מה זה PPC?

PPC הוא ראשי תיבות של הפירוש "תשלום לפי קליק" PPC – Pay Per Click. וגם פיפיסי הוא מושג הנאמר הרבה בהקשר של קידום אתר בגוגל, שכן זו שיטת התמחור שבה גוגל מחייבת עבור המודעות שלה בקמפיין ממומן.

תשלום לפי קליק היא שיטת לניהול קמפיין בגוגל. קמפיין בגוגל מטרתו לחשוף את העסק שלך לאנשים המחפשים שירות או מוצר באופן ספציפי וממוקד. במקרים מסוימים קהל היעד יחפש את השירות באופן מידי ולכן לידים של גוגל ידועים כלידים חמים במיוחד.

פרסום בגוגל אדס הוא מודל הפרסום העיקרי של גוגל למרות שכיום, לגוגל יש מגוון כלים חשובים לקידום עסקים מקומיים אשר עשויים לשפר את נראות העסק במנועי החיפוש והמודעות של גוגל מגיעות גם לשם. כמו למשל קמפיין באנרים, קידום בגוגל My Business וגוגל Maps, קידום בגוגל שופינג ועוד.

קמפיין במנועי החיפוש של גוגל

גוגל מציעה את מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. פרסום בגוגל לעסקים מתבצע דרך קידום אורגני (SEO) וקידום ממומן בגוגל הנקרא גם PPC ונעשה באמצעות פרסום במנוע החיפוש.  פרסום בגוגל מסייע לעסקים להיחשף לקהל המתאים ולקבל גלים נוספים של לקוחות רלוונטיים.

גוגל מציעה מערכת פרסום מתקדמת דרך Google Ads, המאפשרת לחברות ומפרסמים ליצור מודעות שיוצגו בתוצאות החיפוש של גוגל וברשת התצוגה שלה (Google Display Network).

מודעות יופיעו בהתאם לכל מילת חיפוש ש"קניתם" בתחילתו או בסופו של עמוד התוצאות. בדרך כלל יופיעו בין 3-5 מודעות למעלה ובין 3-5 מודעות למטה. כמובן תלוי בכמות המפרסמים המעוניינים לפרסם על המילה. 
אם יש הרבה תחרות במילה או בביטוי שבחרתם המודעות יכולות להגיע גם לעמוד שני, שלישי ורביעי.

המשמעות של "לקנות מילה" הוא לתקצב ולהקים את המילה או הביטוי בעת הקמת הקמפיין בגוגל. כאשר מספר מפרסמים קונים את אותה מילה או ביטוי, גוגל עמוד התוצאות בגוגל נכנס למצב של "מכירה פומבית" כאשר מי שמציע הכי הרבה מופיע במיקום הכי גבוה וכמובן בעמוד הראשון.

קמפיין שופינג

Google Shopping היא פלטפורמה למסחר אלקטרוני, התוצאות שלה יופיע גם בעמוד החיפוש, בשורה העליונה מעל כל התוצאות, בצורה של מוצרים. המודעה תכלול תמונה, כותרת ומחיר ולחיצה עליה תוביל ישירות לדף המוצר או לכל קישור אחר שנבחר.  

כדי לנהל קמפיין שופינג חייב לבצע קודם הקמה של כל המוצרים ב-merchant center google. יש לבצע את ההקמה באופן חכם ולבחור את הכותרת והתיאור הנכונים לכל מוצר. 

קמפיין ביוטיוב

קמפיין ביוטיוב הוא גם קמפיין שמתנהל דרך ה-PPC של גוגל, מכיוון שיוטיוב היא פלטפורמה של גוגל. כשיוטיוב נוסדה בשנת 2012 היא נועדה להוות תחרות לרשתות החברתיות השולטות – פייסבוק ואינסטגרם, אך כשזה לא צלח, מצאה את עצמה יוטיוב ממותגת כפלטפורמה לפרסום וידאו ויצירת תוכן. וזה דווקא כן צלח.

המודל העיסקי של יוטיוב כמובן הוא בשיטת המודעות או כמו שאנחנו מכירים – פרסומות. לרוב פרסומות יופיעו בין סרטון לסרטון ולעיתים יופיעו גם בתוצאה הראשונה של החיפוש, וכן במסך הסיום של סרטונים מסוימים.

ליוטיוב יש כמה סוגי מודעות:
1. Display ads – צד ימין למעלה, מודעה בולטת, בדרך כלל טוב ליצור באנר שמזמין ללחיצה ומעבר לעוד פרטים באתר
2.  Overlay ads- נמצא בתוך הסרטון בחלק התחתון
3. Skippable video ads – מודעות שניתן לדלג עליהן והן הפרסומות הפופולריות ביותר.
האורך המקובל שלהן הוא 6 שניות בדיוק (כדי שהצופה לא יצליח להעביר את הפרסומת ועד שייגמר הטיימר בדיוק גם תגמר הפרסומת, ככה אנו מוודאים שהצופה מקשיב לכל המסר.
4.Non-skippable video ads מודעות עד 15-20 שניות שלא ניתן לדלג עליהן.
5. Bumper ads מודעות עד 6 שניות שלא ניתן לדלג עליהן.

כמה עולה קמפיין בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל אינו תמיד זול ולרוב דורש השקעה מעבר לתקציבי המימון בקמפיין, כמו למשל השקעה באתר או דף נחיתה מקצועי וממיר. אך החזר ההשקעה ברוב המקרים הוא חיובי והלקוחות בגוגל הם לקוחות מאוד רלוונטיים.

קמפיין בגוגל עובד לפי תקציב יומי. העלות נעה בין 80 או 100 ש"ח ליום ויכולה להגיע גם ל400-500 ליום. תלוי במחירים שמציעים המתחרים שלך. העלות החודשית תנוע בין 3,000 ל-15,000 בממוצע.

ברגע שייגמר התקציב היומי גוגל תעלים את המודעה. זה יכול לקרות כבר בתחילת היום, וזה יכול לא להיגמר בכלל. בכל מצב גוגל לא תעביר את התקציב ליום הבא. 

  מה כולל השירות?  

No' 1
חקר מילות מפתח וחקר מתחרים

מחקרי השוק עוזרים לנו להבין איך בדיוק לגבור על כל המתחרים שלך ולקנות את המילים הכי הרלוונטיות לתהליך הקידום.

No' 2
הקמת קמפיין במנוע החיפוש של גוגל

בניית מודעות וקניית מילים רלוונטיות כדי לקבל את החשיפה הגבוה ביותר במחיר הטוב ביותר.

No' 3
ניתוח נתונים ואופטימיזציה

ניתוח נתונים לאורך כל החודש, עדכון ושינוי מודעות, הוספת מילים ומניעת חשיפה לא רלוונטית.

רוצה לשמוע עוד על קידום ממומן וניהול קמפיינים בגוגל?

אפשר להשאיר פרטים ונשמח לענות על כל שאלה





    מה קורה ברבעון הראשון של התהליך?

    1

    שלב ראשון

    שיחת אסטרטגיה ומעבר על האתר לטובת ביצוע המטרות העסקיות
    2

    שלב שני

    חקר מילות מפתח וניתוח הצעות מחיר למילים רלוונטיות
    3

    שלב שלישי

    הקמת קמפיין ברשת החיפוש של גוגל/קמפיין שופינג/קמפיין יוטיוב.
    הקמת הקמפיין עשויה לקחת בין 24 ל-72 שעות.
    4

    שלב רביעי

    זה השלב בו מבצעים אופטימיזציה וניתוח נתונים. בשלב זה בודקים את איכות המבקרים שנכנסים לאתר, איכות התנועה וכולי. וכן מבצעים שינויים בהתאם.

    שאלות שמעניינות את כולם

    מי מתאים לפרסם בגוגל ממומן?

    עסקים שיתאימו לפרסם בגוגל יהיו נותני שירות או מקומות פיזיים כמו חנויות ומסעדות, שרוצים להגיע לקהל שמחפש את השירות בעיקר בגוגל, בדרך כלל לפי תחום ומיקום.
    למשל בעלי מקצוע כמו אינסלטור, שיפוצים וכו, מסעדות וצרכנות לפי ערים או אזורים, מוצרי נישה שהם ייחודיים וספציפיים כמו מוצרים לבתי עסק ותעשיה וכן מוצרים שנוטים לעשות עליהם השוואת מחיר וסקר שוק כמו מוצרי חשמל, רהיטים ועוד.

    בעצם, אפשר להבין אם נשאל את עצמנו רגע – מה הייתי עושה במידה והייתה לי שאלה מסוימת? לאן הייתי פונה? התשובה תענה לך האם העסק שלך חייב לפרסם בגוגל או לא.

    מה יוצא לי מקידום אתר בגוגל?

    מטרת הקידום היא לחשוף את העסק שלנו לקהל יעד מאוד רלוונטי ולגרום לו להשאיר פרטים או ליצור אינטרקציה עם העסק. החלק הזה נעשה לאחר הלחיצה על המודעה, בתוך האתר או דף הנחיתה שלך.

    באתר שלך חשוב שיהיה כל המידע על העסק שלך ועל השירותים והמוצרים הקיימים בו.  קמפיין בגוגל הוא כלי מדהים לחשוף את האתר שלך לקהל רלוונטי, אבל אין לו בהכרח את היכולת לשכנע.

    מה השירות כולל?

    השירות כולל:

    • חקר מילות מפתח וחקר מתחרים
    • הקמת קמפיין לכל מטרה
    • אופטימזציה וניתוח נתונים

    האם חייב שיהיה לי אתר כדי לקדם בגוגל?

    כן, קמפיין בגוגל חייב קישור לאינטרנט. לחיצה על מודעה בגוגל מובילה לאתר או דף נחיתה. כאשר ההבדל העיקרי ביניהם הוא כמות וגודל התוכן שיש בפנים. 

    כמו כן רבים מהגולשים נוטים לחפש תשובות לשאלות שונות ובניית אתר אינפורמטיבי ומקצועי זו דרך נוספת להיחשף לקהל יעד רלוונטי ולרכוש את אמונו.

    מה התקציב שנדרש לקידום בגוגל

    העלויות משתנות בהתאם לסוג התחרות שאליה נכנסים. יש מילים יקרות יותר ויש מילים יקרות פחות, כמו כן יש מילים עם נפח חיפושים של עשרות אלפים ויש עם נפח חיפושים מקסימלי של 500 בחודש. המשוואה אומר שכל קליק שווה כסף ולכן כדי שמודעה שלנו בגוגל תופיע כמו שצריך אנחנו צריכים לתת לקמפיין תקציב שמספיק לנפח המילים שהיינו רוצים להיחשף בו.

    התקציב המינימלי הנדרש להפעלת קמפיין בגוגל כדי שיקבל חשיפה אופטימלית הוא בדרך כלל 100 ש"ח ליום – כלומר 3,000 ש"ח בחודש. תקציב המימון הממוצע בגוגל נע בין 10,000-5,000.
    במילים ובתחרויות מסוימות התקציב גם יכול להגיע ל15,000 ו-20,000 אלף ש"ח בחודש.

    אז מה זה אומר שגוגל מחייבת לפי קליק?

    PPC הוא ראשי תיבות של  Pay Per Click – תשלום לפי קליק. לכל מילה יש מחיר משלה לפי שיטת המכירה הפומבית. זה אומר שמדובר בהמון מילים במחירים שונים ומשתנים שנעים בין 2 שקל לקליק ויכולים להגיע גם ל-40 ו-40 שקל לקליק. כמובן תלוי במוצר ובמתחרים.

    באופן טבעי מוצרים יקרים עם רווחיות גבוהה יותר יתומחרו במחיר גבוהה יותר לקליק כאשר מוצרים זולים וקטנים לא יעבור סף מסוים שמאפשר עדיין רווחיות למוצר.
    כל קליק על מודעה. מחייבת אותך במחיר הביטוי או המילה.
    קליק = כניסה לאתר.
    זה גם יכול להיות בטעות.

    כמה עולה קמפיין ביוטיוב, ומי מתאים?

    כמו כל קמפיין PPC, הקמפיין מתמחר לפי צפיות והמחיר משתנה לפי סוג המודעה וגם לפי הנישה שמנסים לטרגט. התקציב האידיאלי לקמפיין יוטיוב הוא 4-5,000 ש"ח בחודש ומעלה. זאת כדי שהסרטון שהשקענו בו לא מעט ירוץ באופן אידיאלי ויקבל כמות צפיות מספקת. 

    מכיוון שיוטיוב היא אפיק השקעה אחד שבדרך כלל לא ממיר באופן ישיר, קידום ממומן ביוטיוב מתאים רק לסגנון מסוים של עסקים כאשר שהבולטים הם מותגים וזמרים.

    קהל היעד ביוטיוב לא נוטה ללחוץ על מודעות אלא רק לשמוע אותן, לכן כיום יוטיוב משמשת כפלטפורמה מעולה לחיזוק המותג ויצירת ויראליות בקרב קהל היעד. בעצם יוטיוב היא מאין תחליף זול לפרסומות בטלוויזיה כיוון שהיא הפכה לערוץ המוזיקה הרשמי בעולם וגולשים בה מיליוני צופים בכל יום בכל אזור זמן נתון.