מה זה אתר אינטרנט ואיך מקדמים אותו?

אתר אינטרנט הוא אוסף של עמודים המחוברים זה לזה תחת אותה כתובת ראשית הנקראת דומיין, מאוחסנת בשרת ומוצגת לגולשים דרך רשת האינטרנט.

מה שרוב האנשים רואים זה רק את ה"חזית" – העיצוב, התמונות, הטקסטים והפיצ'רים. מתחת לפני השטח יש מערכת מורכבת שכוללת מספר דברים: בבסיסו, אתר אינטרנט מורכב מקבצי קוד, תמונות, טקסטים ומדיה שונים המאוחסנים על שרת – שרת הוא מחשב חזק שמחובר לאינטרנט 24/7. כאשר מקלידים כתובת URL בדפדפן, למעשה שולחים בקשה לשרת. השרת מגיב על ידי שליחת הקבצים הנדרשים למחשב שלך, והדפדפן מתרגם אותם לעמוד האינטרנט המוכר שאתה רואה על המסך.

קידום אתרים פירושו יישום אסטרטגיות שונות כדי להגביר את החשיפה של האתר לקהלי יעד רלוונטיים. המטרה אינה רק להביא יותר מבקרים, אלא להביא קהלי יעד רלוונטים. האנשים הנכונים עשויים לבצע פעולות אשר תורמות למטרות האתר, בין אם מדובר ברכישת מוצר, השארת פרטים, קריאה של תוכן ועוד.

איך אנשים מגיעים לאתר שלך?

ישנן מספר דרכים מרכזיות שבאמצעותן גולשים מגיעים לאתרי אינטרנט, אלו גם נקראים "אמצעי הגעה לאתר" כאשר אנו מבצעים אופטימזציה באנליטיקס:

  • הגישה הישירה (Direct)
    כאשר הגולש מגיע ישירות לאתר שלך, בלי תיווך — למשל, אם הוא הקליד את כתובת האתר שלך בעצמו בשורת הכתובת, שמר את האתר במועדפים ולחץ, או פתח קישור מתוך מייל/מסמך בלי שתהיה דרך למדוד מאיפה בדיוק הגיע. מבחינת גוגל אנליטיקס, זו תנועה שאין לה מקור מזוהה.
  • רשתות חברתיות (Social Media)
    משתמשים מגיעים לאתר דרך קישורים שפורסמו בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טיקטוק ואחרות. קידום אפקטיבי ברשתות חברתיות יכול ליצור זרימת תנועה משמעותית וממוקדת לאתר, במיוחד כאשר התוכן מותאם לפלטפורמה ולקהל היעד.
  • מנועי חיפוש (Organic Search)
    קידום אורגני בגוגל הוא כלי חשוב ועוצמתי לגילוי אתרים. המשתמש מקליד מונח חיפוש בגוגל או במנוע חיפוש אחר, ומוצא את האתר בתוצאות החיפוש האורגניות.רוב המשתמשים מגיעים עד לעמוד השני כאשר המטרה היא תמיד להופיע בעמוד הראשון. כאן נכנסות לפעולה אסטרטגיות קידום אורגני (SEO), שנועדו לשפר את הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש.
  • הפניות (Referral)
    כאשר הגולש מגיע לאתר שלך באמצעות קישור מאתר אחר — למשל, מישהו לחץ על כתבה בבלוג אחר שמקשרת אליך, קיבל המלצה בפורום או הגיע מקישור באתר שותף. במקרה הזה, גוגל יודעת לזהות מאיזה אתר הופנתה התנועה ומסמנת את זה כ-Referral.
  • קמפיינים ממומנים (Paid Campaigns)
    קמפיין ממומן בגוגל או קמפיין ממומן ברשתות החברתיות זוהי דרך מהירה להשיג חשיפה. דרך מודעות ממומנות בתשלום ניתן להשיג תוצאות מיידיות ולכוון לקהל היעד האולטימטיבי עבורך. החיסרון הבולט הוא כמובן העלות הכספית הנדרשת.
    כדי לוודא שהכסף לא יוצא לחינם, מבצעים ניתוח ROI (החזר השקעה) מדי חודש או רבעון כבר בשלבים הראשונים, על מנת לוודא שהתהליך מתבצע בהצלחה.

כל הדרכים לקדם אתרים

קידום אתר בגוגל ממומן (PPC – Pay Per Click)

קידום אתר בגוגל ממומן מתבצע באמצעות הקמת קמפיין במערכת גוגל אדס ופרסום מודעות בתשלום לגוגל, כאשר המפרסם משלם עבור כל קליק על המודעה שלו. מודעות אלו מופיעות בראש תוצאות החיפוש ולצד התגית "מודעה" או "ממומן".

היתרון העיקרי של קידום ממומן בגוגל הוא תוצאות מיידיות, החיסרון הבולט של קידום ממומן בגוגל הוא עלות שוטפת ותשלום עבור כל מבקר באתר, גם אם אינו ביצע רכישה או השארת פרטים.

כמו כן, קידום אתר בגוגל באמצעות מודעות ממומנות מעניק לנו שליטה מלאה בבחירת מילות המפתח שבהן נופיע בתוצאות החיפוש. זאת בניגוד לקידום אורגני, שבו רמת השליטה שלנו בתוצאות ובמיקומן נמוכה משמעותית, והיא נתונה כמעט לחלוטין בידי האלגוריתמים של גוגל

קידום אתר בגוגל אורגני SEO

קידום אתרים אורגני בדרך כלל מתמקד בקידום אתרים למקומות ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל, לפי מילת המפתח הרלוונטיות. וללא תשלום ממומן. רוב המשתמשים יגיעו עד לעמוד השני בגוגל לפחות, לכן בדרך כלל התוצאות המדורגות במקום ראשון עד מקום 19, אלו יהיו התוצאות עם הסבירות הגבוהה ביותר לקבל קליקים אורגניים לאתר.

יש מקרים בהם קידום אתרים אורגני נתפס כ-קידום אתרים אורגני ברשתות החברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם. חשוב להבהיר שבמקרה של קידום ברשתות חברתיות, שיטת הקידום האורגני זהה ללא קשר למטרה אליה מכוונים – בין אם מדובר בהפניה לאתר האינטרנט או בהכוונה ישירה למספר טלפון. העקרונות והטכניקות של קידום אורגני בפלטפורמות כמו פייסבוק ואינסטגרם נשארים עקביים בכל המקרים.

קידום אתר ברשתות החברתיות

קידום אתר ברשתות החברתיות מהווה אסטרטגיה מקיפה הכוללת מספר מרכיבים חיוניים. ראשית, יש צורך ביצירת עמודים עסקיים פעילים ואיכותיים המשקפים את זהות המותג. במקביל, חשוב להקפיד על הפצת תכנים בצורה עקבית ומדויקת לקהל היעד, תוך התאמת המסרים לצרכיו של קהל היעד ולתחומי העניין שלו.

לצד הפעילות האורגנית, קידום אפקטיבי מבוסס על הפעלת קמפיינים ממומנים המותאמים בקפידה לקהל היעד הרלוונטי. זאת תוך שימוש במערכות הפילוח המתקדמות שמציעות הרשתות החברתיות, המאפשרות פנייה מדויקת למשתמשים על פי תחומי עניין, גיל, מיקום גאוגרפי ופרמטרים נוספים.

חלק מרכזי בקידום אתר בפייסבוק ואינסטגרם הוא יצירת משפך שיווקי אפקטיבי באמצעות כפתורי הנעה לפעולה המאפשרים מעבר מיידי וישיר לאתר בלחיצה אחת פשוטה.
קמפיין ממומן בפייסבוק ואינסטגרם מציע מגוון אפשרויות להנעה לפעולה – החל מהפניה למילוי טפסים לאיסוף לידים, דרך עידוד ליצירת קשר ישיר באמצעות הודעות, ועד להפניה ישירה לדפים ספציפיים באתר.

יתרון בולט בשימוש בקמפיינים ברשתות החברתיות הוא היחס המשתלם בין עלות להתנועה המתקבלת, ולכן שיטה זו אפקטיבית במיוחד לקידום אתרים לעסקים קטנים.במקרים רבים ניתן להשיג כמות משמעותית של מבקרים באתר בעלות נמוכה בהשוואה לקידום בפלטפורמות כמו גוגל.

עם זאת, חשוב להדגיש כי כאשר מתחילים תהליך של קידום אתרים באינטרנט, יעילות הקמפיינים ותשואתם משתנות בהתאם לאופי העסק, תחום הפעילות וכן סוג קהל המטרה.

איך לבחור חברה לקידום אתרים?

בחירת חברה לקידום אתרים היא אחת ההחלטות המשמעותיות שמשפיעות על הנוכחות המקוונת של העסק שלך. השוק רווי בחברות קידום המבטיחות הרים וגבעות, אך לא כולן יספקו את התוצאות המיוחלות.

  • מקדם אתרים מקצועי אמיתי יציג בגאווה תיק עבודות מרשים והמלצות מלקוחות מרוצים. שקיפות היא אינדיקציה חשובה נוספת לאמינות, חברה ראויה תשתף אותך בדוחות ביצועים מפורטים ותסביר בבהירות את האסטרטגיות שהיא מיישמת, ללא מעטפת של מונחים מקצועיים ומסובכים שאמורים לעשות עליך רושם אבל לא סדר בראש.
  • ייעוץ קידום אתרים איכותי מתחיל בהקשבה לצרכים הייחודיים של העסק שלך. היזהרו מגישות "אחד מתאים לכולם" והעדיפו שירותי בניה וקידום אתרים המציעים פתרונות מותאמים אישית.
  • חברה מקצועית צריכה להציע מגוון כלים בארסנל שלה – החל מקידום אורגני מתוחכם, דרך ניהול קמפיינים ממומנים, ועד לשירותי תוכן ועיצוב שמשלימים את התמונה הכוללת.
  • בסופו של יום, הבחירה הנכונה תהיה בחברת קידום אתרים המשלבת מומחיות טכנית, יצירתיות שיווקית, ומחויבות לתוצאות – והכל עם תקשורת פתוחה והוגנת לאורך כל הדרך.

זכרו שקידום אתרים הוא תהליך מתוכנן ולא נוסחת קסם. אם מישהו מבטיח לכם קפיצה דרמטית למקום הראשון בגוגל תוך שבועיים, כדאי לחשב מסלול מחדש.
חברה לקידום אתרים שיודעת מה היא עושה, תדגיש את החשיבות של בניית אסטרטגיה לטווח ארוך ותציב ציפיות מציאותיות. היא תהיה שותפה אמיתית לדרך, שמבינה שההצלחה שלכם היא ללא צל של ספק גם ההצלחה שלה.

רוצה לשמוע עוד על קידום אתרים?

אפשר להשאיר פרטים ונשמח לענות על כל שאלה





      מה כולל השירות?  

    No' 1
    הקמת תשתיות

    פתיחת חשבון פרסום בפייסבוק ועיצוב ראשוני לעמודים עסקיים בפייסבוק ואינסטגרם. כולל אימות נגד חסימות בפייסבוק!

    No' 2
    תחזוקה שוטפת

    תחזוקה ונראות של העמודים העסקיים ומענה הולם לתגובות וביקורות

    No' 3
    תכנון אסטרטגי

    בניית תוכנית מטרות ואסטרטגיה לרשתות החברתיות, גאנט תוכן חודשי ואופטימיזציה שוטפת בהתאם למטרות של בעל העסק.

    No' 4
    עיצוב גרפי ועריכת וידאו

    עריכה גרפית לפוסטים ועריכת סרטונים לרילס או טיקטוק על בסיס חודשי, עריכת סרטונים לקמפיינים ועוד.

    No' 5
    Storytelling וכתיבת תוכן

    הופכים החזון שלך לסיפור יצירתי – כתיבת תכנים לקמפיינים ופוסטים ברשתות החברתיות. על ידי בן אדם אמיתי ולא צאט GPT.

    No' 6
    ניהול קמפיינים ואופטימזציה

    הקמה ומעקב של קמפיינים בפייסבוק ואינסטגרם, בהתאם למטרות של בעל העסק ובהתאם לתקציבי המימון.

    בדרך כלל שואלים אותנו..

    איפה כדאי לי לקדם? פייסבוק או אינסטגרם

    ראשית חשוב להבין שלמרות הבעלות משותפת, פרסום בפייסבוק וקידום באינסטגרם מציעים חוויות משתמש שונות. כל פלטפורמה מתאפיינת בחווית משתמשת ייחודי שדורש אסטרטגיה מותאמת לקהלי היעד השונים.

    אינסטגרם היא פלטפורמה המבוססת על אלמנטים ויזואליים מרהיבים ותוכן תמציתי. הרשת מושכת בעיקר קהל צעיר ודינמי בגילאי 14-45, עם רוב משמעותי של נשים. קידום עסק באינסטגרם יעיל במיוחד למותגים המציעים מוצרים או שירותים שניתן להציגם באופן ויזואלי כגון אופנה, אוכל, עיצוב, אמנות, קוסמטיקה, נסיעות ואירועים.

    לעומתה, פייסבוק מהווה פלטפורמה רב-ממדית המשלבת תוכן אינפורמטיבי עם אלמנטים ויזואליים. הרשת מושכת קהל בוגר יותר, בגילאי 25 עד 65, עם חלוקה שווה יחסית בין גברים לנשים. קידום אורגני בפייסבוק מאפשר יצירת תוכן מעמיק יותר, כולל מאמרים, סרטונים ארוכים, סקרים מפורטים וקבוצות דיון המטפחות קהילה סביב המותג. הפלטפורמה מתאימה במיוחד לעסקים המציעים שירותים מקצועיים, פתרונות B2B, מוצרים טכנולוגיים, שירותים פיננסיים, נדל"ן וחינוך.

    למאמר המלא לחצו כאן >>

    יש לי עמוד עסקי בפייסבוק ובאינסטגרם, זה מספיק כדי להתחיל?

    כדי להתחיל תהליך של ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות נדרשים עמודים עסקיים מחוברים, עם נראות טובה ותוכן שמציג את השירותים או העסק.
    הסיבה לכך היא שלקוחות פוטנציאליים ללא היכרות מוקדמת עם העסק, עלולים לחשוש מיצירת קשר ראשוני ולכן קודם הם יכנסו לקיר לבחון מי העסק, מה הוא עושה?, כמה זמן קיים?, לפעמים גם ילכו לחפש בגוגל.

    חשוב שהעמוד העסקי יראה טוב וישדר אמינות כך שבמבט מהיר של כמה שניות, הלקוח שהגיע מהקמפיין יוכל להבין ולהתרשם. במקרה שלא קיימת תשתית מתאימה, יש צורך בהקמה חד פעמית.
    אם העסק שלך תלוי באתר, למשל אתרי סחר ועסקים שמוכרים אונליין, יש צורך באתר נגיש בעל נראות טובה לחווית המשתמש ולעיצוב באתר יש משמעות גדולה להצלחת הקמפיין.

    כמה זמן עד שרואים תוצאות?

    תוצאות בתהליך נראות לעין בטווח של חודשיים עד שלושה

    מה כוללת חבילת פרסום בפייסבוק?

    השירות כולל:
    • פתיחת חשבון פרסום באינסטגרם ופייסבוק
    • תחזוקה ונראות של העמודים העסקיים
    • 4-6 פוסטים או רילסים בחודש כולל עריכת סרטונים
    • כתיבת תוכן לסושיאל
    • מענה הולם לתגובות וביקורות
    • פרסום ממומן באינסטגרם ופייסבוק במקביל

    האם חייב אתר או דף נחיתה כדי להתחיל קידום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם?

    לא, לא חייב אתר או דף נחיתה כדי לקדם בפייסבוק מכיוון שלרשתות החברתיות יש מערכת שלמה של קליטת לידים, הפנייה להודעה ישירה או לחיוג מהיר, כמו כן הדף העסקי משמש כפלטפורמה להציג את העבודות או השירותים שלך ולכן רצוי שיראה מזמין ומקצועי.