מה זה SEO?

קידום אורגני SEO הוא תהליך מקצועי המתבצע בידי חברת קידום אתרים בגוגל או יועץ SEO. המונח SEO הוא ראשי תיבות של Search Engine Optimization, כלומר אופטימיזציה למנועי חיפוש.

בשונה מקידום ממומן בגוגל, קידום אתרים SEO לא דורש תשלום עבור כל הקלקה, אלא מתמקד בשיפור האתר עצמו כך שגוגל תזהה אותו כמקור מידע איכותי ורלוונטי. מטרת קידום אתרים אורגני בגוגל הוא לשפר את נראות האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל ולהביא אותו לעמוד הראשון בביטויים עם הכי הרבה חיפושים וכן הכי רלוונטים לתחום העיסוק שלך.

שירותי SEO כוללים בין היתר אופטימיזציה לאתר, שימוש מושכל במילות מפתח, עריכת תוצאות בגוגל, שיפור מבנה האתר ויצירת תוכן איכותי שמספק ערך אמיתי למשתמשים.

איך עובד קידום אורגני בגוגל?

מערכת קידום אורגני בגוגל מונעות בעיקר על ידי מילות מפתח או ביטויים בהתאמות שונות, מדויקות או חלקיות, כאשר תפקידו העיקרי של האלגוריתם הוא פילוח ומיון תוצאות החיפוש בזמן אמת לכל משתמש בהתאמה לשורת החיפוש שהקליד.
האלגוריתם של גוגל אורגני מתבססת על מילות מפתח בודדות או ביטויים – ביטוי גם יכול להיות משפט שמכיל כמה מילים.  

מנוע החיפוש של גוגל עובד באופן מורכב ומשתנה. כאשר משתמש מזין שאילתה במנוע החיפוש של גוגל, המנוע מריץ באמצעות אלגוריתמים מתקדמים המסדרים את התוצאות על פי מספר קריטריונים בניהם רלוונטיות למילה, משך ביקור באתר, מהירות נטישה, נראות התוכן, איכות התוכן, נגישות התוכן, כמות הפעולות באתר ועוד. 

תוצאות טובות שמקבלות דירוג גבוה בגוגל לעיתים גוגל תציג את התוכן באופן רחב ומודגש לקורא – למשל תצרף תמונה, או תרחיב את התוצאה ותוסיף קישורים נילווים מתחת לתוצאה הנקראים sitelink ומובילים לעמודים נוספים באתר. תוצאות אורגניות רחבות מסוגלות להגיע לממוצע של 30% הקלקה וזה בחינם לחלוטין.

דירוג גבוה בגוגל ומיקומים ראשונים בגוגל תלויים בעיקר בחוויית המשתמש באתר, כמות התוכן ואיכות הבניה שלו. פרסום אורגני בגוגל נעשה בתוך האתר בלבד ולא דרך מערכות הקידום של גוגל. המטרה היא לעשות מניפולציה על האלגוריתם כדי שיזהה את האתר שלנו כאתר הכי רלוונטי והכי נגיש למשתמש.
את הנתונים ניתן לבדוק באמצעות חיבור האתר אל הכלים המקצועיים של גוגל כמו Google Analytics ו-Google search console.

כמה עולה קידום אורגני בגוגל?

כשמדובר בפרסום בגוגל, חשוב להבין את ההבדל של קידום אורגני מול פרסום ממומן. מודעות ממומנות מופיעות יחד עם התוצאות האורגניות, אך על כל קליק עליהן תשלמו כסף, בעוד שהתוצאות האורגניות הן חינמיות. סיבה זו גורמת לבעלי עסקים רבים לחשוב שקידום אורגני בגוגל הוא עדיף. זה לא בהכרח נכון וגם לא בהכרח אומר שקידום אורגני לא עולה כסף.

בתהליך קידום אתר אורגני חשוב לקחת בחשבון התחייבות לטווח ארוך והשקעה מתמשכת לפני שרואים תוצאות משמעותיות. מחיר לקידום אתרים אורגני עומד בבסיס על מינימום של 2,500 ש"ח בחודש, בדרך כלל עם התחייבות לחצי שנה או שנה, כאשר תוצאות ראשונות ניכרות בדרך כלל לאחר תקופה של שלושה חודשים לחצי שנה במינימום. תלוי אם מדובר בדומיין ותיק או דומיין חדש, וכמובן בהנחה שאין צורך לשנות דברים באתר ולבצע פיתוחים נוספים.

לעומת זאת, קידום ממומן בגוגל דורש תשלום חודשי גבוה יותר – אבל התוצאות בו כמעט מיידיות, ולעיתים ניתן לראות פניות ומכירות כבר אחרי חודש. הבחירה בין אורגני לממומן תלויה במטרת הקידום, בלחץ לתוצאות מהירות, ובשאלה האם יש רצון לבנות תשתית שיווקית חזקה לטווח הארוך או להתרכז בתוצאות מיידיות.

חשוב לזכור שלא בכל המילים ניתן להתחרות! המילים החזקות עם נפח חיפושים גדול בחודש, יהיו גם בדרך כלל אלו שהכי קשה להגיע בהן למקום הראשון והתהליך יכול להמשך גם יותר משנה.

תהליך קידום אתר אורגני בגוגל לפי שלבים

1

בשלב הראשון

יש לבצע בדיקה שהאתר עומד בתנאי המהירות הסטנדרטיים של האינטרנט וכן שאין קישורים שבורים, עמודים תקועים, טקסטים לא קריאים ועוד פרמטרים המצביעים על חווית משתמש לקויה.
2

בשלב השני

יש לבצע חקר מילות מפתח וחקר מתחרים מעמיק על מנת להבין בדיוק לאיזה תחרות שווה לנו להיכנס, ולאיזה לא. כמו כן נבין מול מי אנחנו מתמודדים, כלומר, מי המתחרים שלנו במילים שבחרנו ומה צריך לעשות כדי לעקוף אותם.
3

בשלב השלישי

יש לסדר את הניווט באתר לפי היגיון וסדר כרונולוגי מושלם ולהכניס קישורים פנימיים כדי לייצר מסע לקוח נכון ומדויק. השלב הזה נקרא גם "בניית היררכית קישורים".
4

בשלב הרביעי

נשלב כמה שיותר ביטויים רלוונטיים בתכנים של האתר וכן נדאג לנראות שלו בתוצאות החיפוש של גוגל. זאת כדי להיכנס באופן מיטבי לתחרות של מילת המפתח וכן לייצר זרימה נכונה של מבקרים באתר.

רוצה לשמוע עוד על קידום אורגני בגוגל?

אפשר להשאיר פרטים ונשמח לענות על כל שאלה





      מה השירות כולל?  

    No' 1
    חקר מילות מפתח

    מחקר מילות מפתח בקידום בגוגל אורגני עוזר לנו להבין באילו ביטויים להתמקד לפי רלוונטיות וכמות החיפושים החודשי. על סמך חקר מילות המפתח נבצע אופטימיזציה בהמשך.

    No' 2
    מחקר מתחרים

    לא כל עסק יכול להגיע למיקום ראשון בכל מילה. לכל מילה או ביטוי תחרות משלה וכדי לעקוף את המתחרים לפעמים נדרשת עבודה רבה, חקר מתחרים עוזר לנו לבחור את התחרויות שלנו בחכמה.

    No' 3
    הטמעת מבנה קישורים

    בניית מבנה קישורים פנימיים ומבנה קישורים אחיד באתר לטובת ייעול הסריקה של גוגל ושיפור המיקומים של העמוד.

    No' 4
    הזנת האתר בתכנים

    2-3 מאמרים בחודש שכוללים התאמה למילות המפתח ולנושאים הרלוונטים.

    No' 5
    הטמעת מילות מפתח

    הטמעת מילות מפתח בכל התכנים באתר , כתיבת תגיות META לטובת נראות התוצאות בגוגל ועוד.

    No' 6
    ניתוח נתונים ואופטימיזציה

    גוגל סורקת את כל האתרים והפעולות בהם על בסיס יומי, על סמך הנתונים מדרגת את האתרים. פעולה זו עשויה לקחת זמן ולכן מבצעים בדיקה מידי חודש כדי לעקוב אחר המיקומים במילות היעד ולשפר בהתאם.

    צרו קשרצרו קשר

    בדרך כלל שואלים אותנו..

    מי מתאים לפרסם בגוגל אורגני?

    עסקים שיתאימו לפרסום בגוגל אורגני הם עסקים שאת התחום שלהם צרכנים נוטים לחפש בגוגל. חשוב לוודא שאנחנו בוחרים מילים שיש להם נפח חיפושים מספיק גבוהה של כמה מאות חיפושים בחודש לפחות וכן שהתחרות בהם לא קשה מידי.

    ככל שנפח החיפושים גבוהה יותר, כך סביר להניח יהיה יותר קשה ויקר להתחרות במילה.

    כמה זמן לוקח עד שרואים תוצאות בגוגל אורגני?

    תוצאות בגוגל אורגני ניתן לראות בטווח של בין 3 חודשים במינימום, לשנה.
    הממוצע להרגשת תזוזה ראשונית במיקומים היא בטווח החצי שנה לעסקים שרק התחילו, וכ-3 חודשים לדומיינים ותיקים יותר.

    זה לוקח זמן מכיוון גוגל סורקת את כל האתרים והפעולות בהם על בסיס יומי. היא מודדת פעולות של משתמשים באתר וקוראת טקסטים, על סמך הנתונים מדרגת את האתרים בהתאם ובכל זמן נתון. איסוף הנתונים של האלגוריתם עשוי לקחת זמן ולכן עד שגוגל מבינה שנעשה שינוי לטובה, עוברים כמה חודשים.

    כמו כן צריך לקחת בחשבון את הזמן הנדרש לשינויים בתוכן האתר וכתיבה של תכנים חדשים.

    למה כדאי לקדם אתר בגוגל אורגני?

    מטרת הקידום היא למקם את העסק שלנו גבוהה בתוצאות החיפוש של גוגל כדי לחשוף אותו לקהל יעד מאוד רלוונטי מבלי לשלם סכום מופקע לכל לחיצה על קישור. 

    הסטטיסטיקה אומרת כי לפחות 25% מהגולשים נמנעים מללחוץ על מודעות ממומנות, מה שאומר שאותם אנשים תמיד יחפשו את התוצאות האורגניות הראשונות. 

    מה השירות כולל?

    השירות כולל:

    • מחקר מילות מפתח מעמיק
    • חקר מתחרים 
    • כתיבת תכנים ומאמרים על בסיס חודשי
    • הטמעת מילות מפתח, תגיות ומבנה קישורים
    • מדידת תוצאות והתקדמות רבעונית

    האם חייב שיהיה לי אתר כדי לקדם בגוגל?

    כן, קמפיין בגוגל חייב קישור לאינטרנט. לחיצה על מודעה בגוגל מובילה לאתר או דף נחיתה. כאשר ההבדל העיקרי ביניהם הוא כמות וגודל התוכן שיש בפנים. 

    כמו כן רבים מהגולשים נוטים לחפש תשובות לשאלות שונות ובניית אתר אינפורמטיבי ומקצועי זו דרך נוספת להיחשף לקהל יעד רלוונטי ולרכוש את אמונו.

    מה התקציב שנדרש לקידום בגוגל

    קידום אורגני לא דורש תשלום ישירות לגוגל ולכן אנשים רבים מבלבלים אותו עם קידום בחינם.  קידום אורגני אמנם לא דורש תקציבי מימון, אבל בהחלט דורש השקעה ועבודה מצד בעלי מקצוע כמו אנשי SEO וכותבי תוכן. העבודה שלהם כן עולה כסף.

    כמות ההשקעה והכתיבה הנדרשת כדי לקדם אתר אורגני בגוגל משתנה בהתאם לתחום העיסוק ובהתאם לנפח החיפושים וההקשרים הקיימים על סמך חקר מילות מפתח.