן אינפורמטיבי ושיווקי. מטרתו העיקרית של אתר תדמית לעסק היא להציג ולקדם את המותג וכן להציג את המוצרים או השירותים של העסק.

אתרי תדמית מתאפיינים בדגש על עיצוב ויזואלי מרשים ומכילים מידע מקיף על החברה, ערכיה והפעילות העסקית שלה. הם כוללים גם תיאור מפורט של מוצרים או השירותים, עמודי "אודות", צור קשר וכן תיק עבודות. אתר תדמית לעסק הוא בדרך כלל סטטי ולא דורש עדכונים על בסיס קבוע, מטרתו העיקרית היא ליצור רושם חיובי ולמסור מידע ללקוח הפוטנציאלי.

אתרים לדוגמא:

דיגמי ניקיון ואחזקה

דיגמי ניקיון ואחזקה היא חברה קבלנית בעלת רישיון ממשרד התמ"ת, הפועלת מעל 7 שנים ומספקת מגוון שירותי ניקיון, תחזוקה וניהול נכסים למגזר הפרטי והעסקי. האתר כולל פלטפורמת ניהול לקוחות נוחה שמאפשרת להזמין חומרי ניקיון אונליין ולייעל תהליכים לוגיסטיים בתוך העסק.

אתרי קטלוג

אתרי קטלוג הם בעצם אתרים המבוססים על תבנית של חנות איקומרס, אבל לא כוללים סליקה ומכירה בפועל. אתרים אלו נועדו כדי לעשות סדר במגוון מוצרים גדול, אבל במידה והמוצרים אינם נמכרים באמצעות האינטרנט מסיבות שונות (כמו מחיר גבוה מאוד, תהליך מיקוח ארוך, דרישות התאמה וכולי) ניתן להציג את השירותים באתר, כמו עמוד מוצר, אבל לבסוף הם יובילו להשארת פרטים ולא לרכישה ישירה.

אתרים לדוגמא:

טופ קלין טכנולוגיות בע"מ

אתר קטלוג ללא סליקה עבור יבואן בלעדי בתחום הניקיון התעשייתי.
טופ קלין מובילים מעל 25 שנה בתחום מכונות שטיפה וציוד לניקיון לכל התחום העסקי והמוסדי.

פיקס קלין

אתר הזמנות קטלוג לפיקס קלין – המתמחה בשיווק, השכרה ותיקון של מכונות ניקיון מקצועיות וציוד נלווה. החברה מציעה מגוון רחב של מוצרים ושירותים למגזר התעשייתי, העסקי והפרטי.

אתר One Pager

אתר וואן פייג'ר הוא דף נחיתה מתקדם אשר המחולק לחלקים ויש לו תפריט ניווט. לחיצה על התפריט לא מובילה לעמוד אחר באתר אלא מבצעת גלילה מהירה לחלק הרלוונטי. דף נחיתה הוא אתר הבנוי על עמוד אחד בלבד וכל התוכן נמצא באותו העמוד ללא מעבר לעמודים נוספים. גם דף נחיתה מחובר לדומיין ולשרת כמו כל אתר רגיל. הוא זכה לשם מכיוון שבעבר שימש בעיקר כדף מעבר והלקוח היה "נוחת" בו במטרה להמשיך לשלב הבא במסע הפרסום.

ואן פיג'ר הוא פתרון זול לעסקים קטנים שצריכים אתר תדמית ואין להם הרבה שירותים להציג. כמו כן one pager יכול לשמש כ-כרטיס ביקור דיגיטלי וכן כאתר חנות עם סליקה אבל למוצר אחד בלבד, כמו למשל מכירת ספר.

אתר לדוגמא:

קוסט תעשיות בע"מ –
מפעל לייצור תוספי תזונה

וואן פייג'ר דו לשוני

דף נחיתה דו לשוני – בעברית ובאנגלית עבור קוסט תעשיות טבע – מפעל המתמחה בייצור ויטמינים, מינרלים, תוספי תזונה ותמציות צמחים נוזליות. ייחודיות המפעל טמונה בשימוש בטכנולוגיית אולטרסוניק מתקדמת. 

כמה עולה לבנות אתר לעסק?

עלות של בניית אתר לרוב תהיה חד פעמית ותכלול בנייה של אתר מוגמר ומוכן לקידום עם תוכן, מוצרים ושאר המידע הרלוונטי. עלויות נוספות כוללות אחסון, אבטחה ודומיין. מחיר הקמת אתר אינטרנט משתנה מאוד ותלויה במגוון רחב של גורמים. אתר תדמית פשוט יכול לעלות כמה אלפי שקלים, בעוד שאתר חנות מורכב הידוע גם בשם אתר איקומרס, עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים ומעלה.

בנוסף, סוג האתר וכמות התוכן שבו הם גורמים מכריעים המשפיעים על המחיר. אתר תדמית בסיסי יהיה זול יותר מחנות מקוונת או פורטל מורכב. העיצוב והפונקציונליות של האתר משפיעים  גם הם – שימוש בתבנית מוכנה חסכוני הרבה יותר מעיצוב מותאם אישית ופיתוח פיצ'רים ייחודים המותאמים לצרכי הלקוח כמו למשל פיתוח מערכת משתמשים של לקוחות, פילטר סינון מתקדם ועוד.

אחד מהצרכים הנפוצים של אתרי איקומרס הוא צילום תמונות מוצר. תמונת מוצר בדרך כלל מציגה את המוצר בזוויות שונות על גבי רקע לבן.

את תמונת המוצר הגולמית עורכים ומסדרים אותה כך שכל התמונות ישבו באופן מסודר אחת ליד השנייה. כך נוצר מראה אסתטי לעין ונראות עקבית בכל האתר, בדגש על החנות.

הכל על תמונות לאתריםהכל על תמונות לאתרים

בדרך כלל שואלים אותנו..

מה ההבדל בין אתר לדף נחיתה?

אתר אינטרנט הוא מכלול של דפים אשר מקושרים בניהם דרך תפריט ניווט. לעומת זאת, דף נחיתה הוא דף יחיד ללא קישורים נוספים כאשר כל התוכן נמצא בעמוד אחד. דף נחיתה בדרך כלל יתמקד במטרה אחרת כמו הרשמה, רכישה של מוצר אחד, כרטיס ביקור דיגיטלי ועוד. גם אתר וגם דף נחיתה משמשים למטרות תדמיתיות, או לצורך רכישה אונליין.

מה זה אתר ואן פייג'ר?

One pager הוא סוג של אתר המורכב מדף אחד ארוך, מחולק לסקשנים שונים כמו אודות, שירותים וצור קשר. הניווט בו נעשה באמצעות גלילה או קישורים פנימיים שמבצעים גלילה לתוכן הרלוונטי בעמוד. הוא מתאים במיוחד לעסקים קטנים או לפרויקטים ספציפיים. היתרונות שלו כוללים פשטות, מהירות טעינה והתאמה למובייל, אך הוא מוגבל בכמות המידע שניתן להציג ופחות מתאים לאתרים מורכבים עם ריבוי שירותים/מוצרים.

כמה עולה לקדם אתר באינטרנט?

קידום אתר יכול להתבצע במספר פלטפורמות:
1.קידום אתר בגוגל ממומן – קידום האתר במנועי החיפוש של גוגל וחשיפתו במקומות ראשונים דרך מילות חיפוש רלוונטיות עבור העסק, כאשר כל קליק עולה כסף. אפקט הקידום מהיר יחסית.
2.קידום אתר אורגני בגוגל – קידום האתר במנועי החיפוש וחשיפתו במקומות ראשונים במילים רלוונטיות, ללא תוספת תשלום לגוגל על כל קליק. תוצאות נראות בטווח של 3 חודשים עד שנה. עדיין צריך לשלם כל חודש למקדם, אפקט לטווח הארוך – משתלם יותר.
3. קידום אתר ברשתות החברתיות – קידום האתר דרך קמפיין ברשתות חברתיות והנעת הגולשים ללחוץ ולהיכנס לאתר, קמפיין בפייסבוק ואינטסגרם מסייע להיחשף אל קהל יעד חדש ולהציג בפניו רעיונות מוצרים חדשים בעלות נמוכה יחסית.

מה זה דומיין? ואיזה לרכוש?

דומיין הוא כתובת האינטרנט של האתר, המורכב משם וסיומת. הוא משמש כזיהוי ייחודי לאתר באינטרנט וניתן לרכוש אותו דרך רשמי דומיינים מורשים. חשוב לבחור שם קצר, קליט וקל לכתיבה, ויש לחדש את הרישום מדי שנה. העלות נעה בין 60 ל-150 שקל בשנה. לעסקים ישראלים מומלץ לרכוש דומיין בסיומת co.il, לעומת זאת, עסקים המעוניינים לפנות לשוק הבינלאומי רצוי לרכוש דומיין עם הסיומת com. המאפיינת בעיקר עסקים אמריקאיים.

הדומיין שאני רוצה תפוס, מה עושים.?

מכיוון שדומיין הוא כתובת ייחודית לאתר, לא יכול להיווצר מצב של כפל דומיינים. לכן במצב שהדומיין תפוס, ניתן לפעול באחת משני שיטות:
1. לאתר את העסק על ידי חיפוש הדומיין בשורה של כתובת האינטרנט וליצור קשר עם בעל העסק כדי להבין אם יש אפשרות לקנות ממנו את הדומיין.
2. במידה ולא ניתן, אפשר לנסות לחשוב על שם אחר ולהאמין שהכל זה לטובה 🙂

** רצוי להימנע מרכישה סיומות לא מוכרות כמו .net , .shop וכולי.  דומיינים אלו נתפסים כפחות אמינים.

איזה אחסון מומלץ לרכוש לאתר אינטרנט?

בישראל ישנן מספר חברות מובילות לאחסון אתרים כמו למשל Upress, Box ועוד. מומלץ לעבוד עם שרת ישראלי בעיקר מטעמי תמיכה ושירות. חוות שרתים בדרך כלל מציעות ממשק ניהול אשר נקרא Cpanel. לכל חברה ממשק שונה ולכן חשוב לשים לב שהשרת יודע להתממשק היטב ולתמוך באחסון אתרי וורדפרס. שרת טוב ישפיע על מהירות האתר וכמות המשתמשים שהוא יכול להכיל במקביל בזמן נתון, לכן חשוב להתחשב בסוג האתר כאשר אנחנו בוחרים את איכות וגודל האחסון.

אתר בעל מעט תוכן שלא צפוי להכניס מאות משתמשים ביום, יכול להסתפק באחסון מאוד פשוט וזול, בעוד שאתר חנות עם עשרות מוצרים, תמונות ורצון לקבל עשרות משתמשים ורכישות כל יום, יאלץ לרכוש שרת איכותי וחזק שיוכל לעמוד בעומס הצפוי. אחסון שלא עומד בעומס מקריס את האתר.

כמה עולה לבנות אתר אינטרנט?

עלות בניית אתר משתנה בהתאם לגודל ומורכבות הפרויקט לכן כל הצעת מחיר נעשית בנפרד ובהתאם לגודל הפרויקט, כמות המוצרים, כמות התוכן ועוד.
אתר תדמית בסיסי עם עמודי בסיס כמו צור קשר, אודות, עמוד בית ועוד מספר עמודי שירות ותוכן, יכול לעלות בין 5,000 ל-12,000 ש"ח כולל כתיבת התכנים והתאמה לעקרונות קידום אורגני SEO (כדי שגוגל תזהה אותנו במילים הרלוונטיות). במקרים של עיצוב מותאם אישית או פיתוח תוספים מיוחדים המחיר עשוי להצפין עוד.

אתר חנות בסיסי כולל עמודי בסיס כמו צור קשר, אודות, ועמודי חנות כמו עמוד מוצר, עמודי קטגוריה, סל קניות, אפשרות חיבור לסליקה ועוד. פיתוח של חנות עשוי לעלות בין 8,000 ל-20,000 ש"ח. תלוי בכמות המוצרים שיש להזין לתוך האתר, בכמות הקטגוריות שיש לפתוח ועוד. כאשר המחיר מושפע מגורמים שונים כמו כמות המוצרים והקטגוריות שצריך להזין לאתר, עיצובים מותאמים, פיתוח אוטמציות, אינטגרציות מיוחדות ועוד.

השירות כולל:

– בניה ופיתוח
– אפיון ועיצוב
– כתיבה ועריכת תכנים
– קידום ראשוני – הטמעת מילות מפתח והתאמה ל-SEO