תכירו את מערכת הקידום של פייסבוק:
פייסבוק היא רשת חברתית שהתפתחה לתאגיד הענק "מטא". במרוצת השנים רכשה פייסבוק את אינסטגרם ואת וואטסאפ, והכניסה אותם תחת חברת META.
עוד מראשיתה, פייסבוק הציעה מספר כלים חיוניים לבעלי עסקים המעוניינים לבנות נוכחות דיגיטלית משמעותית כמו למשל עמוד עסקי, מנהל עסקים (Business Manager) ומנהל המודעות שהיא בעצם מערכת הפרסום הממומן בפייסבוק. לכל נכס עסקי בפייסבוק יש חוקים מוגדרים מראש והם מסודרים בהיררכיה שכדאי לרובכם להכיר:
- עמוד עסקי בפייסבוק –
עמוד עסקי בפייסבוק אינו נפתח כפרופיל חדש אלא נוצר מתוך הפרופיל האישי הקיים. משמעות הדבר היא שלכל עמוד עסקי בפייסבוק יש בעלים. הבעלים הוא הפרופיל שיצר את הדף. הבעלים יכול להוסיף מנהלים נוספים תחת מספר סוגי הרשאות ניהול, אך לא ניתן להעניק הרשאת "בעלים" לאנשים חיצוניים. - פרופיל עסקי באינסטגרם –
בשונה מפייסבוק, באינסטגרם לא מומלץ לפתוח עמוד עסקי מתוך הפרופיל האישי ולכן יש צורך לפתוח פרופיל חדש. לאחר פתיחת הפרופיל החדש יש לקשר אותו לעמוד הפייסבוק העסקי כדי לנהל קמפיינים. לאחר הסנכרון, הבעלים של עמוד האינסטגרם יהיה עמוד הפייסבוק העסקי, ולא מי שהקים את הפרופיל. - חשבון ביזנס מנג'ר –
החשבון העיקרי של כלי הפרסום, ביזנס מנג'ר (Business Manager) היא פלטפורמה צד שלישי שהוקמה על ידי מטא, דרכה ניתן לפתוח חשבונות מודעות ולנהל קמפיינים, כמו כן ניתן לקשר נכסים עסקיים כמו עמוד עסקי בפייסבוק, לצפות בנתונים, להקים ולחבר תגי מעקב המרות לאתר כמו הפיקסל של פייסבוק, לשלוט בנתוני הוצאות, תקציב ועוד. הבעלים של חשבון הביזנס הוא הפרופיל שהקים אותו. - חשבון מודעות –
לכל ביזנס מנג'ר ניתן להקים מספר חשבונות מודעות. לחשבון המודעות מקשרים אשראי ומתוך חשבון המודעות יוצאים הקמפיינים עצמם. בחשבון המודעות מקימים את הקמפיינים, עוקבים אחר הנתונים ומבצעים שינויים. - פרופיל האישי –
הנכס בעל הרמה הגבוהה ביותר, ידוע גם כרמת הבעלים. באמצעות הפרופיל האישי ניתן ליצור דפים עסקיים חדשים ולפתוח חשבון מסחר במנהל המודעות, עד שני חשבונות לכל פרופיל.
חשוב לציין כי הפרופיל שיוצר את הדפים או החשבונות נחשב לבעלים המקורי ומחזיק בכל ההרשאות לניהול הנכסים העסקיים.
בזכות תכנון מדויק של המערכת פייסבוק יודעת לנטר סוגי פרופילים ולתייג אותם במספר רמות:
- רמת אדם פרטי – אדם פרטי בעיני פייסבוק הוא פרופיל אישי שמעולם לא יצר עמודים עסקיים, מעולם לא ניהל קמפיינים ומעולם לא פתח חשבונות מסחר בפייסבוק. לאדם פרטי אין גישה לאף פלטפורמת ניהול וקידום של פייסבוק ואינסטגרם.
- רמת בעל עסק – רמת בעל עסק הוא פרופיל אישי שיש ברשותו חיבור לדף עסקי אחד או 2 לכל היותר, ללא חיבור לביזנס מנג'ר וללא עבר של הקמת קמפיינים. רמת בעלי עסק יועברו ישירות ל Facebook business Suit שהיא פלטפורמה שנבנתה במיוחד עבור בעלי עסקים. פשוטה ונוחה. מרכזת הכל במום אחד, דרך הבזינס סויט ניתן ליצור תוכן, לצפות בנתונים או לענות להודעות מלקוחות באופן מסודר. ניתן גם לצפות דרך הסויט בנתוני הקמפיינים, אך לא ניתן לנהל אותם משם.
- רמת מפרסם – פרופיל אישי המחובר לניהול של מספר חשבונות ביזנס תחת הרשאת "אדמין" ומנהל קמפיינים בחשבונות המודעות שלהם. לרמת מפרסם פתוחים כל מערכות הקידום של פייסבוק וניתן לראות מספר רב של עסקים בתצוגה נוחה יותר. כמו כן הגישה לבינזס מנג'ר היא מיידית ולא עוברת דרך מערכת נוספת.
ההגדרה הזו לא רשומה בשום מקום והיא באה לידי ביטוי במערכות הפנימיות של מטא בלבד. המשתמשים עצמם יכולים לעיתים להבחין בשינויים מינוריים בתצוגת המערכת, בשינוי מיקומים של כפתורים או בקושי להגיע אל מערכת ניהול הקמפיינים.
פתיחת דף עסקי בפייסבוק ואינסטגרם
דף עסקי בפייסבוק הוא פרופיל ייעודי שפותח עבור עסקים, בעיקר כדי לבדל אותם מפרופילים אישיים ולהעניק להם מגוון אפשרויות קידום מתקדמות שאינן פתוחות בפני פרופילים אישיים. בניגוד לפרופיל אישי, דף עסקי מאפשר גישה לכלים סטטיסטיים מתקדמים ויצירת קמפיינים ממומנים.
גם במראה הויזואלי דף עסקי נראה שונה מפרופיל אישי ההבדלים העיקרים הם באודות אשר מכילים פרטים שונים כמו למשל בעמוד עסקי יופיעו שעות פתיחה, פרטים ליצירת קשר, ביוגרפיה קצרה וכו', לעומת זאת בפרופיל האישי מוצגים נתונים כמו בתי הספר שלמדת בהם, עיר מגורים, גיל, מצב משפחתי ועוד. דף עסקי משמש כ-כרטיס ביקור הדיגיטלי של העסק שלכם ומאפשר לכם להגיע לקהל רחב יותר.
פתיחת אינסטגרם עסקי לעומת זאת, היא מאוד שונה מפייסבוק. לאינסטגרם אין עמוד עסקי ייעודי, אלא יש לבצע המרה של פרופיל רגיל לפרופיל עסקי. במישור הויזואלי העמוד נראה אותו דבר, השוני הוא בפנים המערכת. רק פרופילים המוגדרים כ"פרופיל עסקי באינסטגרם", מורשים להפעיל קמפיינים ולהסתנכרן לעמוד עסקי של פייסבוק.
פתיחת דף עסקי בפייסבוק לפי שלבים
פתיחת אינסטגרם עסקי
פתיחת דף עסקי באינסטגרם היא מעט שונה מפתיחת עמוד עסקי בפייסבוק. כדי להקים חשבון אינסטגרם עסקי, ניתן לבחור בין שתי אפשרויות: יצירת חשבון חדש המיועד מלכתחילה לפעילות עסקית או המרת חשבון אישי קיים לפרופיל עסקי. אם ברצונכם להקים חשבון עסקי נפרד מהחשבון האישי שלכם, יש להתנתק מהפרופיל האישי ולפתוח פרופיל חדש לפני שמתחילים את תהליך המרת הפרופיל.
לפתיחת חשבון אינסטגרם עסקי חדש מומלץ להשתמש בכתובת אימייל ייעודית לעסק שאינה קשורה לחשבון האישי שלכם. חשוב במיוחד להימנע מהזנת מספר הטלפון שכבר מקושר לחשבון האישי, זאת כדי למנוע התנגשויות בין החשבונות.
המרת חשבון באינסטגרם מאפשרת לך לבחור בין 3 סוגי חשבונות:
- חשבון אישי: מיועד לשימוש פרטי, מאפשר שיתוף תכנים עם חברים ומשפחה, וניתן להפוך אותו לפרטי כך שרק עוקבים מאושרים יוכלו לצפות בתכנים.
- חשבון עסקי: מותאם לעסקים ומותגים, מספק גישה לנתונים סטטיסטיים, מאפשר פרסום ממומן, ניהול קמפיינים והוספת כפתורי יצירת קשר ישירים.
- חשבון יוצר: מיועד ליוצרי תוכן ומשפיענים, כולל כלים לניהול קהל, תיבת דואר נכנס מחולקת, וגישה לנתונים סטטיסטיים מתקדמים.