אינסטגרם פותחה בשנת 2010 בסן פרנסיסקו, קליפורניה על ידי קווין סיסטרום ומייק קריגר, אינסטגרם משמשמת בעיקר לשיתוף תמונות ווידאו קצר של עד דקה והיום מונה למעל כ-200 מיליון משתמשים רשומים. המאפיינים הייחודיים של אינסטגרם כוללים שיתוף תמונות וסרטונים קצרים עם מיקוד עיקרי על תוכן ויזואלי שימוש בהאשטאגים המאפשרים קטלוג וחיפוש תוכן בקלות סטוריז שהם תוכן זמני הנשאר זמין למשך 24 שעות עם אפשרויות עיצוב מגוונות ופילטרים ואפקטים המאפשרים יצירת תוכן מושך עין ומעניין
לקידום עסקי באינסטגרם חשוב להקים עמוד עסקי שדומה לעמוד אישי אך מאפשר מיתוג מקצועי יותר כולל שימוש בלוגו כתמונת פרופיל כתיבת ביו עם מידע תמציתי על העסק וקישור לדף הפייסבוק העסקי לצורך קידום ממומן
בשנת 2012 נמכה אינסטגרם לענקית המדיה החברתית פייסבוק תמורת כמיליארד דולר. נכון להיום אינסטגרם היא בין הרשתות החברתיות הגדולות ביותר כאשר קהל המשתמשים שלה רובו צעיר ונע בין בילאים 14-45.
מאז המיזוג בין אינסטגרם לפייסבוק, שתי הפלטפורמות עברו אינטגרציה הדרגתית, תוך שמירה על זהותן הייחודית. המיזוג אפשר שיתוף פעולה הדוק יותר בין שתי הרשתות החברתיות, כולל שיתוף מידע, טכנולוגיות ואפשרויות פרסום.
אחת התוצאות המשמעותיות של המיזוג היא היכולת להעלות תוכן לשתי הפלטפורמות במקביל. זוהי אפשרות שימושית במיוחד עבור עסקים ויוצרי תוכן המעוניינים להגיע לקהל רחב יותר ולחסוך זמן בניהול הנוכחות שלהם ברשתות החברתיות.
כדי להעלות פוסטים לאינסטגרם ולפייסבוק במקביל, יש לבצע קישור בין החשבונות מתוך האפליקציה של אינסטגרם בנייד (חשוב שזה יתבצע מהנייד וחשוב להיות מחוברים לפייסבוק במקביל). את ניהול הפוסטים, ניהול הלידים וההודעות, וצפיה בנתוני הזרימה של המבקרים מבצעים דרך אפליקציית Facebook Business Suit.
ביזנס סויט היא אפליקציה שפיתחה מטא עבור הסנכרון בין פייסבוק לאינסטגרם. השיפור המשמעותי ביותר שנעשה עבור בעלי עסקים בחודשים האחרונים הוא היכולת לרכז את כל ההודעות מכל הפלטפורמות שבבעלות מטא (פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם) במקום אחד. כמו כן המערכת החדישה יודעת להגיד מי הגיע באופן אורגני ומי הגיע באופן ממומן, במידה וגם רץ לך קמפיין במקביל.
בעתיד הלא רחוק אנו צופים שהאפליקציה תפתח גם את האפשרות לרכז את ההודעות שמגיעות דרך וואטסאפ ביזנס לרשימת הלידים וההודעות המרוכזת אשר נמצאת בביזנס סויט תחת הלשונית "מרכז ההודעות" או "מרכז הלידים". במטא עדיין לא החליטו בעצמם איך זה יתבצע והמערכת עוברת שינויים מדי יום.
איך מעלים עוקבים באינסטגרם?
בשונה מפייסבוק, אי אפשר להוציא קמפיין שמטרתו להעלות את כמות העוקבים באינסטרם. לגן העלאת עוקבים באינסטגרם נעשית באופן אורגני בלבד. לכן גם נקרא – קדום אורגני באינסטגרם
כדי להעלות עוקבים באינסטגרם חשוב לדאוג לסדר, נראות וקונספט. לאנשים אין אינטרס לא לעקוב אחריך אם יש לך תוכן מעניין. אם יש לך באמת מה להציע, הקהל הנכון – יעקוב אחריך, אבל חשוב לעשות עבודה מקדימה ונכונה:
- יצירת תוכן איכותי ועקבי על ידי העלאת תמונות וסרטונים באיכות גבוהה ובאופן תדיר.
- שימוש בסטוריז ליצירת תוכן אותנטי ומיידי לחיזוק הקשר עם העוקבים עיצוב קיר אטרקטיבי עם שמירה על אחידות ויזואלית ואסתטיקה מושכת.
- שימוש נכון בהאשטאגים על ידי בחירת תגיות רלוונטיות לתוכן ולתחום העסק.
- אחד הסודות החשובים לקידום אורגני באינסטגרם טמון בתיוגים של סטוריז,ככל שירבו לתייג את העסק, כך תגדל החשיפה בצורה משמעותית וללא תקציבי מימון.
- ארגון וקיבוץ סטוריז בהיילייטס לפי נושאים לגישה קלה למידע
חשוב לזכור שכדי להעלות את כמות העוקבים אנחנו צריכים לגרום לאנשים לרצות לעקוב אחרינו, ולא להכריח אותם. אנשים עוקבים אחרי תוכן שהם היו רוצים להיתקל בו שוב.
שימוש בתוכנה להעלאת עוקבים – האם כדאי?
תוכנה להעלאת עוקבים באינסטגרם מטרתה להעלות את מספר העוקבים באופן מלאכותי, לרוב התוכנה משתמשת בהוספת עוקבים שאינם אמיתיים, כמו בוטים, ולעיתים התוכנה עוקבת באופן יזום אחרי אנשים כדי לייצר אינטראקציה ואולי תקבלו עוקב חזרה.
שימוש בתוכנה להעלאת עוקבים אינה מומלצת ובכלל, שימוש בכלים מלאכותיים להגדלת מספר העוקבים הוא אינו מומלץ כלל מכיוון שהאלגוריתם של אינסטגרם יודע לזהות תוכנות ואינטגרציות שמתחברות אל הפרופיל שלכם ואוטומטית מוריד לכם את החשיפה. לעיתים אינסטגרם תזהה את המערכת החדשה שהתחברה אליכם כ"תוכנה זדונית" ואף עלולה לחסום את החשבון לצמיתות.
אם הקיר שלך מספק את הסחורה, כמות העוקבים תגדל ואין צורך היום להשתמש בתוכנות להעלאת העוקבים. יש להתמקד באיכות התוכן ובאינטראקציה אמיתית עם העוקבים ולהתאים את התוכן לאופי הפלטפורמה ולקהל היעד
קידום ממומן באינטסגרם
כדי לעשות קידום ממומן באינסטגרם חייב להפוך את דף האינסטגרם שפתחנו לחשבון עסקי דרך ההגדרות. לאחר מכן יש לקשר בין האינטסגרם לדף הפייסבוק העסקי. קמפיין ממומן באינסטגרם נכנס לתוך מערכת הביזנס מנג'ר וניתן להקים קמפיין ממומן לאינסטגרם דרך פייסבוק בלבד (גם אם הפלטפורמה מציעה לך דרכים נוספות).
Business manager היא מערכת המימון של פייסבוק. דרך הביזנס ניתן להקים קמפיינים ממוקדי מטרה כגון: קמפיין ליצירת לידים, קמפיין תנועה לתוך האתר, קמפיין לסטורי בלבד ועוד. כמובן שהקמפיין יכול גם לפעול במיקומים של פייסבוק במקביל כיוון שזה יוצא מאותה המערכת.

כדי לפרסם באינטסגרם בלבד, בעת ביצוע הקמת הקמפיין – בשלב הגדרת סדרת המודעות, נלך אל מיקומים ונלחץ על המיקומים הרצויים באינטסגרם בלבד. ניתן לחלק את הקמפיין למספר מיקומים באינסטגרם כמו פיד ראשי, פיד רילס, אקספלורר, וסטוריז. כמו כן לא מומלץ להתחיל תהליך קידום ממומן באינסטגרם לפני שהעלת לפחות 9 פוסטים לדף.
מי מתאים לפרסם באינסטגרם?
אינסטגרם מתאימה במיוחד לעסקים שיכולים לספק תוכן ויזואלי באופן קבוע כמו עסקים בתחומי מוצרי תינוקות ובעלי חיים אופנה ואקססוריז תחומי היופי והאסתטיקה קונדיטוריות ועסקי מזון עסקים.
תמונות וסרטונים הם שם המשחק באינסטגרם. הטקסט מקבל משמעות נמוכה ונמצא במיקום שאינו בולט לעין, לכן הדבר הראשון שיקפוץ לצרכן בעין זו התמונה. (בשונה מפייסבוק שמציגה את הטקסט לפני התמונה או הסרטון)
ככל שהתוכן נראה טוב יותר ומגרה יותר, כך גובר הסיכוי לקבל פניות.
בנוסף עסקים מתחום הביוטי והאסתטיקה מתאימים במיוחד לקידום באינסטגרם. בתחומים הביוטי והאתסטיקה, כמו הסרת שיער בלייזר, טיפולי פנים, איפור, שיער, עיצוב גבות ועוד, קהל היעד הוא בעיקר נשים, ואינסטגרם היא פלטפורמה שנשים אוהבות במיוחד. זאת מכיוון שלאינסטגרם יש מגוון רחב של אופציות להעלאת תמונות באופן מיידי.
כאשר נחפש שירותי אסתטיקה או ביוטי באינסטגרם, לרוב נחפש לראות תוצאות ועבודות, ולכן זה לא חשוב מה רשום, כי תמונה או סרטון אחד שווים אלפי מילים. כמו כן, עסקים המייצרים באופן שוטף תכנים לטיקטוק, יכולים לקדם באינסטגרם דרך פיד הרילס, אשר מותאם להצגת סרטונים קצרים.
לעומת זאת, יש תחומים מסוימים שלא בהכרח מתאימים לקידום באינסטגרם והם תחומים המגיעים מעולמות השירות ומבוססים בעיקר על מידע אינפורמטיבי כמו עורכי דין יועצים או רואי חשבון. תחומים אלו עשויים למצוא פלטפורמות אחרות כמו קידום בגוגל או פרסום בפייסבוק כמתאימות יותר. זה לא שהקהל שלהם לא מסתובב באינסטגרם, אלא שקשה לייצר תוכן ויזואלי שיתאים לאופי של הפלטפורמה, בייחוד אם בעל העסק לא חובב מצלמה. במקרים מסוימים ניתן להעלות תכנים שמתאימים גם לאינסטגרם, אך אלו ידרשו עמידה מול מצלמה או לפחות יכולות קריינות.