כתבות ממומנות מהוות כיום כלי שיווקי עוצמתי בנוף התקשורת הישראלי. המוכרות גם כ"תוכן שיווקי", כתבות אלו מייצגות צורת פרסום מתוחכמת שבה מסרים פרסומיים משתלבים ומתחזים לאייטם תקשורתי אותנטי אשר מופיע באתרי החדשות המובילים כמו למשל Ynet, וואלה, ישראל היום ומאקו. באמצעות כתבות ממומנות ניתן לייצר השפעה תודעתית רחבה בהקשר של המוצר או השירות שאתם מעוניינים לקדם.

איך לזהות כתבה ממומנת?
למרות הדמיון החיצוני לכתבות רגילות, החוק בישראל מחייב סימון ברור של תוכן ממומן. הסימונים המקובלים כוללים הערות כמו "בשיתוף עם…", "תוכן שיווקי" או "תוכן ממומן", המופיעות בתחילת הכתבה או בסופה. סימונים אלה מהווים את ההבדל הפורמלי היחיד בין עיתונות אותנטית לבין פרסום סמוי.

כמה עולה כתבה ממומנת?
עלות כתבה ממומנת בישראל נעה בין 3,000 ש"ח ל-25,000 ש"ח, כאשר המחיר מושפע ממספר גורמים מרכזיים. כתבות טקסטואליות בלבד מתומחרות בטווח של 3,000 עד 5,500 ש"ח כתשלום חד פעמי. חשוב לזכור שכתבה ממומנת בטקסט מתפרסמת בעמודי משנה ולא מקבלת חשיפה אורגנית או קידום מצד העיתון, לכן בנוסף לתשלום על הכתבה יש להפיץ את התוכן דרך קמפיינים ממומנים בפייסבוק ואינסטגרם או דרך קמפיין בגוגל 

לעומת זאת, כתבות מצולמות הכוללות יום צילום מלא עם צוות הפקה מקצועי (צלם, מראיין ועוזר הפקה) יעלו 20,000 ש"ח ומעלה. המחיר הסופי נקבע בהתאם לסוג העיתון בו מתפרסמת הכתבה.

יתרונות וחסרונות של כתבה ממומנת

יתרונות של כתבה ממומנת

היתרון הבולט בשימוש בכתבות ממומנות הוא האפשרות לפרסם מותג או שירות תחת מטריית האמינות של פלטפורמות תקשורת מוכרות ומכובדות, ובעלות נגישה לכל בעל עסק. דבר זה מחזק את הלגיטימציה של המסר השיווקי בעיני הקוראים.

כמו כן, כתבות ממומנות נוטות להופיע בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש, הודות לדירוג הגבוה של אתרי החדשות המארחים אותן. יכולת זו מאפשרת למפרסמים להשיג חשיפה משמעותית דרך מילות מפתח אסטרטגיות ורלוונטיות בגוגל.

 

חסרונות של כתבה ממומנת

כתבות ממומנות שעלותן נמוכה יחסית, בדרך כלל אינן מופיעות בעמוד הבית של אתרי החדשות, אלא במדורי משנה שאינם מקבלים חשיפה רבה. מסיבה זו מפרסמים נדרשים לקדם את הכתבות באופן אקטיבי ברשתות החברתיות לאחר פרסומן ולהגיע לקהל הרלוונטי שלהם בעצמם.

חשוב להבין שכתבות ממומנות מייצגות איזון עדין בין שיווק לתוכן איכותי – הן מעניקות למפרסמים את היכולת להעביר מסרים מורכבים באופן לא אגרסיבי, תוך יצירת ערך אמיתי לקוראים. זוהי אסטרטגיה מנצחת במרחב התקשורתי הצפוף של ימינו, כל עוד היא מיושמת בצורה חכמה ואתית.





    אולי יעניין אותך לקרוא גם…

    Filter

    אסטרטגיות בשיווק

    איך להקים מועדון לקוחות לעסקים

    מה זה מועדון לקוחות?  מועדון לקוחות הוא כלי מתחום השיווק שפועל לטובת שני הצדדים – צד בעל העסק וצד הלקוח. הלקוח מוסר פרטים אישיים שונים כגון: שם ושם משפחה, נייד,…

    פתיחת חשבון במנהל המודעות של פייסבוק

    מה זה ביזנס מנג'ר? (Ad Manager) Business Manager נקרא גם מנהל המודעות של פייסבוק והוא הכלי המקצועי המרכזי לניהול קמפיינים ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם.מנהל המודעות (Ad Manager) הוא הכלי הספציפי…
    בניית אתרים

    כמה עולה לבנות אתר?

    האם גם אתם נפלתם בפח הקסם של "אתר במחיר מציאה"? בעולם שבו הבטחות על אתרים ב-2,500 שקלים צצות מכל עבר, רבים מגלים את האמת המרה רק לאחר שהכסף כבר הוצא.…
    אסטרטגיות בשיווק

    איך בוחרים חברה ליעוץ אסטרטגי?

    מה זה יעוץ אסטרטגי לעסק? יעוץ אסטרטגי הוא תהליך בניהול עסקי אשר מביא ערך ומיומנויות של חשיבה אנליטית ויכולת יצירתית לפתור בעיות מורכבות ולייעל תהליכים מסובכים, תקשורת אפקטיבית ויכולת לראות…
    אסטרטגיות בשיווק

    איך לבנות אסטרטגיה שיווקית

    מה זה אסטרטגיה שיווקית? אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית פעולה מקיפה המגדירה כיצד עסק או ארגון ישיג את יעדי השיווק שלו. היא משלבת מחקר שוק, הבנת קהל היעד, וניתוח המתחרים כדי…

    קידום ושיווק באינסטגרם

    אינסטגרם פותחה בשנת 2010 בסן פרנסיסקו, קליפורניה על ידי קווין סיסטרום ומייק קריגר, אינסטגרם משמשמת בעיקר לשיתוף תמונות ווידאו קצר של עד דקה והיום מונה למעל כ-200 מיליון משתמשים רשומים.…
    אסטרטגיות בשיווק

    איך להיות מותג?

    מה זה מותג? מותג הוא יותר מסתם לוגו או שם. מותג מייצג את כל החוויות והאסוציאציות שיש לצרכן עם מוצר או חברה מסוימת. מותג חזק יכול להוות נכס משמעותי לחברה,…
    אסטרטגיות בשיווק

    מה זה אופטימיזציה?

    מה זה אופטימיזציה? אופטימיזציה באופן כללי מתייחסת לתהליך של שיפור או ייעול של משהו כך שהוא יגיע לתוצאה הטובה ביותר האפשרית. המטרה היא להשיג את התוצאה המיטבית עם המשאבים הקיימים,…
    בינה מלאכותית

    איך הבינה המלאכותית תשפיע עלינו

    מה זה בינה מלאכותית? בינה מלאכותית באנגלית מכונה גם AI ואלו ראשי תיבות של Artificial Intelligence. AI הוא תחום במדעי המחשב שמתמקד בהפיכת מכונות או תוכנות ל"מודעות" או חכמות במובן…

    חשבון מודעות מושבת? זה מה שצריך לעשות

    השבתת חשבון מודעות בפייסבוק: הסיבות והפתרונות   מהי השבתת חשבון מודעות? חשבון מודעות מושבת בפייסבוק או חשבון אינסטגרם מושבת מתייחסים למצב שבו חשבון המודעות שלך, שמנוהל דרך Facebook Ads Manager,…

    שחזור סיסמא ואיתור חשבונות אבודים בפייסבוק ואינסטגרם

    איתור חשבונות אבודים בפייסבוק ואינסטגרם יכול להיות אתגר, במיוחד אם פתחתם אותם לפני למעלה מעשור. עם זאת, בזכות שיפורים במערכות השחזור ושיתוף הפעולה המוגבר בין הפלטפורמות השונות, יש דרכים רבות…
    אסטרטגיות בשיווק

    קידום אורגני מול פרסום ממומן

    קידום אורגני מול פרסום ממומן כל עסק המעוניין להצליח ולהגדיל את החשיפה שלו חייב להשקיע בשיווק איכותי, שנכון ל-2025 - רובו מבוסס על האינטרנט. שתי הדרכים המרכזיות לעשות שיווק באינטרנט…
    בניית אתרים

    המדריך המלא לבניית אתר

    מה זה אתר? ולמה צריך אחד אתר אינטרנט מורכב מ-3 מרכיבים בסיסים – 1. גוף האתר – גוף או מערכת המכילים תוכן. בגוף האתר מבצעים את תהליך הפיתוח בתהליך בניית…

    פתיחת חשבון פייסבוק עסקי ואינסטגרם

    תכירו את מערכת הקידום של פייסבוק: פייסבוק היא רשת חברתית שהתפתחה לתאגיד הענק "מטא". במרוצת השנים רכשה פייסבוק את אינסטגרם ואת וואטסאפ, והכניסה אותם תחת חברת META. עוד מראשיתה, פייסבוק…

    הכל על פרסום בפייסבוק

    מי היא פייסבוק?  פייסבוק היא רשת חברתית שנוסדה בשנת 2004 במטרה להוות פלטפורמה חברתית ומקשרת בין הסטודנטים הלומדים באוניברסיטת הרווארד. את פייסבוק הקימו 5 מתכנתים אשר למדו באוניברסיטה בניהם מארק…