השבתת חשבון מודעות בפייסבוק: הסיבות והפתרונות
מהי השבתת חשבון מודעות?
חשבון מודעות מושבת בפייסבוק או חשבון אינסטגרם מושבת מתייחסים למצב שבו חשבון המודעות שלך, שמנוהל דרך Facebook Ads Manager, נחסם או מושעה ולא יכול להפעיל קמפיינים פרסומיים. חסימה כזו יכולה להשפיע על היכולת לנהל ולפרסם קמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם, לשנות קמפיינים קיימים ועוד.
חשבון מודעות מושבת היא בעיה שיכולה להשפיע על הפעילות העסקית שלך בצורה משמעותית. החסימה תשפיע גם על חשבון הפייסבוק העסקי שלך וגם על חשבון האינסטגרם העסקי אשר מחובר לחשבון. זאת מכיוון שפייסבוק ואינסטגרם שניהם חברות בבעלות מטא, והקמפיינים שלהם יוצאים מאותה מערכת.
החסימה יכולה לקרות משני סיבות:
- חשבון המודעות שלך פרסם יותר מידי מודעות שנוגדות את מדיניות הפרסום של פייסבוק והמערכת החליטה להשבית את כל החשבון.
- לא ביצעת אימות לבעל העסק ולעסק עצמו כשהקמת את החשבון.
כדי לפתור את החסימה וההשבתה של החשבון קודם צריך להבין למה קרתה החסימה ואיזה חלק בדיוק היא השביתה, לפעמים מושבת הפרופיל האישי של בעל העסק ולפעמים חשבון המודעות עצמו.
מול הודעת החסימה לחצו על הכפתור "למידע נוסף" ופייסבוק תעביר אתכם אל "בדיקת איכות חשבון", שם ניתן לראות למה בדיוק בוצעה החסימה ועל מה.
כפתור כחול שנמצא בצד בדרך כלל ידריך אותך מה צריך לעשות כדי לפתור את החסימה.
הגורמים לחסימה בפייסבוק – והפתרונות.
למה נחסמים לך הקמפיינים ומשביתים לך את החשבון?
ואיך זה קשור לקורונה?
כשפייסבוק הוקמה בשנת 2004 המטרה הייתה ליצור קהילה חברתית לסטודנטים בהארוורד, אך במהרה התפשטה השמועה והגיעה לכל האונבירסטאות באמריקה, ב2006 יצאה לבורסה ונפתחה לציבור הרחב ולכן היום היא מונה כמה מילארדים של משתמשים, כלומר אנשים, שיכולים לפרסם מה שבא להם ללא כל פיקוח. הרשות המחוקקת בארה"ב לא פתרה את החברה ופייסבוק נתבעה במיליונים.
פייסבוק, שמנסה להגן על עצמה בכל כוחה מפני תביעות משפטיות בנתה את "מדיניות הפרסום" – מערכת שמנטרת אחר מפרי הרגולציה וחוסמת אותם ואת הקמפיינים שלהם באופן מיידי.כל ההיסטוריה תרשם באיכות החשבון של הביזנס שלך, ועם מספיק "כתמים" באיכות החשבון בסוף כולו יושבת כולל הפרופיל שלך.
מאז ומתמיד הייתה קיימת מערכת מדיניות הפרסום של פייסבוק, אך היו דרכים רבות לעקוף אותה.
ב2021, תקופה קצרה לאחר שהתחילה מגיפת הקורונה, פייסבוק עשתה שינויים מהותיים בכל הנוגע למדיניות הפרסום ושינתה מהותית את המערכת, מה שגרם לחסימת חשבונות באופן מיידי גם כאשר לא הוציאו אפילו קמפיין אחד. הסיבה לכך היא כי מאז תחילת הקורונה תחום השיווק הדיגיטלי, קורסים וכל נושא העבודה מהבית תפס תאוצה, מה שגרם להמון המון משתמשים לפתוח דפים עסקיים, גם כאלה שאין להם עוסק לגיטימי בארץ.
במערכת המנטרת אחר הפרות מדיניות של פייסבוק, נעשו שיפורים ועדכונים ביכולת של המערכת לקרוא מילים על גבי תמונה או סרטון, לנתח את התוכן המוצג בסרטון או בתמונה ברמה גבוה מאוד, לנתח טקסט בפוסט ועוד. כמו כן מפרסמים שאינם מבצעים תהליך אימות בפתיחת החשבון – נחסמים מיידית.
מה שבעצם המערכת מנסה לעשות זה להישמר מפני מפרסמים לא חוקיים, הונאות, ספאמרים וכו', זאת כדי לשמור על בטיחות המשתמשים שלה. גם כאשר אתם מפרסמים מודעות הנוגדות את כללי הקהילה של פייסבוק אתם מסתכנים בחסימת החשבון או הקמפיין. הדרך להתגבר על החסימות הלא רצויות היא לפרסם את התוכן בצורה שתעקוף את הרובוטים ואת מה שהם מחפשים – והפוסט יאושר.
סיבות נפוצות לחסימת חשבון מודעות בפייסבוק
- אימות בעל עסק – נכנס לתוקף בשנת 2022 ומחייב כל חשבון מודעות באימות בעל העסק לכן תדרשו לאשר את זהותכם כבר בפתיחת החשבון. חשוב שהתעודה המזהה שתצרפו תהיה זהה לשם המשתמש בפרופיל שלכם. כמו כן רצוי תעודה גם עם כיתוב באנגלית.
- הפרת מדיניות פרסום: פייסבוק מחמירה מאוד לגבי המדיניות שלה בנוגע לפרסום. הפרות מדיניות עלולות להוביל לפייסבוק חסימה. דוגמאות להפרות כוללות פרסום תוכן שאינו מתאים (כמו תוכן מסוכן או מטעה), פרסום בשיטות לא מקובלות (כגון הצעת מיקוד יתר או הונאה), או שימוש במודעות המפרות זכויות יוצרים.דוגמאות להפרת מדיניות פרסום בפייסבוק
דימוי גוף – למשל כל עולמות האסתטיקה – פוסטים שמדברים על השמנה, שיעור יתר, חיוך או כל דבר אחר אשר מעיד על דימוי חיצוני, נחסם.
מיניות –
תוכן סנסציוני – תוכן סנסציוני הוא תוכן שאינו אלים אך גם אינו נעים לצפייה כמו הזרקות, ניתוחים, קרבות ועוד
תוכן אלים – תוכן שכולל דם,
התוויה רפואית – - פעילות חשודה: כאשר פייסבוק מזהה פעילות בלתי רגילה בחשבון המודעות שלך, כמו עלייה חדה בחשיפות או תקציבים, או כאשר היא מזהה פעילות של תוכנה זדונית ולא מוכרת, היא עשויה להטיל חסימה בפייסבוק כדי לבדוק את מקור הפעילות. לרוב זה נעשה על מנת להגן על החשבון מפני פריצות ושימוש במרמה על חשבון כרטיס האשראי של המפרסם. גם תוכנות להעלאת עוקבים עשויות ליצור חסימות באינסטגרם ובפייסבוק.
- בעיות תשלום ואמצעי תשלום לא אמין: אם יש בעיות בתשלומים, כגון כשל בתשלומים לעיתים קרובות, המערכת תבקש ממך לאמת את אמצעי התשלום. אימות אמצעי התשלום לא עובד בישראל ויש להמציא אשראי אחר או לחילופין, לפנות לתמיכה ולאשר את אמצעי התשלום בדרך עקיפה.
- פרופיל אישי או עמוד עסקי בעייתי: לעיתים השבתת חשבון מודעות פייסבוק נובעת מבעיות עם החשבון האישי או העסקי המקושרים אליו, למשל במקרים של דיווחי משתמשים, פרסום תוכן שלא עומד במדיניות הפרסום של פייסבוק ועוד..
כיצד להסיר את החסימה בפייסבוק?
חשוב לדעת! ברגע שהמערכת חוסמת אותך פעם אחת היא מסמנת את הפרופיל שלך ואת כל הנכסים שנמצאים תחתיו. ברגע שתפרו יותר מידי פעמים את המדיניות או לחילופין, תנסו לעקוף את המערכת , פייסבוק תחסום אתכם לצמיתות ולא יהיה ניתן לשחזר את החשבון. הפתרון האופטימלי יהיה לפתוח חשבון חדש שעומד במדיניות ולנהל אותו באופן תקין.
בשלב הראשון יש להבין איזה נכס נחסם. לפי ההרככיה של פייסבוק, פרופיל אישי הוא הרמה הגבוה ביותר , אחר כך חשבון מודעות, ולאחר מכן העמוד העסקי. לרוב החסימה תופיע על הפרופיל האישי או על חשבון המודעות שמנהל את הקמפיינים. חשוב להבין מי מהם נחסם כדי להמשיך לטפל בבעיה כמו שצריך.
את איכות כל הנכסים בודקים דרך המרכז לאיכות חשבון – Account quality.
בשלב השני בדקו את הסיבה להשבתה: פייסבוק תעדכן ב״מרכז לאיכות חשבון״ על הסיבה להשבתת חשבון המודעות. אלו הפתרונות לכל אחת מן הבעיות העיקריות לחסימה בפייסבוק:
—————————————————-
הבעיה: בעיית אימות
הפתרון: אם הבעיה מינורית ודורשת אימות בלבד יש להמשיך בתהליך האימות דרך המרכז לאיכות חשבון ולהעלות תעודה מזהה של בעל העסק.
דגשים:
**בגלל שהתמונה עוברת לצוות הפנימי בפייסבוק ולרוב הוא אינו דובר עברית, מומלץ לצרף תעודת מזהה שכוללת גם את השם באנגלית כמו דרכון
**השם בתעודה המזהה. חייב להיות זהה לשם של הפרופיל האישי המזוהה כבעלים של העסק ומקושר לחשבון המודעות כדי שהאימות יעבור בהצלחה.
—————————————————-
הבעיה: הפרת מדיניות של מודעה
הפתרון: לרוב החשבון לא יחסם בגלל הפרה של מודעה אחת, אלא אם כן זה קמפיין ראשון או שני, אם החשבון נחסם כתוצאה מהפרה של מודעות רבות, יש לכבות את כל המודעות שמפרות את המדיניות ולמחוק אותם. לאחר מכן להגיש ערעור לצוות הפנימי של פייסבוק.
—————————————————-
הבעיה: כשל מרובה בתשלומים
הפתרון: יש להכניס אשראי חדש ותקין ולהפעיל את החשבון. יש לזכור שפייסבוק תדרג את החשבון נמוך ותסקור את המודעות שלך לעיתים קרובות יותר כדי לוודא שהעסק אינו מבצע הונאות. הסיכון לחסימה גבוה יותר כאשר יש כשל מרובה בתשלומים.
—————————————————-
במידה והבעיה שלך אינה פתירה באף אחת מהדרכים שצויינו כאן, ניתן לפנות לתמיכה של פייסבוק דרך נציג בצ׳אט (האופציה פתוחה למפרסמים בלבד)
הפרות מדיניות מכל הסוגים שצוינו למעלה, משפיעים על הדירוג של חשבון המודעות בפייסבוק. מעבר לעובדה שזה עלול לגרום לחסימה והשבתה של החשבון שלכם לצמיתות, זה גם עשוי לגרור סנקציות נוספות ולא נעימות כמו חשיפה נמוכה יותר, שזה אומר שהמערכת לא תתן עדיפות למודעות שלכם ותציג אותם פחות בהשוואה למפרסמים אחרים – במילים אחרות, המודעות שלכם יהיו יקרות יותר.
כמו כן תקבלו יחס מפלה לערעורים, כלומר הערעורים והפניות שלכם למערכת יקבלו תעדוף נמוך יותר למענה. בנוסף המערכת תבצע מעבר על המודעות שלך לעיתים קרובות. פייסבוק תהיה הרבה פחות רחמנית ועשויה לחסום על הדברים הקטנים ביותר, לכן רצוי תמיד לשמור על דירוג חשבון גבוה ותקין.
איך נמנעים מחסימת חשבון בפייסבוק?
כדי למנוע השבתת חשבון מודעות פייסבוק עתידיות, הקפידו על הצעדים הבאים:
- קרא והבין את מדיניות הפרסום של פייסבוק.
- עקוב אחרי הנחיות פייסבוק לעמידה במדיניות.
- השתמש בכלים לבדיקת איכות החשבון כדי לזהות בעיות מראש.
- נהל את התקציב והמודעות שלך בצורה מסודרת ומדויקת.