מה זה אתר? ולמה צריך אחד
אתר אינטרנט מורכב מ-3 מרכיבים בסיסים –
1. גוף האתר – גוף או מערכת המכילים תוכן. בגוף האתר מבצעים את תהליך הפיתוח בתהליך בניית אתרים.
2. שרת אחסון – שרת אחסון הוא מערכת המחוברת לרשת האינטרנט והיא מאחסנת את גוף האתר שרת לאחסון אתרים הוא מחשב או מערכת מחשבים המיועדת לאחסן ולהציג אתרי אינטרנט. שרת מאחסן את קבצי האתר (כמו תמונות, טקסטים, ושורות קוד של אלמנטים ואפקטים) ומספק אותם למשתמשים כשהם מבקשים לגשת לאתר. שרתים אלה מחוברים לאינטרנט באופן קבוע ומתוכננים לפעול 24/7. מחיר של אחסון בישראל נע בין 50 ל100 ש"ח בחודש.
3. דומיין – הדומיין הוא הכתובת של האתר. תמיד יופי באופן של "ביטוי, נקודה, סיומת" – למשל sarinag.co.il. לצורך הדוגמא סיומת דומיין של ישראל היא co.il, סיומת דומיין של ארה"ב היא נקודה com, של רוסיה נקודה ru וכולי. ישנן גם סיומות פחות מוכרות שחלקן נתפסות כאמינות ורובן הגדול לא. סיומת org למשל מייצגת בדרך כלל מוסדות ממשלתיים. סיומות כמו .net , .shop וכולי נתפסות כפחות אמינות ורצוי להימנע מרכישתם.
דומיין הוא כמו כתובת של דירה או משרד והוא משמש כמזהה הייחודי של העסק שלך באינטרנט. גם הקידום האורגני של גוגל – מבוסס ומזהה אתרים לפי דומיין האתר או העמוד.
דומיין רוכשים בדרך כלל דרך רשם הדומיינים באמצעות ספקים שונים והמחירים נעים בין 60 ל150 ש"ח בשנה.
כמה עולה לבנות אתר
מחיר של בניית אתר משתנה מאוד בהתאם לסוג האתר ובהתאם לצרכים המשתנים של בעלי העסק.
אתר וואן פייג'ר (שהוא אתר על בסיס עמוד אחד) נע בטווח מחירים שבין 2,500-5,000 ש"ח.
אתר תדמית לעסק נע בטווח מחירים של 3,000-8,000.
אתר חנות עם סליקה יכול להתחיל ממחיר של 9,000 ש"ח ולהגיע עד 18,000 ש"ח וצפונה. כאשר מחיר המינימום מציין בדרך כלל בניה בסיסית עם תבנית וללא שינויים מהותיים, ומחיר גבוה יותר לאתר יכלול לרוב גם כתיבת תוכן לאתרים, עיצוב, פיתוח תוספים נדרשים וכו'.
למידע המלא על עלות בניית אתרים לחצו כאן >>
האם יש כזה דבר בניית אתר בחינם?
בניית אתר בחינם היא אפשרית ומתאימה במיוחד לעסקים קטנים, בלוגים, פורטפוליו אישי או דפי נחיתה. כיום קיימות פלטפורמות רבות כמו WIX או SITE123 מאפשרות לכל אחד להקים אתר מקצועי, אבל יחד עם זאת, חשוב לזכור שזה אומר שכל תהליך בניית אתר הוא באחריותכם ולפי היכולת המקצועית שלכם לעצב או לכתוב תוכן. כאמור, תהליך הבניה והתכנון של האתר ברובו מושקע באנשי המקצוע שמתכננים, מפתחים ומעצבים את האתר.
למרות כל זאת, עדיין תאלצו לשלם סכום סימלי עבור –
אחסון – בדרך כלל האחסון מוגבל לפלטפורמה שבה בניתם את האתר (למשל השרת של וויקס).
דומיין – במידה ותרצו דומיין ייחודי ולא כללי שהפלטפורמה תספק עבורכם,
שדרוגים – במקרים מסוימים חבילות בתשלום יכללו גם מגוון עיצובים מוכנים, פיצ'רים נוספים לשדרוג האתר כמו טפסי צור קשר וכו'. מה שמאלץ אתכם לשלם בכל זאת, אבל עדיין פחות מתשלום לבונה אתרים מקצועי.
איך להמנע מטעויות נפוצות בבניית אתרים?
אחת הטעויות הנפוצות בבניית אתרים היא התעלמות מהיקף התוכן הצפוי. כמות התוכן משתנה באופן דרמטי בין עסקים שונים, ותבנית שנבחרה לפני הערכה מדויקת של היקף התוכן הנדרש עלולה להוביל לאתגרים משמעותיים. כאשר לא מתוכנן מראש מקום ייעודי לכל רכיבי התוכן – טקסטים, תמונות, וידאו וגרפיקות – התוצאה עלולה להיות אתר שאינו מצליח להציג את המידע באופן אופטימלי, פוגע בחווית המשתמש ומקשה על השגת מטרות העסקיות בטווח הארוך.
הבעיה העיקרית מתחילה בהיעדר אסטרטגיה נכונה לעסק ופער רציני בין הרצוי למצוי. כאשר ישנן דרישות מיוחדות לבעל העסק – אפילו ברמת העיצוב של האתר, זה עלול לדרוש פיתוח נוסף. לעיתים, כדי לחסוך בעלויות, בעלי עסקים רבים מחליטים לבנות אתר פשוט ובהמשך להתפתח לאתר מקצועי וגדול, מבלי להבין שתכנון ראשוני של אתר הוא קריטי להצלחתו.
במקרה שכבר בניתם אתר זול שלא עונה לדרישות שלכם, לעיתים, תלוי בתשתית עליה נבנה האתר, האופציה העדיפה תהיה לגנוז את האתר ולבנות אתר חדש לחלוטין על תשתית מתאימה יותר. זאת מכיוון שאתר בוורדפרס בנוי על תבניות דינמיות ולכן מאוד קשה לבצע שינויים מהותיים לאחר שסגרתם את שלב הבניה. במיוחד בתבניות זולות. לפעמים התבנית נבחרת בהתאם לאפיון הראשוני מול בעל העסק.
איך לבחור חברה לבניית אתרים?
בחירת חברה לבניית אתרים היא החלטה עסקית קריטית שתשפיע ישירות על הצלחת הנוכחות הדיגיטלית שלכם. האתר הוא הפלטפורמה הראשית שדרכה לקוחות פוטנציאליים מתרשמים, מתעניינים ולבסוף מחליטים אם לעבוד איתכם – ולכן טעויות בבחירת הספק עלולות לעלות ביוקר.
לרוב, "אתרים זולים" או אתרים אשר מתומחרים במחירי מינימום, לרוב גם ידרשו עבודה מינימלית שכולה מתבצעת על ידי המתכנת עצמו. לרוב מתכנתי וורדפרס יגיעו בזוגות – זה שמתכנת את הוורדפרס, וזה שמבין מה הלקוח רוצה.
אם אין לכם דרישות מיוחדות, רוב הדרישות הם סטנדרטיות ואתם בסך הכל צריכים אתר פשוט המכיל עמוד אודות, צור קשר, מקום להציג את השירות שלכם ועמוד בית, או במקרה של חנות גם עמוד מוצר וסל קניות, כל אלו הם דרישות סטנדרטיות לחלוטין, ורוב התבניות יכולות להתאים לצרכים שלכם.
כאשר אתם נכנסים לפרויקט מורכב, חשוב לבחור בחברה לבניית אתרים המתמחה גם בתכנון אסטרטגי ואפיון חווית משתמש המשמשת כקו מנחה לקידום אורגני SEO מוצלח.המטרה של אפיון חווית משתמש היא למקם את הטקסטים, התמונות, המסרים וההנעות לפעולה במקומות אידיאליים שהמשתמש יוכל להבחין בהם. ככה שהוא ידע בדיוק מה עליו לקרוא ובדיוק על מה צריך ללחוץ בשביל לבצע רכישה או השארת פרטים
חברה מקצועית תקדיש זמן לאפיון מעמיק לפני תחילת הבנייה, תיצור מפת דרכים מפורטת של תכני האתר, ותעצב את המבנה כך שיוכל להכיל את כל האלמנטים הנחוצים תוך שמירה על חווית גלישה אינטואיטיבית וידידותית למנועי חיפוש.
מדריך לבניית אתר מבלי להסתבך – צעד אחר צעד
כדי לבנות אתר באופן אופטימלי, מבלי להסתבך ובלי להידרש לעשות שינויים כאשר מתחילים תהליך קידום ומתגלות הבעיות, חשוב לעבוד לפי מספר צעדים קבועים שיאפשרו לנו לנהל את הפרויקט על הצד הטוב ביותר: