מה זה מותג?
מותג הוא יותר מסתם לוגו או שם. מותג מייצג את כל החוויות והאסוציאציות שיש לצרכן עם מוצר או חברה מסוימת. מותג חזק יכול להוות נכס משמעותי לחברה, להשפיע על נאמנות הלקוחות וכן מאפשר לגבות מחיר גבוה יותר. לעיתים מותגים משמשים כאמצעי לביטוי עצמי ושייכות לקבוצה. למשל, בחירה במותג אופנה מסוים יכולה לשדר מסר על הטעם האישי או הסטטוס החברתי של הצרכן.
מותג חזק מקפיד על מסרים ועיצוב אחידים בכל נקודות המגע עם הצרכן – מפרסומות ועד לאריזת המוצר ושירות הלקוחות. זה מחזק את זהות המותג ומגביר את החיבור אליו. מותגים מובילים משקיעים בפיתוח תכונות ייחודיות שמבדילות אותם ממתחרים. זה יכול להיות בטכנולוגיה, בעיצוב, בשירות או בכל היבט אחר של המוצר.
כמו כן, מותג חזק משקיע בכל שלבי המסע של הלקוח, מהשלב שבו הוא שוקל את הקנייה ועד לתמיכה לאחר הרכישה.
חוויה חיובית מגבירה את הסיכוי לנאמנות, להמלצות ולרכישה חוזרת.
איך להיות מותג גדול?
תפיסת האיכות של הצרכן לא תמיד נמדדת על ידי ידע מקצועי שיש בידו, אלא לרוב זו הערכה סובייקטיבית של הצרכן לגבי המוצר, שלא בהכרח תואמת את האיכות האובייקטיבית. היא מושפעת מגורמים כמו מחיר, אריזה, מוניטין ודעות של אחרים. אם ננסה "לעבוד" על הצרכן, התוכנית העסקית לא תחזיק מעמד רב, כיוון שהלקוחות לא יישארו נאמנים ויחזרו למותגים האחרים.
חברה ליעוץ אסטרטגי תדע לייצר תוכנית אסטרטגית שיווקית שתהפוך את העסק או הארגון למותג בתחומו ותשרת נאמנה את מטרות העסק או הארגון. חלק עיקרי בתהליך ייעוץ אסטרטגי לחברות כולל את בניית התוכנית האסטרטגית והיא תכלול בתוכה אלמנטים של מיתוג, שיווק, תקציבים ואפילו ניהול מערך לוגיסטי.
תהליך יעוץ אסטרטגי ובניית תוכנית אסטרטגית ניתן לחלק לתוכנית בעלת 4 שלבים עיקריים: