
מה זה פרסום בפייסבוק?
קידום בפייסבוק ובאינסטגרם מהווה כיום את אחד המנופים החזקים ביותר לצמיחה עסקית בעידן הדיגיטלי. החיבור האסטרטגי בין שתי הפלטפורמות, שנוצר בעקבות רכישת אינסטגרם על-ידי פייסבוק ב-2012, מאפשר לעסקים להפעיל קמפיינים משולבים ביעילות מרשימה בשני הערוצים המובילים.
פרסום ממומן בפייסבוק מציע לבעלי עסקים אפשרות להגיע לקהלי יעד מדויקים על ידי פרסום מודעה בפייסבוק דרך מערכת הטירגוט המתוחכמת שנקראת מנהל המודעות של פייסבוק.
חבילת פרסום בפייסבוק כוללת תחזוקת עמוד פייסבוק עסקי, עמוד אינסטגרם עסקי וניהול קמפיינים בפייסבוק ואינסטגרם. התחזוקה והניהול מתבצעים בדרך כלל על ידי יצירת תוכן, צילום סרטונים, כתיבת תכנים, פרסום סטורי, הקמת קמפיינים בפייסבוק, תכנון תסריטים, קריאטיב וכדומה.
אחד היתרונות המשמעותיים של שיווק בפייסבוק הוא האפשרות לעשות פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים. זאת בזכות היכולת לחשוף את העסק או המוצר שלך לקהל יעד חדש ורלוונטי, לרוב ללא צורך בעלויות גבוהות או אתר אינטרנט מורכב ובמיוחד העלות הנמוכה יחסית בהשוואה לאפיקי פרסום אחרים כמו טלוויזיה או אפילו קידום בגוגל.
שילוב אסטרטגי בין פרסום אורגני בפייסבוק לבין קידום ממומן בפייסבוק מאפשר למקסם את החשיפה של העסק, להגדיל את כמות הפניות ולשמור על תזרים יציב לאורך זמן.
פרסום ממומן בפייסבוק
קמפיין ממומן באינסטגרם או פרסום ממומן בפייסבוק, ידועים גם כקמפיין פרסום בפייסבוק ואינסטגרם וזו היא דרך מצוינת להגיע אל לקוחות פוטנציאליים ולהניע אותם לפעולה.
שיווק נכון בפייסבוק מתבצע על ידי פרסום ממוקד בפייסבוק אשר מאפשר לעסק שלך להגיע לאנשים הנכונים, בזמן הנכון. קמפיין בפייסבוק ואינסטגרם משתמש בכלים מתקדמים לטירגוט ושיטות שונות להנעה לפעולה כמו הרשמה בטופס לידים, מעבר ישיר לוואטסאפ, מעבר לרכישה באתר ועוד.
את הקמפיינים מנהלים דרך מערכת צד שלישי שנקראת מנהל המודעות או Business manager ולא דרך הדף העסקי בפייסבוק. המודעות רצות גם בפייסבוק וגם באינסטגרם במקביל – יש לבצע סינכרון בין החשבונות לפני תחילת הפרסום.
מערכת פייסבוק ביזנס מנג'ר מספקת לבעלי עסקים ממשק מתקדם לניהול כל פעילויות הפרסום שלהם תחת קורת גג אחת, כולל ניטור ביצועים ואופטימיזציה, ניהול תקציבים והפקת תובנות עסקיות.
כמה עולה פרסום ממומן בפייסבוק?
לפרסום ממומן בפייסבוק מחיר משתנה בהתאם לתקציבי המימון ולמחיר של המשווק. לעיתים בעלי עסקים משתמשים בשירותים נוספים כמו יצירת תוכן או צילום סרטונים ולכן ישלמו יותר עבור חבילת קידום בפייסבוק. לפרסום מודעה בפייסבוק מחיר משתנה גם כן. המחיר עשוי להשתנות בהתאם לגודל קהל היעד הפוטנציאלי של העסק, סוג המודעה שמפרסמים והדירוג הכללי של העסק.
עסקים שהקהל אוהב, משלמים פחות. גם עסקים שהקהל שלהם נמצא במיקום גאוגרפי מצומצם כמו עיר אחת או קידום לפי רדיוס, גם ישלמו פחות. כמו כן סוגי המודעות בפייסבוק מתחלקות לפי מודעה יקרה למודעה זולה : מודעות שמטרתן להשיג רק חשיפה, יהיו מודעות זולות משמעותית ממודעות שמטרתן להשיג לידים או רכישות באתר.
העלות של חבילת פרסום בפייסבוק מתחלקת לשתיים:
- הסכום של מחיר המשווק – הנקרא גם ריטיינר, והוא הולך לטובת עבודת המשווק הכוללת תכנון, הקמה, ניהול ומעקב אחר הקמפיינים, כמו כן הכנה וכתיבה של התכנים, יצירת גרפיקה או עריכת סרטון למודעה ועוד.
- הסכום שהולך ישירות לפייסבוק – התקציב שהולך ישירות לפייסבוק הנקרא גם תקציבי מימון או תקציבי שיווק. בדרך כלל המחיר יהיה בנפרד מהריטיינר של המשווק. התקציב המינימלי המומלץ לקמפיין אחד נע בסכום שבין 1000 ל-2000 ש"ח בחודש. ממוצע של 1500 ש"ח בחודש. וזה עבור ניהול של קמפיין אחד.
מה כוללת חבילת פרסום בפייסבוק?
No' 1
הקמת תשתיות
פתיחת חשבון פרסום בפייסבוק ועיצוב ראשוני לעמודים עסקיים בפייסבוק ואינסטגרם. כולל אימות נגד חסימות בפייסבוק!
No' 2
תחזוקה שוטפת
תחזוקה ונראות של העמודים העסקיים ומענה הולם לתגובות וביקורות
No' 3
תכנון אסטרטגי
בניית תוכנית מטרות ואסטרטגיה לרשתות החברתיות, גאנט תוכן חודשי ואופטימיזציה שוטפת בהתאם למטרות של בעל העסק.
No' 4
עיצוב גרפי ועריכת וידאו
עריכה גרפית לפוסטים ועריכת סרטונים לרילס או טיקטוק על בסיס חודשי, עריכת סרטונים לקמפיינים ועוד.
No' 5
Storytelling וכתיבת תוכן
הופכים החזון שלך לסיפור יצירתי – כתיבת תכנים לקמפיינים ופוסטים ברשתות החברתיות. על ידי בן אדם אמיתי ולא צאט GPT.
No' 6
ניהול קמפיינים ואופטימזציה
הקמה ומעקב של קמפיינים בפייסבוק ואינסטגרם, בהתאם למטרות של בעל העסק ובהתאם לתקציבי המימון.
רוצה לשמוע עוד על קידום בפייסבוק?
אפשר להשאיר פרטים ונשמח לענות על כל שאלה

תהליך קידום בפייסבוק לרבעון הראשון:
בדרך כלל שואלים אותנו..
ניסיתי לקדם בעבר והחשבון שלי חסום
במקרה של חשבון מודעות חסום – הפתרון יהיה פתיחת החסימה או הקמה של חשבון חדש. תלוי במצב החשבון ובעומק הבעיה.
לפרטים נוספים על חשבון מודעות מושבת בפייסבוק לחצו כאן
איפה כדאי לי לקדם? פייסבוק או אינסטגרם
ראשית חשוב להבין שלמרות הבעלות משותפת, פרסום בפייסבוק וקידום באינסטגרם מציעים חוויות משתמש שונות. כל פלטפורמה מתאפיינת בחווית משתמשת ייחודי שדורש אסטרטגיה מותאמת לקהלי היעד השונים.
אינסטגרם היא פלטפורמה המבוססת על אלמנטים ויזואליים מרהיבים ותוכן תמציתי. הרשת מושכת בעיקר קהל צעיר ודינמי בגילאי 14-45, עם רוב משמעותי של נשים. קידום עסק באינסטגרם יעיל במיוחד למותגים המציעים מוצרים או שירותים שניתן להציגם באופן ויזואלי כגון אופנה, אוכל, עיצוב, אמנות, קוסמטיקה, נסיעות ואירועים.
לעומתה, פייסבוק מהווה פלטפורמה רב-ממדית המשלבת תוכן אינפורמטיבי עם אלמנטים ויזואליים. הרשת מושכת קהל בוגר יותר, בגילאי 25 עד 65, עם חלוקה שווה יחסית בין גברים לנשים. קידום אורגני בפייסבוק מאפשר יצירת תוכן מעמיק יותר, כולל מאמרים, סרטונים ארוכים, סקרים מפורטים וקבוצות דיון המטפחות קהילה סביב המותג. הפלטפורמה מתאימה במיוחד לעסקים המציעים שירותים מקצועיים, פתרונות B2B, מוצרים טכנולוגיים, שירותים פיננסיים, נדל"ן וחינוך.
יש לי עמוד עסקי בפייסבוק ובאינסטגרם, זה מספיק כדי להתחיל?
כדי להתחיל תהליך של ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות נדרשים עמודים עסקיים מחוברים, עם נראות טובה ותוכן שמציג את השירותים או העסק.
הסיבה לכך היא שלקוחות פוטנציאליים ללא היכרות מוקדמת עם העסק, עלולים לחשוש מיצירת קשר ראשוני ולכן קודם הם יכנסו לקיר לבחון מי העסק, מה הוא עושה?, כמה זמן קיים?, לפעמים גם ילכו לחפש בגוגל.
חשוב שהעמוד העסקי יראה טוב וישדר אמינות כך שבמבט מהיר של כמה שניות, הלקוח שהגיע מהקמפיין יוכל להבין ולהתרשם. במקרה שלא קיימת תשתית מתאימה, יש צורך בהקמה חד פעמית.
אם העסק שלך תלוי באתר, למשל אתרי סחר ועסקים שמוכרים אונליין, יש צורך באתר נגיש בעל נראות טובה לחווית המשתמש ולעיצוב באתר יש משמעות גדולה להצלחת הקמפיין.
כמה זמן עד שרואים תוצאות?
תוצאות בתהליך נראות לעין בטווח של חודשיים עד שלושה
מה כוללת חבילת פרסום בפייסבוק?
השירות כולל:
• פתיחת חשבון פרסום באינסטגרם ופייסבוק
• תחזוקה ונראות של העמודים העסקיים
• 4-6 פוסטים או רילסים בחודש כולל עריכת סרטונים
• כתיבת תוכן לסושיאל
• מענה הולם לתגובות וביקורות
• פרסום ממומן באינסטגרם ופייסבוק במקביל
האם חייב אתר או דף נחיתה כדי להתחיל קידום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם?
לא, לא חייב אתר או דף נחיתה כדי לקדם בפייסבוק מכיוון שלרשתות החברתיות יש מערכת שלמה של קליטת לידים, הפנייה להודעה ישירה או לחיוג מהיר, כמו כן הדף העסקי משמש כפלטפורמה להציג את העבודות או השירותים שלך ולכן רצוי שיראה מזמין ומקצועי.

אולי יעניין אותך גם…